Skip to main content
Beantwoord

Overgestapt via KPN Overstapservice met nummerbehoud, oude provider stuurt nog steeds rekeningen

• 23 april 2025
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

goeiedag beste mensen van KPN .

Ik ben Toby , woonachtig in Gaanderen Gelderland . op mijn huidige addrres al jaren klant bij KPN .

huidige pakket ‘’ internet & mobiel gecombineert'’  maar pas voor een korte tijd een combi abonoment . 

in het verleden had ik een mobiel abonoment bij ‘’odido’’ en vast/thuis internet bij KPN

een tijd geleden attendeerde odido mij over de mogenlijkheid '’verlenging’’ van mijn mobiele odido abonoment . en heb toen gekozen mijn abonoment bij odido niet te verlengen . ik heb rond die tijd voor be-eindiging odido abonoment , gekozen om gebruik te maken van de KPN overstap service . om het ten einde lopende odido mobiele abonoment , vlak voor eind datum te hebben overgezet naar een KPN e-sim abonoment en te combineren met '’vaste/huis internet abonoment’’ met behoud van mijn oude nummer .

via de kpn app was dat makkelijk en snel geregelt , maar moest nog wel even wachten tot mijn odido abonoment daadwerkelijk ten eindatum was gekomen , en door uitblijven van verlenging door mij automatish zou vervallen . en daarmee ik ook geen odido rekkeningen maandelijks zou krijgen . en mijn neuwe aangevraagte kpn e-sim ment nummerbehoud abonoment zou dan ook ingaan .

ik heb daarbij ook gekozen voor het ontvangen vaan een nieuwe smarhphone via de kpn overstap service .

het leek allemaal netjes te zijn geregelt tussne odido en kpn , ik had een nieuwe telefoon binnen gekregen met een nieuw knp e-sim abonoment . dat tevends was gecombineert met mijn vaste internet abonoment .

helaas is mij tot asgttentie gekomen dat odido mogelijk de memmo over het beindiging van mijn odido abonoment door '’niet verlegnen’’ ‘ maar dat ik was overgestapt naar kpn via de kpn overstap service .

en blijft odido mij rekkeningen sturen , zelfs naar beindigings datum odido abonoment en ingang knp combi abonoment .

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Klant Toby 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen is de “Overstapservice” alleen bedoeld bij het overstappen van provider bij vast internet en televisie, en heeft dus niets te maken met mobiel.
Bij mobiel heet het “nummerbehoud aanvragen” zodat je 06-nummer van Odido wordt overgezet naar de Esim van KPN, en KPN vervolgens het mobiele abonnement bij Odido stopzet.

Daarnaast stopt je Odido abonnement niet automatisch als je door je contractsduur heen bent, deze wordt dan omgezet naar een maandelijks opzegbaar abonnement, en blijft dus gewoon doorlopen zolang je zelf niet opzegt of met je 06-nummer overstapt naar een andere provider.

Ik begrijp uit je woorden, dat nummerbehoud wel goed en correct is verlopen.
En dat je eigen vertrouwde 06-nummer nu op je KPN mobiele abonnement staat.

Waarom Odido jouw facturen blijft sturen, kun je het beste vragen aan de klantenservice van Odido, aangezien KPN daar geen inzage in heeft.

Het telefoonnummer van de klantenservice van Odido is: 0800-0092

Vraag daar waarom je nog steeds facturen van hun ontvangt, terwijl je 06-nummer inmiddels al naar KPN is overgezet en je geen klant meer bent bij Odido.
Waarschijnlijk gaat er iets fout bij Odido, wat uiteraard rechtgezet moet worden.

KPN kan dat helaas niet voor je doen, dus even bellen met Odido.

Bekijk origineel

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Klant Toby 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen is de “Overstapservice” alleen bedoeld bij het overstappen van provider bij vast internet en televisie, en heeft dus niets te maken met mobiel.
Bij mobiel heet het “nummerbehoud aanvragen” zodat je 06-nummer van Odido wordt overgezet naar de Esim van KPN, en KPN vervolgens het mobiele abonnement bij Odido stopzet.

Daarnaast stopt je Odido abonnement niet automatisch als je door je contractsduur heen bent, deze wordt dan omgezet naar een maandelijks opzegbaar abonnement, en blijft dus gewoon doorlopen zolang je zelf niet opzegt of met je 06-nummer overstapt naar een andere provider.

Ik begrijp uit je woorden, dat nummerbehoud wel goed en correct is verlopen.
En dat je eigen vertrouwde 06-nummer nu op je KPN mobiele abonnement staat.

Waarom Odido jouw facturen blijft sturen, kun je het beste vragen aan de klantenservice van Odido, aangezien KPN daar geen inzage in heeft.

Het telefoonnummer van de klantenservice van Odido is: 0800-0092

Vraag daar waarom je nog steeds facturen van hun ontvangt, terwijl je 06-nummer inmiddels al naar KPN is overgezet en je geen klant meer bent bij Odido.
Waarschijnlijk gaat er iets fout bij Odido, wat uiteraard rechtgezet moet worden.

KPN kan dat helaas niet voor je doen, dus even bellen met Odido.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 23 april 2025

Dank u wel Voorde informatieve reactie . 
helaas snapte ik niet alles compleet . Maar heb uw advies over telefonish contact opnemen met ondiep gevolgd . En dat heeft als het gordijn s geholpen en dexsituatie opgehelderd en enige mogelijke probleem opgelost . 

wederom hartelijk dank voor uw behulpzame reactie .

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8252 reacties
  • 26 april 2025

Goedemiddag ​@Klant Toby , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Klant Toby schreef:

Dank u wel Voorde informatieve reactie . 
helaas snapte ik niet alles compleet . Maar heb uw advies over telefonish contact opnemen met ondiep gevolgd . En dat heeft als het gordijn s geholpen en dexsituatie opgehelderd en enige mogelijke probleem opgelost . 

wederom hartelijk dank voor uw behulpzame reactie .

Goed om te lezen en ook heel erg bedankt dat je dit hier nog even hebt laten weten, dat wordt gewaardeerd! 

Reageer