Skip to main content
Beantwoord

Overstap naar Prepaid aangevraagd, maar betaal nu voor een hele maand

• January 10, 2025
  • 3 reacties
  • 37 keer bekeken

ik heb op 17 december 2024 mijn unlimited abonnement opgezegd met ingang op 17 januari 2024 omdat ik naar Thailand ga voor een lange tijd. Ik heb als het goed is mijn abonnement omgezet naar prepaid. Maar ik zie vandaag op 10 januari dat er wederom € 45 is afgeschreven van mijn bankrekening. Dat is het volledige bedrag voor de komende maand. Ik snap niet waar dit vandaan komt. Ik dacht dat het was afgezegd en ik kreeg te horen van de klantenservice dat ik geen problemen zou hebben met verdere betalingen. Ook snap ik niet waarom er niet gewoon een mail is waar de klantenservice van KPN bereikbaar op is. omdat ik niet kan bellen is het nogal gezeik om met jullie in contact te komen. 

Beste antwoord door huistijger

Hoi ​@stepan1707 
Dit komt om eventuele kosten die je gemaakt hebt altijd later binnenkomen.
Op de eerstvolgende factuur wordt het weer rechtgezet met een creditnota indien van toepassing.

Vanuit het buitenland kun je ook bellen met het nummer +31 6 1200 1200
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur. Nederlandse tijd

De KPN gaat je niet in Thailand bellen….
Of je kunt het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 10, 2025

Hoi ​@stepan1707 
Dit komt om eventuele kosten die je gemaakt hebt altijd later binnenkomen.
Op de eerstvolgende factuur wordt het weer rechtgezet met een creditnota indien van toepassing.

Vanuit het buitenland kun je ook bellen met het nummer +31 6 1200 1200
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur. Nederlandse tijd

De KPN gaat je niet in Thailand bellen….
Of je kunt het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 10, 2025

Hallo ​@stepan1707 ,

KPN brengt (net als heel veel andere bedrijven) maandelijks vooraf het volledige maandbedrag in rekening. Bij een opzegging krijg je dan achteraf een restitutie teruggestort op jouw rekening. Dat gebeurt pas na het verschijnen van de volgende factuur. 

Ook snap ik niet waarom er niet gewoon een mail is waar de klantenservice van KPN bereikbaar op is. omdat ik niet kan bellen is het nogal gezeik om met jullie in contact te komen. 

KPN is niet per e-mail te bereiken.

Kun je zelf niet bellen? Je kunt ook teruggebeld worden. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct op jouw Nederlandse 06-nummer of op een moment dat het jou uitkomt.

Facebook en X zijn alternatieven.  Dat is ook goed te doen als je dadelijk in Thailand zit.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 13, 2025

Hoi ​@stepan1707. welkom hier op de KPN Community en bedankt voor jouw bericht :)
Het is inderdaad precies zoals hierboven al wordt aangegeven door zowel ​@Noordzee als ​@huistijger. Omdat je vooruit betaalt zal er in dit geval nog een slotfactuur volgen waarop het teveel betaalde bedrag weer in mindering wordt gebracht. Hopelijk weet je met deze informatie waar je aan toe bent en wat je kunt verwachten. Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het ons dan vooral weten! Voor nu nog een mooie tijd toegewenst in Thailand, vast betere temperaturen dan hier ;)