Skip to main content
Beantwoord

Plots een betalingsherinnering en prijsverhoging – wat is er aan de hand?

• February 20, 2025
  • 6 reacties
  • 138 keer bekeken

Ik betaal al zo lang ik klant ben via automatische incasso, nu krijg ik een brief dat februari niet betaald is en ook nog gelijk erbij dat als ik niet voor een datum betaal 20 euro boete moet betalen.

Ik weet niet waar die fout ligt, in elk geval 100% niet bij mij.

Ik heb wel een hele tijd geleden een andere bankrekening genomen, maar in januari is het daar ook gewoon van af gegaan.

Graag uitleg en excuus.

Verder zag ik tot mijn verbazing dat ik in januari 8,50 meer moet betalen dan in december, ook daar wil ik graag uitleg over.

Verder erger ik me blauw aan het telefonisch contact, eerst al een mededeling dat het drukker is dan normaal, dan een opsomming van dingen die je op internet kunt vinden (je moet maar een internetstoring hebben) en dan denk je dat je een medewerker krijgt, nee, een link om op via internet het probleem op te lossen.

Al met al ben ik behoorlijk gepikeerd door dit allemaal

Beste antwoord door Alex van KPN

HI ​@Koosr1946, welkom bij onze community. 

Allereerst, naar om te horen dat hier ergens mis is gegaan met de incasso. In het eerste bericht hoort te staan dat de incasso niet is gelukt. Ik vermoed ook dat dit ergens met het veranderen van de rekening niet goed is gegaan, maar dat verklaart niet dat januari wel is gelukt. Hou dit nog in de gaten of het volgende keer goed gaat. Mijn excuses voor het ongemak. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 20, 2025

Dag ​@Koosr1946 hier helpen klanten elkaar en kunnen we inhoudelijk niets voor je doen. Handig is dat je tegenwoordig een belafspraak kan maken. Dat scheelt veel gedoe. Hier kan je er meer over lezen. 

Forum|alt.badge.img+7
  • February 20, 2025

Die 8,50 euro die je nu meer betaalt zou je in de factuur moeten kunnen terugvinden in de MijnKPN app.

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 20, 2025

Bedankt voor jullie reactie, ik was te snel, wist niet dat je een belafspraak kon maken, maar dat heb ik achteraf wel gedaan en heel goed geholpen.

Maar over dat niet incasseren wist ze ook niet precies, waarschijnlijk een fout bij de incasso, dan niet even een mailtje dat er niet geïncasseerd is, maar een week later een mail dat je te laat bent met betalen en als je nu niet betaald dan krijg je over een aantal dagen een boete van 20 euro.

En NEE, er was meer als genoeg saldo.

Een kwalijke zaak van KPN

Ik heb hetzelfde probleem. KPN loopt gewoon te klooien. *******bedrijf die de kroon niet waard is.

Belafspraak hebben ze liever zodat hun vuile was niet opstraat komt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 23, 2025

HI ​@Koosr1946, welkom bij onze community. 

Allereerst, naar om te horen dat hier ergens mis is gegaan met de incasso. In het eerste bericht hoort te staan dat de incasso niet is gelukt. Ik vermoed ook dat dit ergens met het veranderen van de rekening niet goed is gegaan, maar dat verklaart niet dat januari wel is gelukt. Hou dit nog in de gaten of het volgende keer goed gaat. Mijn excuses voor het ongemak.