Skip to main content
Beantwoord

Preventel registratie, bekende heeft een abonnement op mijn naam afgesloten. Hoe krijg ik dit verwijderd?

• August 13, 2025
  • 7 reacties
  • 121 keer bekeken

Goedendag,

Aantal jaren terug heeft een bekende met mijn gegevens een Telefooncontract afgesloten omdat het met de verblijfstitel van diegene niet mogelijk was. Ik was hier niet van bewust. Nu probeer ik bij KPN een thuispakket af te sluiten maar heb doorgekregen dat ik bij preventel ben aangemeld door deze contract en dat ik daardoor geen contract kan aflsuiten. Degene die de contract heeft afgesloten heeft het toegegeven en blijkbaar was die er niet van bewust dat er nog een bedrag open stond door onwetendheid omtrent alles en na het hele verhaal te horen ben ik daar ook van overtuigd. En ja ik weet dat het niet juist was om te doen en met diegene ben ik het dan ook persoonlijk aan het afhandelen. Daar gaat dit bericht dan ook niet over dus voor zover het daar over gaat wil ik het daarbij laten. Waar ik advies over wil is het volgende. Degene is gewoon bereid het volledige bedrag af te loseen om het af te handelen maar van KPN begrepen dat de betaling niet gedaan kan worden en de enige manier om het op te lossem is om aangifte te doen van fraude. Deze weg wil ik niet op want het is een naaste en ookal praat ik het absoluut niet goed. Ik ken de geschiedis dat erachter zit. Dus mijn vraag is of de informatie dat is verschaft door KPN correct is en als het niet betaald kan worden ookal is diegene bereid het direct volledig af te betalen. Ik zou namelijk heel graag mijn KPN thuis af willen sluiten maar dat kan niet met de preventel registratie. 

Mvg,

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@F.1995, welkom allereerst bij onze community. 

Wat ontzetten naar en vooral vervelend voor jou nu dat die kennis dit heeft gedaan. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt maar begrijp ook dat je de geschiedenis kent en dat aangifte doen niet de gewenste weg is om te bewandelen. Dat siert je. 

Puur zakelijk gezien is het betalen van het openstaande bedrag voldoende om deze melding te laten verwijderen, wanneer dit is gedaan staat het bij ons goed. Het doen van aangifte is wat ons betreft niet verplicht, aan jou dus de beslissing of je die stappen wilt ondernemen. Je kunt er op een later moment wel op terugvallen mocht het ooit nodig zijn. 

Weet je zo voldoende? We staan anders graag voor je klaar mocht je hier nog vragen over hebben. Ik hoor graag van je. 

7 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 13, 2025

@Michel.uit.Arnhem  ik zag in andere posts dat u hier vaak advies geeft op vragen. Als u het niet erg vindt zou ik hier graag uw advies over hebben voor zover dat mogelijk is.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 13, 2025

Als er een schuld bij kpn is kan er een preventel registratie komen. Als deze schuld volledig is afgelost dan wordt deze registratie verwijderd.

Mijn advies; kpn bellen, niks zeggen over de vriend of wat dan ook, enkel dat jij een schuld hebt bij KPN die je wilt aflossen. Waarschijnlijk komt KPN dan met een betaal linkje om alles te betalen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 13, 2025

Als er een schuld bij kpn is kan er een preventel registratie komen. Als deze schuld volledig is afgelost dan wordt deze registratie verwijderd.

Mijn advies; kpn bellen, niks zeggen over de vriend of wat dan ook, enkel dat jij een schuld hebt bij KPN die je wilt aflossen. Waarschijnlijk komt KPN dan met een betaal linkje om alles te betalen.

De issue is dus dat ik in eerste instantie had aangegeven dat ik niet wist waar het over ging want dat wist ik ook niet. Dus dat kan ik dan denk ik niet terugnemen. Of wel?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 13, 2025

Maar ik gok dat de persoon die u morgen aan de lijn krijgt iemand anders is dan vandaag. Uiteindelijk is kpn een commercieel bedrijf welke geld wilt verdienen en u wilt geld betalen.

Denk dat dat wel goed moet komen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 13, 2025

Maar ik gok dat de persoon die u morgen aan de lijn krijgt iemand anders is dan vandaag. Uiteindelijk is kpn een commercieel bedrijf welke geld wilt verdienen en u wilt geld betalen.

Denk dat dat wel goed moet komen.

Dacht misschien maken ze daar dan een notitie van ofzo. Maar dan probeer ik dat maar. En heeft u toevallig ook kennis over  of de registratie bij preventel dan wordt verwijderd bij betaling. En dat ik dan wel die contract kan afsluiten. Ik heb op google gekeken maar de informatie daar verschilt nogal.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 13, 2025

En heeft u toevallig ook kennis over  of de registratie bij preventel dan wordt verwijderd bij betaling.

De informatie vind je bij Preventel registratie beëndigen

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 14, 2025

Hi ​@F.1995, welkom allereerst bij onze community. 

Wat ontzetten naar en vooral vervelend voor jou nu dat die kennis dit heeft gedaan. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt maar begrijp ook dat je de geschiedenis kent en dat aangifte doen niet de gewenste weg is om te bewandelen. Dat siert je. 

Puur zakelijk gezien is het betalen van het openstaande bedrag voldoende om deze melding te laten verwijderen, wanneer dit is gedaan staat het bij ons goed. Het doen van aangifte is wat ons betreft niet verplicht, aan jou dus de beslissing of je die stappen wilt ondernemen. Je kunt er op een later moment wel op terugvallen mocht het ooit nodig zijn. 

Weet je zo voldoende? We staan anders graag voor je klaar mocht je hier nog vragen over hebben. Ik hoor graag van je.