Skip to main content

Overgestapt naar andere provider, misschien tot volgend jaar

  • June 24, 2026
  • 5 reacties
  • 98 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben, sorry was, zo’n trouwe klant van KPN. Alle telefonie van het gezin bij KPN, Internet en TV bij KPN. En dat al tientallen jaren lang.

Nou lette ik nooit zo goed op als mijn contractstermijn verlopen was. Wat KPN steevast deed was de bestaande contracten gewoon stilzwijgend door laten lopen voor hetzelfde geld, terwijl er in de tussentijd goedkopere abonnementsvormen gekomen waren voor hetzelfde product, of zelfs betere producten voor hetzelfde geld. Maar dat vond KPN nooit de moeite om mij even mede te delen. 

Vroeger kreeg je nog wel eens echte leuke aanbiedingen als je een contract wilde verlengen.  Er was een afdeling klantbehoud of zo, en als je die uiteindelijk aan de lijn kreeg keken ze naar je “klantwaarde”. Als die hoog genoeg was, kreeg je nog leuke kortingen. 

En toen koos KPN voor een heel ander beleid. Een beleid dat er in mijn ogen op gericht was enerzijds zoveel mogelijk nieuwe klanten te lokken met hele leuke kortingen en aanbiedingen en anderzijds om bestaande klanten maximaal te schofferen! 

Een paar jaar geleden was er weer een leuke actie met TV of playstation of zo. Wilde ik ook wel. Dus kontakt opgenomen met KPN. Dat ik al 1000 jaar klant was, mijn contract wilde verlengen mits ik ook een TV of leuke aanbieding zou krijgen. 

Dat kon natuurlijk niet zomaar. KPN moest er goed en lang over nadenken en toen kwamen ze met een spectaculair aanbod: ALS IK NOG EEN JAAR KLANT BLEEF, KREEG IK 3 MAANDEN 5 EURO KORTING PER MAAND!!!!!!!!!!!!!

Eerlijk is eerlijk: toen ik daarop woedend een gesprek heb gehad met een medewerker van KPN, hebben ze toch nog voor een jaar een aardige korting gegeven. En ik zag op tegen het gedoe van overstappen..

 

Ja en nu? Heb ik mijn bestaande abonnementen weer te lang laten doorlopen. Komt KPN weer met een idiote prijsverhoging voor iets wat ik helemaal niet wil. IS KPN voor nieuwe klanten weer aan het stunten met spectaculaire acties, terwijl de bestaande klanten een keer gratis film mogen kijken of zo, en verder niet moeten zeuren. 

Ineens was ik er klaar mee. Ik ga zelfs niet eens meer in conclaaf met KPN. Ik heb alles opgezegd en ben overgestapt naar een andere provider. Lekker een jaarcontract en ik krijg dat eerste jaar een hele leuke korting, waarmee mijn maandelijkse kosten voor internet aanzienlijk lager zijn. 

En die overstap…? Om 11 uur staat er een monteur voor de deur. Hangt wat apparatuur op, rijdt even naar de wijkkast om wat om te schakelen en een uur later alweer online bij de nieuwe provider! Probleemloos!

Ben benieuwd wat deze provider volgend jaar gaat doen als dit contract verlopen is. En is dat niet interessant genoeg, dan kom ik als “nieuwe” klant terug bij KPN en krijg ik wel hele leuke kortingen. 

 

Bedankt KPN, dat jullie mij duidelijk gemaakt hebben dat een ex vaste klant totaal geen waarde meer heeft voor KPN!!

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 24, 2026

Ik ben eigenlijk niet zo onder de indruk van het verhaal. Al jaren hebben providers een welkomstcadeau voor nieuwe klanten. Als de prijs het belangrijkste is heb je gelijk dat je overstapt. Maar het is heel normaal dat je regelmatig kijkt of het abonnement nog bij je past. Dat doe je met energieleveranciers en met verzekeringen ook. Althans dat neem ik aan. Past het niet meer bij je dan stap je over. En voor heel veel mensen is de prijs minder belangrijk en die blijven. Zo simpel is het!


Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Op mij maakt het totaal geen indruk. Ik zou voor geen goud naar het arrogante Ziggo willen bijvoorbeeld. Bij Odido is het tv product weer minder. Zo is het overal wel wat. Wees blij met de korting die je wel krijgt. 

Succes bij je nieuwe provider. Als je roze bril afgezet is kom je er vanzelf achter dat ook je nieuwe provider weinig doet voor bestaande klanten. 

 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2026

Elk jaar of elke 2 jaar overstappen loont. Alleen raak je opnames steeds kwijt. 

En je hebt een welkomstcadeau. En je begint weer met een nieuwe propositie die vaak minder kost dan vorige.

In mijn ervaring gaat de prijs alleen maar omlaag. 

Mijn eerste abonnement met 3 diensten was € 80. Voor 50/5. Via dsl had ik feitelijk 14 mbps! Tv 60 zenders in SD! 10 euro extra voor 10 kanalen zijn HD. (De eerste 10). Leuk. Maar er waren in 2011 nog nauwelijks HD uitzendingen. En ook nog vaste telefoon. 

Had ook nog zo'n 20 - 30 € gesprekskosten per maand als ik door m'n 100 minuten op de mobiel heen was.

Gelukkig heb ik dát vaste abonnement niet meer. En mobiel vernieuw ik zo'n beetje elke 3 jaar het abonnement. Ook dat wordt steeds voordeliger prijs ten opzichte van inhoud.

Wel jammer dat het huurcontract niet vernieuwd kan worden. 


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 25, 2026

Wel jammer dat het huurcontract niet vernieuwd kan worden. 

Wees maar blij dat deze mogelijkheid niet bestaat. De maximale huurverhoging is wettelijk (2026 4,1-6,1%) is vastgelegd, maar voor nieuwe huurder is geen limiet. Dat ziet je b.v. heel duidelijk in sociale huurwoningen. Een nieuwe huurder in een flat (identieke woningen) betaalt vaak 2x meer dan een bestaande huurder (voor 30 jaren ingetrokken). Dit is ook de reden dat oude mensen niet uit hun woningen vertrekken. Vaak woont alleen nog een oude (echtgenoot overleden, kinderen uit huis) in een woning van 80m²


Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • June 25, 2026

Ja, ik kan ook goedkoper!, met tv, internet en telefoon, met mijn auto en verzekeringen, met mijn krant en andere abonnementen, misschien zelfs met mijn hypotheek. Maar zoals altijd en overal: Alle waar naar hun geld! Zeker mag / moet je kritisch zijn op al je providers maar als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten gaat dat ten koste van de kwaliteit. En als je denkt dat overstappen loont moet je dat zeker doen, maar om over een jaar weer aan te bellen om opnieuw klant worden bij een bedrijf die je nu boos de rug toekeert zou ik niet om een welkomstcadeau durven vragen.