Dit topic is gesloten. Bekijk hier de prijswijziging van 2022
Binnenkort voert KPN enkele prijswijzigingen door. Per 1 juli zullen er een aantal dingen wijzigen, welke wijzigingen dat zijn leg ik hier onder verder uit. Vanaf 3 mei zal iedereen tijdig geïnformeerd worden per e-mail of per brief. Het advies is om dit af te wachten om te zien wat er specifiek voor jou verandert.
Prijswijziging abonnementen
Per 1 juli zullen de prijzen van internet abonnementen gemiddeld stijgen met €1,50 per maand. Enkel de prijs van Hussel 1Gbit gaat omlaag, ook voor bestaande klanten. Je wordt persoonlijk geïnformeerd over wat er precies voor jou gaat wijzigen. Alle overige tarieven wijzigen niet.
Per 1 augustus worden alle vaste telefonie abonnementen (PSTN) €1 duurder. De beltarieven blijven ongewijzigd.
Veelgestelde vragen
Wat is de reden van de prijswijzigingen?
KPN verhoogt de prijzen om de kwaliteit van het netwerk te kunnen borgen in de toekomst. Ondanks dat het gebruik van het netwerk gigantisch is toegenomen, stijgt de prijs in lijn met de verhoging die vorig jaar ook al werd gehanteerd. Dankzij deze prijsverhoging kan KPN investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid voor klanten (Malwarefilter, DNSSEC, KPN Veilig Licenties).
Hoe ben ik geïnformeerd over de abonnementswijzigingen?
Wij informeren je via e-mail of brief over het doorvoeren van inflatiecorrectie en de andere abonnementswijzigingen. We sturen de e-mails en brieven in de maand mei 2021.
Wat wordt mijn nieuwe tarief?
Er zijn verschillende manieren om te kijken wat jouw nieuwe tarief wordt:
- In de e-mail of brief die je hebt ontvangen of zult ontvangen in mei
- Kijk op je rekening in MijnKPN vanaf juli of augustus voor vast bellen
Word ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan word je contractvrij totdat de wijziging ingaat.
Wanneer is de tariefswijziging te zien op mijn factuur?
De nieuwe tarieven gaan in per 1 juli 2021. Vanaf dan zie je ze ook op je factuur. Voor Vast Bellen zie je het al vanaf juni op de factuur omdat we daar 2 maandelijks vooruit incasseren. De wijziging gaat daar in per 1 augustus.
Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan blijf je deze korting uiteraard houden tot de afgesproken einddatum.
Gaan de wijzigingen automatisch in?
Ja. Wij zorgen dat je abonnement op 1 juli of 1 augustus 2021 automatisch wordt aangepast. Je hoeft verder niets te doen.
Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen?
Dit kan inderdaad. Je kunt altijd kosteloos overstappen naar een ander abonnement. Kijk op kpn.com voor meer informatie.
Wijzigt er verder nog iets?
Ja. Per 1 juli veranderen ook de algemene voorwaarden. Voor alle klanten die na 1 december 2020 een abonnement hebben afgesloten, gelden de nieuwe algemene voorwaarden al. Deze gaan vanaf 1 juli 2021 ook gelden voor de bestaande Internet klanten en vanaf 1 augustus ook voor de Vaste Telefonie klanten.