Skip to main content
Beantwoord

PlayStation 5 welkomstcadeau nog niet verzonden

• December 22, 2025
  • 39 reacties
  • 881 keer bekeken

Hallo,

Ik loop inmiddels al geruime tijd vast met mijn bestelling en hoop dat een moderator dit nu écht kan oppakken.

Situatie in het kort:

• Oorspronkelijke startdatum abonnement: 12 november
    → door KPN verplaatst
  • Werkelijke ingangsdatum abonnement: 21 november
  • Abonnement is actief, modem aangesloten, zichttermijn ruimschoots voorbij

Volgens de actievoorwaarden had het welkomstcadeau (PlayStation 5) inmiddels verzonden moeten zijn. Tot op heden is dat niet gebeurd. Ik heb hierover tientallen keren contact gehad met de klantenservice. Er is meerdere keren “geëscaleerd”, maar zonder resultaat of concrete terugkoppeling.

Daarnaast het volgende (en dit weegt voor mij zwaar):

Voor de aanleg van glasvezel heb ik meerdere dagen vrij moeten nemen van mijn werk.

Tot drie keer toe is KPN niet op de afgesproken dag verschenen of is de afspraak op het laatste moment niet nagekomen. Dit heeft mij onnodig vrije dagen gekost en veel frustratie opgeleverd.

Na dit traject ontvang ik nu alleen standaardmails over vertraging van het welkomstcadeau, zonder concrete datum of oplossing.

Mijn verzoek:

• óf een concrete verzenddatum voor de PlayStation 5
  • óf een passende en gelijkwaardige compensatie

Ik wil dit graag inhoudelijk opgelost zien, niet opnieuw een open eind of een nieuwe “escalatie” zonder opvolging.

Alvast dank aan een moderator die dit kan overnemen.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Saf97 ,

Er was wat vertraging ontstaan. Maar inmiddels is de uitlevering begonnen. Nog even geduld. 

Moderator Alex schreef op 18 december 2025:

Zoals jullie al hebben gelezen is vanwege enorme belangstelling voor deze actie is een vertraging ontstaan met het uitleveren van de PlayStation 5. Her en der stond dat de uitlevering pas begin januari zou beginnen.

Maar goed nieuws: we leveren al uit vanaf vandaag. Het pakket wordt verstuurd via Post NL en zodra het onderweg is wordt er ook een track & trace code gemaild.

Bedankt voor jullie geduld. 

bron: 

39 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 22, 2025

Hallo ​@Saf97 ,

Er was wat vertraging ontstaan. Maar inmiddels is de uitlevering begonnen. Nog even geduld. 

Moderator Alex schreef op 18 december 2025:

Zoals jullie al hebben gelezen is vanwege enorme belangstelling voor deze actie is een vertraging ontstaan met het uitleveren van de PlayStation 5. Her en der stond dat de uitlevering pas begin januari zou beginnen.

Maar goed nieuws: we leveren al uit vanaf vandaag. Het pakket wordt verstuurd via Post NL en zodra het onderweg is wordt er ook een track & trace code gemaild.

Bedankt voor jullie geduld. 

bron: 

• Nieuwkomer
  • December 22, 2025

Ik heb mijn playstation 5 nog steeds niet ontvangen ? Wat kan ik doen het duurt al een half jaar onderhand.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 25, 2025

Welkom op de community ​@Saf97, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat ontzettend jammer dat het niet soepel verlopen is met de aanleg van je glasvezel, en dat je vervolgens dan ook nog zo lang moet wachten op je PlayStation 😑

Ik zie dat Noordzee al uit heeft gelegd dat het verzenden bij deze actie helaas wat vertraging op heeft gelopen, maar dat ze nu wel daadwerkelijk de deur uit gaan bij ons, Ik hoop dat je die van jou snel in ontvangst kan nemen!

@harletta als jij al een half jaar wacht, gaat het niet om dezelfde actie, je had jouw welkomstcadeau al lang ontvangen moeten hebben. Wat staat hier precies over in je bestelbevestiging? Wordt daar uitgelegd dat je een PlayStation 5 gaat ontvangen of zie je dat helemaal niet terug? Ik vraag dit even, omdat het kan zijn dat de actie destijds niet goed door is gevoerd. Als je de actie er wel goed op ziet staan, mag je even bellen met 088-6237006.

• Nieuwkomer
  • December 29, 2025

welkomstcadeau na 5 weken nog niet binnen .niet netjes van kpn .😤😤

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 29, 2025

Niet leuk natuurlijk, als je er zo lang op moet wachten ​@Plutje ☹️ We zijn inmiddels bezig met de uitlevering, dus ik hoop dat het wachten voor jou bijna voorbij is nu! Alvast veel plezier met je PS5 🙂

• Nieuwkomer
  • December 29, 2025

Ps 5 tot op heden nog steeds niet ontvangen,wanneer wordt deze verstuurt?? 

• Nieuwkomer
  • December 29, 2025

Ps 5 tot op heden nog steeds niet ontvangen,wanneer wordt deze verstuurt?? 

We worden gewoon in het obje genomen  .maar ze hebben wel weer een hoop nieuwe klanten voor 2jaar.

• Topper
  • December 30, 2025

Duurt inderdaad erg lang, eerst geen ps5 onder de kerstboom maar Nieuwjaar gaan we ook niet halen... wel een beetje misleidend. Ik heb me tot nu toe aan de voorwaarden gehouden, wanneer gaan jullie dat doen?

• Topper
  • December 30, 2025

Helaas wacht ik ook al heel lang op de PlayStation ook ik krijg Geen duidelijkheid vandaag nog gebeld en geven steeds aan dat ze niet weten wanneer het komt. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 31, 2025

De uitlevering van de PS5 is gestart, echter kunnen wij niet per individuele aansluiting zien wanneer hij precies verzonden wordt. Ik kan jullie dus niet vertellen wanneer specifiek jullie cadeau verzonden wordt, maar weet dat het nu niet lang meer zal duren!

• Nieuwkomer
  • January 1, 2026

Krijg je na dat mailtje dat het langer duurt Max drie weken verstuurd op 12. -12 2025 nog een mail over hoe het ervoor staat??? 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 2, 2026

Ik verwacht van niet ​@Co Tilburg, je ontvangt wel een mail als je pakket verzonden is, met de track&trace code.

• Topper
  • January 2, 2026

En we wachten nog steeds vol spanning af...

• Topper
  • January 6, 2026

Hoe staat het er nu voor? De mail met de extra 3 weken wachten is inmiddels ook verstreken. Hoelang gaat dit nog duren???

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 7, 2026

Daar kan ik geen antwoord op geven ​@Yuni, we zijn druk bezig met de uitlevering en ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten!

• Deelnemer
  • January 8, 2026

Daar kan ik geen antwoord op geven ​@Yuni, we zijn druk bezig met de uitlevering en ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten!

Waarom kunnen jullie dit niet gewoon fatsoenlijk in orde maken? De ene medewerker aan de telefoon zegt A, de volgende zegt B, die erna weet het helemaal niet, de ander verwijst naar Sidekix en die weten ook voor de verandering niet wanneer het uitgeleverd kan worden. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het een beetje beu begin te worden, als er wordt toegezegd door een KPN medewerker dat iedereen die voor 5 december actief is vóór oud en nieuw wat te horen zal krijgen en dit wederom gelul in de ruimte bleek te zijn de geloofwaardigheid van alle berichten over “wordt snel uitgeleverd, zijn er echt druk mee bezig, erg vervelend allemaal” echt uit gebakken lucht bestaan. 

Inmiddels heb ik de 2e factuur ook al voldaan maar nog altijd geen bericht, volgens mij is het welkomstgeschenk gewoon deel van de overeenkomst en zijn jullie hier echt enorm nalatig aan het worden.

Kan werkelijk niemand nu aangeven hoe het er mee staat?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 8, 2026

Hoe het er mee staat, is dat deze actie enorm populair is geweest, waardoor we later zijn begonnen met het uitleveren van de PS5 dan wenselijk is. Helemaal niet fijn, dat snappen we erg goed. Dit is echter wel hoe de feiten liggen, dus iets anders kan ik er niet over vertellen. De uitlevering is nu echter begonnen, ze worden momenteel verzonden. Ik hoop dat jouw exemplaar snel aan de beurt is zodat je niet nog langer hoeft te wachten!

• Nieuwkomer
  • January 8, 2026

Ik wacht ook al geruime tijd, meerdere keren telefonisch contact gehad. Elke keer een andere reden waarom het niet verstuurd zou kunnen worden. Vannochtend te horen gekregen dat ze niet meer op voorraad zijn en dat het nog een tijdje gaat duren. Terwijl ik hierboven lees dat ze dus gewoon aan het verzenden zijn. Ik snap er niks van en loop al wel meerdere facturen te betalen. KPN kom met een oplossing want we worden aan het lijntje gehouden 

• Nieuwkomer
  • January 8, 2026

Ik heb tot op heden nog geen ps 5 ontvangen bij een nieuwe aansluiting. Wanneer wordt deze verzonden? Dat het langer duurt is niet erg, maar enige duidelijkheid en communicatie is wel fijn. 

• Deelnemer
  • January 9, 2026

Hoe het er mee staat, is dat deze actie enorm populair is geweest, waardoor we later zijn begonnen met het uitleveren van de PS5 dan wenselijk is. Helemaal niet fijn, dat snappen we erg goed. Dit is echter wel hoe de feiten liggen, dus iets anders kan ik er niet over vertellen. De uitlevering is nu echter begonnen, ze worden momenteel verzonden. Ik hoop dat jouw exemplaar snel aan de beurt is zodat je niet nog langer hoeft te wachten!

Maar waarom is er nergens bij het aangaan van het contract, of tijdens de bedenkperiode, aangegeven dat jullie niet zouden kunnen leveren na 2 weken? Dit speelt dus al blijkbaar sinds oktober dus jullie hebben echt meer dan tijd genoeg gehad om gewoon open kaart te spelen in plaats van mensen uit hun bedenktijd laten lopen en dan meteen een mail sturen dat jullie er "alles” aan doen om binnen 3 weken te leveren? Het neigt er allemaal heel erg naar dat jullie bewust mensen niet hebben geïnformeerd om te voorkomen dat men in de bedenktijd het contract zou herzien als publiekelijk bekend was geweest dat de levertijd >5 weken had geweest.

Nogmaals, “de actie enorm populair” snap ik helemaal, maar dit calculeer je toch in óf als je niet meer kunt leveren geef je dit toch gewoon aan vóór men ergens voor tekent?
De overeenkomst heeft 2 partijen die zich aan voorwaarden moeten houden, het welkomstgeschenk is niet zoals sommige mensen telefonisch te horen hebben gekregen “een aardigheidje” maar gewoon een deel van de overeenkomst. Alternatief had men namelijk voor korting op de factuur kunnen kiezen.

Ondertussen worden er allerlei zaken beloofd die niet worden nagekomen, telefonisch wordt toegezegd dat iedereen met een activatiedatum <5 december hoe dan ook wat te horen zou krijgen voor het nieuwe jaar, dit is niet gebeurd. Ik lees al 3 weken lang dat ze echt snel verstuurd worden maar er komt helemaal niets van terecht dus hoop dat jullie ook begrijpen dat het vertrouwen tot het vriespunt begint te dalen.

Is het waar dat de voorraad wéér op is en de levering weer voor onbekende tijd is vertraagd? Ik wil graag weten waar ik aan toe ben, dan kan ik me er bij neer leggen en zie het dan allemaal wel. Ik ga niet meer bellen met Sidekix, ik heb een overeenkomst met jullie dus ik verwacht gewoon een concrete indicatie vanuit jullie wanneer e.e.a. nu eindelijk gaat gebeuren.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 9, 2026

Vannochtend te horen gekregen dat ze niet meer op voorraad zijn en dat het nog een tijdje gaat duren. Terwijl ik hierboven lees dat ze dus gewoon aan het verzenden zijn. 

Ik heb dit zojuist nagevraagd, en ze zijn wel degelijk op voorraad en worden momenteel verzonden. De informatie over het niet op voorraad zijn, is dus niet juist. Wellicht heeft mijn collega een wat ouder informatiebericht gelezen, dat nog ging over het moment dat ze niét verzonden werden. Excuus voor de verwarring hierover!

Maar waarom is er nergens bij het aangaan van het contract, of tijdens de bedenkperiode, aangegeven dat jullie niet zouden kunnen leveren na 2 weken? Dit speelt dus al blijkbaar sinds oktober dus jullie hebben echt meer dan tijd genoeg gehad om gewoon open kaart te spelen in plaats van mensen uit hun bedenktijd laten lopen en dan meteen een mail sturen dat jullie er "alles” aan doen om binnen 3 weken te leveren? Het neigt er allemaal heel erg naar dat jullie bewust mensen niet hebben geïnformeerd om te voorkomen dat men in de bedenktijd het contract zou herzien als publiekelijk bekend was geweest dat de levertijd >5 weken had geweest.

Een ontevreden klant levert ons niets positiefst op ​@WD1988, je kunt er dus op vertrouwen dat dit niet iets is dat we met kwade opzet hebben gedaan. We werken bij dit soort acties altijd met een indicatie van hoeveel deelnemers we verwachten, en bij deze actie hebben we de populariteit onderschat. Dat daarna de communicatie hierover rommelig verloopt is erg jammer, ik snap dat ook wel dat het vertrouwen in ons hierdoor een deuk op heeft gelopen. De voorraad is niet op, en de uitlevering vind op dit moment plaats. Ik hoop dus dat je nu snel bericht krijgt over de verzending!

• Nieuwkomer
  • January 10, 2026

30 oktober 2025 hebben we het abonnement afgesloten! Op 16 december 2025 een mail ontvangen dat de levering van de PlayStation vertraagd was en dat ze er alles aan zouden doen om ons binnen 3 weken een track & trace te sturen. Daarna niets meer gehoord … ook geen antwoord gekregen op een mail en op een telefoontje werd geen opheldering gegeven…… leuk welkomstkado zeg…. 😕

Hier ook nog altijd niks, 3 december actief maar men vertikt het om updates te geven.

En dit lijkt me niet iets nieuws dat het misloopt. Als ik terugkijk in de meldingen hier op de site was het vorig jaar ook al feest. Misschien inkoop eruit gooien en goed personeel aannemen. 

Ga deze week als die er niet is weer een tweede officiële klacht indienen. Ga dat maar dagelijks doen. Dan hebben ze wat doen want word er moet van. 

Klacht is de enige manier kennelijk om ze ons te laten bellen met een statusupdate.

Zelfs op totaaltv een artikel over dit broddelwerk van kpn. Goede reclame

• Nieuwkomer
  • January 11, 2026

Mijn contract ook al actief vanaf 1 December, tot op heden niets ontvangen, meerdere malen gebeld en telkens weer een andere reden waarom het nog niet binnen is. Dit is niet netjes, je kan beter eerlijk handelen en daarover communiceren,

Dit verwacht je niet van zo een bedrijf, beschamend!

• Topper
  • January 12, 2026

Na de brief met de melding dat het 3 weken zou duren is het angstvallig stil. Alle standaard berichten dat jullie je best doen en zo snel mogelijk gaan versturen zitten we niet echt op te wachten. Ik zou graag concreet een datum van levering willen ontvangen. Ben het wachten eigenlijk wel beu. Inmiddels heb ik 2x mijn abonnement betaald dus ik ben mijn verplichtingen nagekomen, nu jullie nog. Snap ook niet dat jullie hier niet boven op zitten. Dit geeft jullie super slechte mond op mond reclame, de meeste zullen na deze ervaring over 2 jaar weer opstappen. Dat alles omdat er niet duidelijk gecommuniceerd kan worden. Zo jammer dit...