Skip to main content
Beantwoord

Probleem met terugkomen op KPN-abonnement via ‘Samen wonen bij andere klant’

• September 2, 2025
  • 3 reacties
  • 42 keer bekeken

Onze dochter is terug "thuis” komen wonen en we hebben gebruik gemaakt van de regel “samen wonen bij andere klant”. dit aangetoond met uitschrijving op oude adres/gemeente, en ingeschreven nieuwe adres/gemeente. Dit mede door BRP formulier welke aangevraagd via DiGiD. Stukken opgestuurd via mail en rea terug: Jammer dat je weggaat melding op 31Juli 2025. Tot onze grootte verbazing is er € 771,11 afgeschreven ! Na contact komt er eerst een mail waarop we soort "klacht” kunnen invullen. Deze mail nog niet ontvangen helaas. na wederom bellen soort kaste naar de muur kom ik niet verder. Wel een dochter die deze maand € 711,- mist. Iemand een tip of leest een KPN medewerker mee ? ---HELP---

Beste antwoord door Flitsend

Oei, dat is een nare situatie. Lijkt er op dat het niet helemaal goed is gegaan, aangezien samenwonen met andere klant een geldige ontbindende voorwaarde is (over het algemeen, uitzonderingen nagelaten). 

Ik denk dat je hiervoor het beste even met KPN kunt bellen op 0800-0402, gratis, om dit even na te laten kijken. Dit is namelijk een flink bedrag. Staat er op de factuur dat dit een afkoopsom betreft? Dat lijkt me wel, maar voor de zekerheid wel goed om te controleren. 

Als KPN aangeeft dat een klacht indienen de juiste route is, zou ik die wel bewandelen om dit zo snel mogelijk op te laten lossen.

3 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

Hoi ​@WJKOSTER, dat is geen fijn bericht. Je kunt het beste bellen met KPN. Dit kan kosteloos op (0800) 0402 en tegen de stemcomputer aangeven ‘medewerker spreken’

Toevoeging, via Facebook Instagram en X (Twitter) kun je een privé bericht direct naar KPN sturen  

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • Antwoord
  • September 2, 2025

Oei, dat is een nare situatie. Lijkt er op dat het niet helemaal goed is gegaan, aangezien samenwonen met andere klant een geldige ontbindende voorwaarde is (over het algemeen, uitzonderingen nagelaten). 

Ik denk dat je hiervoor het beste even met KPN kunt bellen op 0800-0402, gratis, om dit even na te laten kijken. Dit is namelijk een flink bedrag. Staat er op de factuur dat dit een afkoopsom betreft? Dat lijkt me wel, maar voor de zekerheid wel goed om te controleren. 

Als KPN aangeeft dat een klacht indienen de juiste route is, zou ik die wel bewandelen om dit zo snel mogelijk op te laten lossen.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 4, 2025

Hoi ​@WJKOSTER . Als toevoeging: Als je een officiele klacht hebt ingediend kan het een aantal werkdagen duren voor er reactie komt.