Skip to main content

Beste forumleden,

Allereerst wil ik iedereen fijne kerstdagen toewensen! Helaas zit ik zelf met een probleem rondom mijn internetverbinding dat ik graag snel wil oplossen.

Ik ben onlangs overgestapt van KPN naar Ziggo, mede door de prijsstijgingen bij KPN en de voordelen voor nieuwe klanten bij Ziggo. De overstapdatum is vandaag, 24 december 2024. Echter, mijn coax-aansluiting blijkt niet in orde, en een Ziggo-monteur moet dit komen oplossen. Door de kerstdagen kan dit pas over een week, wat betekent dat ik mogelijk tot het nieuwe jaar zonder internet zit.

Wat het extra frustrerend maakt, is dat de Ziggo-apparatuur nog niet eens uit de doos is geweest. Toch geeft KPN aan dat mijn verbinding vandaag zal worden afgesloten omdat Ziggo het overstapsignaal al zou hebben doorgegeven. Ziggo zegt juist dat dit signaal nog niet is verstuurd en dat ik bij KPN moet zijn om mijn verbinding te behouden.

Na zo’n 10 telefoontjes heen en weer raak ik de weg kwijt in de callcenters. Tijdens de kerstdagen kan ik niemand meer bereiken, dus ik hoop dat iemand op het forum mij kan helpen. Kan ik verzekerd zijn van internet tot de monteur is geweest? Of is er een andere oplossing?

Ik zou dit probleem graag achter me laten en met een gerust hart van de feestdagen genieten.

Alvast bedankt voor jullie hulp en fijne feestdagen toegewenst!

Met vriendelijke groet,
G.S.

Hoi ​@Edzikario 

Als je hebt gekozen voor de overstapservice bij Ziggo, dan is Ziggo de partij die dit moet aangeven bij KPN, dat de overstap datum pas later in zal gaan, dus bijvoorbeeld per 2 januari 2025.

Het kan zijn, dat de monteur van Ziggo per ongeluk het signaal heeft doorgegeven naar KPN, dat jouw abonnement bij Ziggo per vandaag is ingegaan, terwijl dat dus helemaal niet het geval is.
Hierdoor ziet de klantenservice van KPN, niets anders dan dat het abonnement bij KPN vandaag beëindigd kan worden.

Het is dus raadzaam om heel snel contact op de te nemen met de klantenservice van Ziggo, en daar duidelijk en helder aan moet aangeven, dat Ziggo KPN op de hoogte dient te brengen van het feit dat de overstap datum pas later in zal gaan.
Geef ook duidelijk aan, dat KPN wel degelijk een melding vanuit Ziggo heeft ontvangen, en dat je anders een week zonder internet komt te zitten.

Doe je dit niet, dan is de kans heel groot dat je in de loop van vandaag zonder internet komt te zitten, en dat wil je uiteraard niet zo vlak voor de feestdagen.

Hoi ​@Michel.uit.Arnhem 

Bedankt voor je reactie en uitleg. Helaas heb ik dit al meerdere keren besproken met Ziggo, maar zij blijven volhouden dat zij geen signaal hebben gestuurd naar KPN. Tegelijkertijd blijft KPN aangeven dat mijn verbinding vandaag zal worden afgesloten, gebaseerd op een "plandatum".

Ziggo zegt dat er sprake is van een overstapdatum met een garantie van 14 dagen connectiviteit in het geval de overstap niet lukt. Zij stellen dat mijn verbinding bij KPN niet afgesloten zou mogen worden totdat de Ziggo-verbinding daadwerkelijk werkt. Toch geeft KPN aan dat het signaal blijkbaar al ontvangen is, en anders zou KPN niet weten van de geplande overstapdatum.

Het grote probleem is dat beide partijen hier op elkaar wijzen:

• KPN zegt dat Ziggo het signaal heeft verstuurd.
  • Ziggo zegt dat er geen signaal is verstuurd en verwijst naar de garantie van 14 dagen.

Ik blijf hierdoor in een loop zitten waarin ik van KPN naar Ziggo wordt gestuurd en andersom, zonder dat iemand concreet kan bevestigen of dit signaal per ongeluk is verstuurd of niet. Ondertussen is er een grote kans dat ik straks zonder internet zit.

Hebben jullie bij KPN meer inzicht in hoe deze "plandatum" precies wordt vastgesteld en verwerkt? Kan dit signaal ook automatisch zijn doorgekomen vanuit Ziggo? Als er mogelijkheden zijn om dit alsnog te corrigeren, hoor ik dat graag.

Alvast bedankt voor je hulp!

Met vriendelijke groet,
G.S.

Hi ​@Edzikario, allereerst welkom bij ons. 

Je maakt gebruik van de overstapservice, het artikel is specifiek op KPN gericht maar geldt voor alle providers. Kortom: we sluiten pas af als we een signaal van een andere provider krijgen. 

Ik heb ook stiekem gespiekt bij jou, geen zorgen dus tot dusver. Dit is wat ik zie: 

@Alex van KPN 

Dank voor de bevestiging. Ik ga er voor nu vanuit dat dit klopt. Het is echter wel enigszins tegenstrijdig met de communicatie via de telefoon, waarin werd aangegeven dat dit signaal al binnen zou zijn en dat het internet na vandaag niet meer zou werken. Hoe dan ook, bedankt voor de toelichting en fijne feestdagen gewenst!

@Alex van KPN 

Dank voor de bevestiging. Ik ga er voor nu vanuit dat dit klopt. Het is echter wel enigszins tegenstrijdig met de communicatie via de telefoon, waarin werd aangegeven dat dit signaal al binnen zou zijn en dat het internet na vandaag niet meer zou werken. Hoe dan ook, bedankt voor de toelichting en fijne feestdagen gewenst!

Hoi ​@Edzikario 

Weet zeker dat het goed gaat komen, en dat je de aankomende dagen niet zonder internet komt te zitten, zeker nadat moderator ​@Alex van KPN het voor jouw heeft gecheckt binnen jouw klantgegevens.

Wens je eveneens fijne Kerstdagen 🎅🏻🎄 toe, en alvast een goed nieuwjaar ✨.

@Alex van KPN 

Nee, zo hoort te niet te gaan. Wij krijgen namelijk een signaal binnen wanneer de verbinding bij Ziggo actief is. Ik zie ook dat Ziggo zich netjes hieraan houdt en dat je verbinding nog online is. Ik ben dan ook blij dat je niet tijdens kerst zonder diensten hebt gezet. 

Een fijne jaarwisseling alvast. 

Reageer