Skip to main content
Beantwoord

Overstappen of toch bij KPN blijven?

• January 8, 2026
  • 7 reacties
  • 84 keer bekeken

Door de giga hoeveelheid aan info op de site heb ik geen idee meer welk abonnement ik moet kiezen, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en chatten is er niet meer bij (en bellen wil ik niet, omdat ik geen zin heb om per ongeluk iets afsluit wat ik helemaal niet wil). Wat ik wel weet is dat zo'n beetje iedereen om me heen zegt dat wij véél te véel betalen bij kpn. Wij twijfelen nu of we naar een andere zullen overstappen of misschien dat kpn nog met een leuk aanbod kan komen (want zoals iedereen weet worden nieuwe klanten in de watten gelegd en trouwe klanten met torenhoge ‘boetes’ gestraft...)

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Tuxtla ,

Ja, de prijzen van de abonnementen zijn de laatste jaren aardig gestegen. Daar is een oplossing voor. Je kunt (mits contractvrij) overstappen (met een verlenging) naar de huidige propositie en KPN TV+.

Dat verlengen (en "vernieuwen") kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 8, 2026

Hallo ​@Tuxtla ,

Ja, de prijzen van de abonnementen zijn de laatste jaren aardig gestegen. Daar is een oplossing voor. Je kunt (mits contractvrij) overstappen (met een verlenging) naar de huidige propositie en KPN TV+.

Dat verlengen (en "vernieuwen") kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2026

Jeeeetje! Hier heb ik dus helemaal niets aan, ach dat kon ik eigenlijk wel weten. Een enórme lijst, nog van twee jaar geleden ook...sorry, ik haak weer af. Ik ga toch maar eens bij de concurrent kijken.

• January 8, 2026

Die lijst word al lang niet meer bijgehouden. Het meeste is niet actueel meer. Ik snap eigenlijk niet waarom Noordzee steeds naar dat topic blijft verwijzen. Het schrikt enorm af voor sommige klanten. En dat is nergens voor nodig. De TV+ ontvanger doet het prima.

Je kunt onder je huidige abonnement de TV+ ontvanger bestellen zonder een nieuw jaarcontract af te sluiten. Dan kan je hem dus uitproberen. Mocht die echt niet bevallen, dan kan je alsnog overstappen. Als die wel bevalt, dan kan je het abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm met nieuw jaarcontract waardoor je wellicht een stuk goedkoper uit bent.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2026

Bedankt voor het antwoord Marlon92. Ik weet niet of je echt verder komt als je niet zo digitaal onderlegd bent, maar we gaan een poging wagen...

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 8, 2026

Die lijst word al lang niet meer bijgehouden. Het meeste is niet actueel meer. Ik snap eigenlijk niet waarom Noordzee steeds naar dat topic blijft verwijzen. Het schrikt enorm af voor sommige klanten. 

@Marlon92 

Wat jij schrijft is niet juist, moderator Erik houdt deze lijst nu bij. Zijn laatste update was van vorige maand. Daarna zijn er ook nog andere moderators in dat topic actief geweest. 

Waarom ik dat topic regelmatig vermeld?

Heel simpel, klanten moeten zelf de mogelijkheid krijgen om zich te verdiepen in de voordelen en de nadelen. 

Stel dat het ouder persoon is die helemaal niet houdt van die moderne ontvanger, dan moet die wel weten waar er voor gekozen wordt. Mensen moeten wel beseffen dat KPN TV+ anders werkt dan de oude ontvangers. Ik wil ze daar in ieder geval op gewezen hebben. 

Mocht jij een beter topic weten waar ik naartoe kan verwijzen in de toekomst?, laat maar weten…..😎

• January 8, 2026

Tux heeft het over overstappen. Dan krijgt Tux bij de andere provider ook een andere ontvanger waar die nog niets vanaf weet en die vast wel heel anders werkt. Dus dat lijkt me allemaal niet zo relevant. 

En als die lijst bijgehouden word, dan mag die wel wat korter gemaakt worden door alles wat opgelost is er tussenuit te halen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 8, 2026

Dat mag je in dat topic voorstellen. Ik bemoei me nooit met dat topic. 

Zoals jij vast wel weet, gebruik ik die ontvanger niet. Digitenne is veel simpeler te bedienen en je hebt bij veel zenders een betere beeldkwaliteit dan bij TV+.