Skip to main content
Vraag

Pluspakket is tijdens verlenging opgezegd

• April 24, 2026
  • 7 reacties
  • 58 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo. Vrijdag 24 April ben ik ingegaan op een verlengingsaanbieding voor internet en interactieve tv, waarbij ik een aantal kortingen zou krijgen en het Pluspakket gratis zou ontvangen als combivoordeel, omdat ik ook overga naar een KPN mobiel abonnement (een sim-only abonnement dat ingaat op aanstaande 4 juli in verband met een nog lopend contract met mijn huidige provider). Alles wordt overgezet naar KPN Mobiel, die bevestiging had ik. Maar nu blijkt dat het Pluspakket tijdens het bestellen van de nieuwe verlenging is stopgezet. Dat heb ik zelf niet gedaan. De rest is wel al aangepast, maar ik heb dus geen toegang meer tot het Pluspakket, terwijl dat onderdeel zou zijn van de verlenging. Wat nu?

Mvg. C.

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 24, 2026

Hallo ​@Forumnaam47 ,

Je ontvangt het pluspakket pas gratis op 4 juli 2026 na de start van jouw mobiel abonnement.

Ook de andere Combivoordelen starten pas op 4 juli 2026. Wil je tot 4 juli 2026 het pluspakket tegen betaling zien? Dan kun je dat via MijnKPN zelf aanzetten.

Meer informatie over Combivoordeel staat hier:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 24, 2026

Hallo ​@Forumnaam47 ,

Je ontvangt het pluspakket pas gratis op 4 juli 2026 na de start van jouw mobiel abonnement.

Ook de andere Combivoordelen starten pas op 4 juli 2026. Wil je tot 4 juli 2026 het pluspakket tegen betaling zien? Dan kun je dat via MijnKPN zelf aanzetten.

Meer informatie over Combivoordeel staat hier:

@Noordzee Hoi dank je voor je snelle reactie. Maar op het overzicht van mijn nieuwe verlenging staat dat het gratis pluspakket al verrekend is met wat ik voortaan ga betalen samen met € 7.50 korting en €4 korting. Ook kan ik het pluspakket niet bestellen er staat je krijgt het pluspakket gratis. Dus alle kortingen en het gratis pluspakket waren al geactiveerd maar het pluspakket is wel verwijderd. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 24, 2026

Tsjaa, tot 4 juli ga je het pluspakket niet gratis krijgen. Het is niet anders. Wil je het pluspakket tegen betaling afnemen en het lukt niet via MijnKPN. Dan maar contact opnemen met de klantenservice.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 24, 2026

Je kunt het betaalde pluspakket ook aanvinken in de tv-decoder en is dan vrijwel gelijk actief is mijn ervaring ​@Forumnaam47 en ​@Noordzee 

Vanaf 4 juli wordt het dan weer (automatisch?) gratis gemaakt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 24, 2026

Tsjaa, tot 4 juli ga je het pluspakket niet gratis krijgen. Het is niet anders. Wil je het pluspakket tegen betaling afnemen en het lukt niet via MijnKPN. Dan maar contact opnemen met de klantenservice.

Nou dat hadden ze dan ook wel mogen verduidelijken. Mijn huidige internet en interactieve tv abonnement was nog tot 28 April dus mocht ik verlengen met de genoemde kortingen en pluspakket. Factuur bedrag is ook al aangepast min die gratis pluspakket en kortingen. Stond nergens een datum bij wanneer het zou ingaan en mijn pluspakket is stopgezet. Nouja in ieder geval hartelijk dank voor je reacties 👍

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 24, 2026

Je kunt het betaalde pluspakket ook aanvinken in de tv-decoder en is dan vrijwel gelijk actief is mijn ervaring ​@Forumnaam47 en ​@Noordzee 

Vanaf 4 juli wordt het dan weer (automatisch?) gratis gemaakt.

Ja dat hoop ik dan maar 😊👍

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 24, 2026

Heb het Pluspakket weer geactiveerd via de decoder, zoals Jan voorstelde. Nu maar hopen dat het Pluspakket ook daadwerkelijk gratis wordt vanaf 4 juli aanstaande. In mijn nieuwe bestelbevestiging staat die korting er ook ineens niet meer bij. Het blijft ook vreemd dat het Pluspakket stopgezet werd, dat was sowieso niet de bedoeling. Ik voel me een beetje genaaid.