Skip to main content
Beantwoord

Overstap is niet goed gegaan

• January 20, 2025
  • 2 reacties
  • 64 keer bekeken

Voor het eerst in mijn leven een keer een overstap gedaan. Dacht ga van de ene goede provider (Ziggo) naar KPN. Dit vanwege een leuke actie en omdat KPN Glasvezel aanbiedt. Ik kreeg na het aanmelden keuring netjes berichten dat overstap op 23 december zou gaan plaatsvinden.

Op 23 december bleek tijdens mijn werken thuis dat mijn internet van Ziggo rond 10 uur er uit ging. Dus heb ik met het pakketje van KPN mijn internet aangesloten. 

Helaas geen verbinding. In het begin van de middag met KPN gebeld, ik moest nog even op een SMSje wachten. Het zou goedkomen. Dinsdagochtend geen SMS, maar weer bellen met KPN. Degene die ik sprak vond het vreemd dat de verbinding nog niet werkte maar stelde ze mij voor om voor de zekerheid een digitenne pakket toe te sturen. Deze zou  ik op de 1e kerstdag dan wel bij het afhaalpunt van de AH kunnen afhalen. Dit leek mij sterk. Dus later nog eens gebeld en opnieuw iemand gesproken die het vreemd vond dat nog geen aansluiting had plaatsgevonden. Hij schatte in dat dit ook niet meer ging lukken. Zag wel informatie over het digitenne pakket maar was het met mij eens dat dit na de kerstdagen zou worden geleverd. Hij zou mij maandag 30 december nog even bellen om te horen of het goed was gekomen. 

De dag na kerst kwam het sms bericht dat ons internet was aangesloten. Dit klopte. 

Met de kerstdagen dus geen tv en internet. Niet dat we veel tv zouden gaan  kijken of internetten maar mijn vrouw keek uit naar All you Need is Love van wat ze nu zou moeten missen. Dus gingen we dit kijken via mijn internetbundel. Deze was als snel op, ging ik over het maximum heen en heb ik voor € 20,00 internet bij gekocht. Al met al werd dit een factuur van ruim € 70,00. Een dure uitzending voor ons dus. 

Hierover heb ik een klacht ingediend met de klachten afdeling van KPN. Ik werd hierbij gebeld door een Marjan. Het gesprek verliep niet lekker, volgens haar bericht had ik tot 27 gewoon gebruik kunnen maken van Ziggo en kon zij mij niet meer bieden dan een compensatie van € 25,00. Ik heb aangegeven het hiermee niet eens te zijn en gevraagd naar een adres waar ik mijn klacht zou kunnen deponeren.  Dat was volgens haar niet mogelijk. Zij ging over de klachten en moest ik het met haar doen. Dit laatste steekt mij behoorlijk. Ze had mij op alternatieven moeten wijzen, bijvoorbeeld een brief naar een klachten afdeling of directie. Ook had ze mij moeten attenderen op de mogelijkheid van de geschillencommissie.

Ik ben benieuwd of iemand een vergelijkbare ervaring heeft gehad met Marjan en hoe je dit hebt opgepakt.

Alvast bedankt voor je reactie.    

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Wibo Kedde, welkom op onze community! Wat balen dat dit zo gelopen is en al helemaal slechte timing zo met de feestdagen. Je ziggo abonnement zou opgezegd moeten worden tegelijk met het ingaan van je KPN abonnement. Dit is natuurlijk allemaal mosterd na de maaltijd en ik heb je gegevens niet voor me maar je verbinding zou inderdaad moeten werken op 23 december. Anders had het opzegsignaal niet naar Ziggo gestuurd moeten zijn. 
Inhoudelijk kan ik hierin ook niet heel veel meer voor je kan betekenen dan mijn excuses aanbieden.

Op onze pagina kpn.com/klachten kun je alles vinden over klachten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 22, 2025

Hoi ​@Wibo Kedde, welkom op onze community! Wat balen dat dit zo gelopen is en al helemaal slechte timing zo met de feestdagen. Je ziggo abonnement zou opgezegd moeten worden tegelijk met het ingaan van je KPN abonnement. Dit is natuurlijk allemaal mosterd na de maaltijd en ik heb je gegevens niet voor me maar je verbinding zou inderdaad moeten werken op 23 december. Anders had het opzegsignaal niet naar Ziggo gestuurd moeten zijn. 
Inhoudelijk kan ik hierin ook niet heel veel meer voor je kan betekenen dan mijn excuses aanbieden.

Op onze pagina kpn.com/klachten kun je alles vinden over klachten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 29, 2025

Hallo Thomas, bedankt voor je reactie. Die ervaar ik als positief en kan je collega Marjan van de klachtendesk daar wat van leren. Ik heb inmiddels mijn  klacht bij jullie directie neergelegd (via aangetekende post) en wacht ik dit verder van af.

met vriendelijke groet. 
Wibo Kedde