Skip to main content
Beantwoord

Prijsverhoging op prijsverhoging maar wat doen jullie voor trouwe klanten?

• September 12, 2026
  • 8 reacties
  • 193 keer bekeken

Beste KPN,

De ene prijs aanpassing volgt de andere op bij jullie, nieuwe klanten krijgen allerlei kortingen,

wat doen jullie voor trouwe klanten?  Prijs omhoog gooien.

ik heb al bij Odido en Ziggo gekeken, ik overweeg om een switch te maken,  Net als bij de energie leveranciers, elk jaar veranderen, levert het meeste op.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Monique 13 ,

Op zich heb jij gelijk. Ieder jaar switchen levert het meeste voordeel op, maar geeft ook gedoe. 

Maar je kunt ook bij KPN wat aan de prijs doen:

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak. 

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 12, 2026

Hallo ​@Monique 13 ,

Op zich heb jij gelijk. Ieder jaar switchen levert het meeste voordeel op, maar geeft ook gedoe. 

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak. 

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 12, 2026

Hallo ​@Monique 13 ,

Gedoe? Wanneer ben jij voor het laatst overgestapt en wat voor ‘gedoe’ heb je toen ervaren?

Het ‘voordeel’ wat bestaande klanten kunnen behalen met het vernieuwen naar de huidige propositie valt in het niet met  wat nieuwe klanten betalen. Hetzelfde abonnement is voor nieuwe abonnees, die voor een korting kiezen (in plaats van een welkomstcadeau), een tweejarig abonnement (200 M/bit + TV) € 325 goedkoper, er van uitgaande dat voor zowel nieuwe als klanten die vernieuwen naar de nieuwe propositie er geen tussentijdse prijswijzigingen plaatsvinden door bijvoorbeeld het toevoegen van extraatjes, zoals bij de mobiele abonnementen.

Echt voordeel behaald men pas door naar een andere provider over te stappen, zijn soms ook goedkoper dan KPN. En dat kan zonder ‘gedoe’: met één telefoontje of een paar klikken is het geregeld en wordt vaak meteen een afspraak ingepland. Een monteur van de nieuwe provider sluit alles kosteloos aan.

Het is in z’n algemeenheid ook niet te zeggen, dat de nieuwe propositie voor elke bestaande klant echt voordeliger is, gezien de oude abonnementen met elk hun voordelen, kortingen en individuele afspraken.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 12, 2026

​@Berteman er gaat genoeg mis met switchen. Vaak genoeg mee gemaakt dat het niet een op een overgaat en paar dagen zonder zit omdat ze hun werk niet goed uitvoeren kan er genoeg opnoemen. En bij de buren is niet alles beter (groener) wel goedkoper maar dat wil niet zeggen dat het ook van kwaliteit is.

• Nieuwkomer
  • September 12, 2026

Ik dacht laat ik switchen naar youfone. 

Betaal al 20 jaar voor 100 mbit 77 euro inmiddels

Inclusief tv en telefoonnummer.

Bij youfone 200 mbit met tv voor minder dan de helft.

Kreeg eerst een mail van youfone welkom. Tevens kpn jammer dat je weggaat. Daarna een mail van kpn

Bedankt dat je bent gebleven.???

Blijkbaar heeft kpn de overstap geblokkeerd. 

Ivm weekend zal ik maandag pas weten waarom. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 12, 2026

​@Berteman er gaat genoeg mis met switchen. Vaak genoeg mee gemaakt dat het niet een op een overgaat en paar dagen zonder zit omdat ze hun werk niet goed uitvoeren kan er genoeg opnoemen.

Natuurlijk gaat er wel eens wat mis maar even zo vaak (zo niet vaker) gaat het ook zonder problemen. Daarvan kan ik er ook genoeg opnoemen, zowel persoonlijk, als bij kennissen, vrienden, collega en cliënten. Verder is het ook opmerkelijk dat vooral zij die al járen klant zijn bij hun huidige provider, waarschuwen voor allerlei doemscenario’s. 

Daarnaast is het ook vaak zo, dat juist zij die problemen ervaren, dit kenbaar maken. Daar is ook op dit forum genoeg over te vinden, al zal niet iedereen die problemen ervaart dit melden, net als niet iedereen bij wie de overstap probleemloos verloopt, dit niet de moeite waard vind dit te melden. 

En bij de buren is niet alles beter (groener) wel goedkoper maar dat wil niet zeggen dat het ook van kwaliteit is.

Duur is geen garantie voor kwaliteit. Een voordeliger product kan kwalitatief gelijk zijn aan de dure of zelfs beter,  of een gunstigere prijs/kwaliteit verhouding hebben.

M’n huidige provider is goedkoper dan kpn, maar ik ervaar geen enkel verschil in ‘kwaliteit’. Internet is net zo stabiel als voorheen dat van kpn, het TV product biedt méér dan dat van kpn: qua prijs/kwaliteit staat m’n huidige provider in mijn beleving ver boven kpn. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 12, 2026

** vervallen **

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 12, 2026

​@Berteman er gaat genoeg mis met switchen. Vaak genoeg mee gemaakt dat het niet een op een overgaat en paar dagen zonder zit omdat ze hun werk niet goed uitvoeren kan er genoeg opnoemen.

Natuurlijk gaat er wel eens wat mis maar even zo vaak (zo niet vaker) gaat het ook zonder problemen. Daarvan kan ik er ook genoeg opnoemen, zowel persoonlijk, als bij kennissen, vrienden, collega en cliënten. Verder is het ook opmerkelijk dat vooral zij die al járen klant zijn bij hun huidige provider, waarschuwen voor allerlei doemscenario’s. 

Daarnaast is het ook vaak zo, dat juist zij die problemen ervaren, dit kenbaar maken. Daar is ook op dit forum genoeg over te vinden, al zal niet iedereen die problemen ervaart dit melden, net als niet iedereen bij wie de overstap probleemloos verloopt, dit niet de moeite waard vind dit te melden. 

En bij de buren is niet alles beter (groener) wel goedkoper maar dat wil niet zeggen dat het ook van kwaliteit is.

Duur is geen garantie voor kwaliteit. Een voordeliger product kan kwalitatief gelijk zijn aan de dure of zelfs beter,  of een gunstigere prijs/kwaliteit verhouding hebben.

M’n huidige provider is goedkoper dan kpn, maar ik ervaar geen enkel verschil in ‘kwaliteit’. Internet is net zo stabiel als voorheen dat van kpn, het TV product biedt méér dan dat van kpn: qua prijs/kwaliteit staat m’n huidige provider in mijn beleving ver boven kpn. 

je hoort mij nergens zeggen daar duur kwaliteit moet zijn.

Om een voorbeeld te noemen mijn buren hebben Odido maar die dan wel goedkoper maar ook kwalitatief echt stuk slechter zeker met tv slecht beeld vergeleken met KPN. 

Hier staat hun eigen forum ook vol mee. en zo heeft elke andere provider wel wat

Zelf zeg ik ook nergens dat een overstap naar KPN vlekkeloos gaat en zal dat ook zeker niet goed praten aangezien dit bij mij zelf ook al eens verkeerd gegaan is.

Ik ben zelf op het moment nog goedkoop uit aangezien ik leuke afspraken kon maken en die nog steeds heb.

• Nieuwkomer
  • September 12, 2026

Raar is dat ik net een mailtje kreeg van youfone dat mijn abonnement gewoon ingaat. Alleen de overstap is geannuleerd?? Dus ga ik kpn zelf opzeggen.