Skip to main content

Pas op met overstappen via telemarketing

• May 19, 2026
  • 2 reacties
  • 47 keer bekeken

Recent werd ik gebeld door, maar ik dacht kpn, voor een overstap aanbod. Daar ben ik op in gegaan, nadat ik meerdere keren heb gevraagd en gecheckt of de bellers wel van kpn zouden zijn. 

zij gaven aan echt bij kpn te werken, deden mij een overstap aanbod en ik ben overgestapt. Nu blijkt bij aansluiting dat ze mij allerlei dingen beloofd hebben die helemaal niet kunnen en niet werken. 

de echte klantenservice verwijst mij nu door naar het telemarketing bedrijf, waarvan ik niet wist dat ik daar contact mee had gehad. dat ik daar mijn beklag kan doen. Met een telefoonnummer waar je naar toe kan bellen. (Wordt natuurlijk niet opgenomen) 

Ik vind dit dus echt schandalig! Want ipv goedkoper uit, heb ik minder diensten, die ook nog eens instabiel zijn. Echt waardeloos. Ik voel me echt opgelicht. 

Gelukkig kan ik binnen 14 dagen herroepen en lukt het hopelijk bij mijn oude provider om morgen de aansluiting weer te activeren. (Overigens door de echte kpn klantenservice wel goed te woord gestaan.) 

ik zou als kpn deze telemarketeer eruit gooien! 

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 19, 2026

Gelukkig dat er herroepingsrecht is. Wees verstandig en koop NOOIT iets via telefoon of aan de deur. Het gaat vaak snel en voor je het weet ga je akkoord. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Verder is het in dit soort gevallen ook altijd belangrijk om een klacht in te dienen. Dit kan via KPN haar klachtenformulier. Ik weet uit ervaring dat naar elke klacht over door2door of een externe callcenter wordt gekeken. Het gaat niks oplossen als u al heeft besloten om gebruik te maken van de 14 dagen. Maar het is wel een goed signaal voor KPN dat het callcenter valse beloftes maakt.