Skip to main content
Vraag

Prijsverlaging Microsoft voor Xbox Gamepass Ultimate

• April 22, 2026
  • 2 reacties
  • 34 keer bekeken

Roko
Wijsgeer

MS/Xbox heeft bekend gemaakt dat ze de prijs van Gamepass Ultimate per direct gaan verlagen, zie dit artikel en hier bij Tweakers. Op de Xbox wordt het maand abo $7 per maand goedkoper en op de PC $2,50. In Europa wordt de verlaagde prijs €20,99 ipv €26,99, dat scheelt weer €6 per maand. 

Het lijkt mij dat Microsoft dit ook bij hun partners bekend heeft gemaakt, dus ik ben benieuwd per wanneer, wij als klant, de verlaagde prijs doorberekend krijgen en of dat ook met terugwerkende kracht gebeurt (want implementeren in de facturatie systemen kost tijd). Is hier al meer bekend over?

Al met al ben ik blij dat MS/Xbox inziet dat de recent verhoogde prijs voor velen in het verkeerde keelgat is geschoten en dat ze op deze manier de schade enigszins proberen te beperken, al zij het een beetje te laat. Anywhoes, laat die nieuwe prijs maar komen.

2 reacties

Richard Avis
Deelnemer

Zal waarschijnlijk vanaf de volgende maand op de factuur te zien zijn denk ik.

Omdat dit onverwachts bekend is gemaakt kan KPN het natuurlijk niet direct verwerken op de nieuwe factuur.

Natuurlijk is de 6 euro wel weer mee genomen. En dat bepaalde games op de ultimate niet beschikbaar zijn is dan wel een dingetje voor misschien een aantal mensen maar ja dan heb het wel of best prijzige games die ze er vanaf halen.

Voor mij persoonlijk ben ik blij met de verlaging en die games speelde ik toch niet.

Daarnaast wordt wordt de game pass hier in huis al volop gebruikt op 3 xbox consoles .

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 22, 2026

Halo ​@Roko ,

Er is nog niets bekend over. Het zal o.a. op de KPN-website komen te staan indien de verlaging wordt doorgevoerd:

https://www.kpn.com/entertainment/xbox

ik ben benieuwd per wanneer, wij als klant, de verlaagde prijs doorberekend krijgen en of dat ook met terugwerkende kracht gebeurt (want implementeren in de facturatie systemen kost tijd). Is hier al meer bekend over?

Het zal inderdaad even duren, de recente prijsverhoging is ook niet met terugwerkende kracht doorgevoerd, dus dat zal met deze verlaging ook niet zijn. 

En inderdaad staat hier nu 20,99: 

https://www.xbox.com/nl-NL/games/store/xbox-game-pass-ultimate/cfq7ttc0khs0