Skip to main content
Vraag

Prijs van internetdeel is bij verlengen duurder dan bij afsluiten van een nieuw abonnement

• December 9, 2025
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

het ene is mijn verlengaanbod en het andere is een nieuw abbonement afsluiten. 

even bij de verlenging kijken zonder de korting. hoezo is die zoveel duurder dan een nieuw abbonement!

als ik bel krijg ik een uitleg die niet klopt met wat ik zie op mijn scherm. bij de verlening ga ik betalen voor die 1gb terwijl in het lijstje ik die gratis moet krijgen…..

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 9, 2025

Bij verlengen leg je het huidige abonnement weer voor een periode van, meestal, 2 jaar vast. 

Dat is duurder, want oude abonnementen waren bij aanvang sowieso al duurder EN er is inmiddels ook een aantal jaren inflatiecorrectie overheen gegaan.

Via onderstaande link kun je verder met een nieuw abonnement. Je begint dan ook weer op 0 met de inflatiecorrectie. 

Je krijgt dan wel zeker ook de nieuwe TV+ ontvangers. Die werken wel wat anders. 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 9, 2025

Super dankjewell! Dit vertellen ze niet bij de klentenservice als je ze belt aan de telefoon. Dit scheelt mij nu gewoon 16 euro per maand voor hetzelfde abonnement. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@AnneCoenen. Welkom op de KPN Community! Jij bent niet voor één gat te vangen ;) Goed dat je nog op verder onderzoek uit bent gegaan, want zo kun je flink wat kosten besparen. 

De reden dat je een verlengaanbod krijgt op je oude/huidige abonnement is omdat veel mensen tevreden zijn met hun huidige abonnement en tv-ontvangers. Ze kunnen dan dat contract continueren en daar toch een leuke korting op ontvangen. Maar zoals je merkt, dankzij de hulp van PeterG, kun je ook overstappen op KPN Internet en TV+ (ontvangers). Vreemd dat daar niet over is gecommuniceerd toen je telefonisch contact opnam. 

Mocht je er nog vragen over hebben wat er precies anders is, laat het dan vooral hier weten. Dan helpen we je nog verder! En anders wens ik je veel kijkplezier met de nieuwe tv-ontvangers. Neem ook vooral een kijkje op onze kennisbank over KPN TV+. Daar kun je ook veel informatie vinden.