Skip to main content
Vraag

Overstapservice is niet aangeboden bij telefonisch contact

• May 19, 2026
  • 1 reactie
  • 26 keer bekeken

Ik zie op andere posts dat het vaak voorkomt dat telefonisch de overstapservice niet expliciet wordt aangeboden. Omdat de service ZO DUIDELIJK op de website staat ('We zeggen je abonnement op bij de aanbieder waar je nog een contract hebt en regelen de rest. Gratis en voor niets.'), heb ik niet in de ontvangstbevestiging gekeken of het wel was vastgelegd. Ik was ervan uitgegaan, onder andere omdat de KPN-medewerker de optie niet opwierp tijdens het gesprek.

Wanneer zorgen jullie dat het standaard wordt gevraagd bij het telefonisch afsluiten van een abonnement?

1 reactie

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

​@gaai1 Bedankt dat je de moeite hebt genomen om een account aan te maken en deze feedback met ons te delen. Dat kan ik echt waarderen! 

Verwarrend en een goede vraag, zeker omdat de overstapservice op onze website duidelijk wordt genoemd. Als dit tijdens het telefoongesprek niet expliciet is besproken of bevestigd, kan dat voor onduidelijkheid zorgen over wat er precies geregeld wordt.

We nemen dit soort signalen serieus en feedback zoals deze helpt om onze dienstverlening en processen te verbeteren. Ik kan hier niet aangeven waarom dit in jouw situatie niet is aangeboden of wanneer eventuele werkwijzen precies worden aangepast, maar ik zorg er wel voor dat je opmerking intern wordt doorgegeven.

Als je nog vragen of opmerkingen hebt, dan lezen we die graag!Â