Skip to main content

Hallo,

Ik heb tot twee keer toe na opzeggen van mijn KPN-abonnement en het terugsturen van de bruikleenapparatuur, een e-mail ontvangen dat wel het modem is ontvangen, maar de tv-ontvanger niet.

Beide producten zijn echter tegelijkertijd in één doos teruggestuurd op het moment dat ik van KPN een doos met adres ontving om het terug te sturen.

Hoe kan dit en wat moet ik doen om dit op te lossen?

Groet, 

Mark 

Hoi ​@Markiemark2506 (Mark),

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen hoef jij niets meer te doen of te ondernemen, aangezien jij al aan je verplichtingen hebt voldaan.

Het gebeurd helaas vaker, dat (vertrekkende-) klanten herinneringen per mail blijven ontvangen, terwijl ze alle apparatuur hebben teruggestuurd naar KPN.
Deze herinneringen kun je dus gewoon negeren en verwijderen uit je inbox.

Wel belangrijk is het, om het verzendbewijs van de PostNL punt goed te bewaren!
Zodat je altijd kunt aantonen, mocht dat nodig zijn, dat je alles hebt teruggestuurd.

Hallo Michel, 

Bedankt voor  je antwoord. Echter, ik begrijp niet waarom er in de mail dan staat dat het ene product wel is ontvangen, en de ander niet: ze hebben dus blijkbaar toch iets geregistreerd als zijnde binnengekomen (het modem in dit geval), maar het verklaart niet waarom ik dan een aparte vermelding ontvang over de TV-ontvanger en dat ze die nog niet hebben ontvangen, terwijl ze in dezelfde doos zaten.

Zoals ook andere mensen aangeven, wil ik niet verrast worden door een boete omdat er iets niet goed als zijnde binnengekomen is geregistreerd. En kan KPN dan ook niet zorgen dat mensen geen herinneringen meer krijgen, als blijkt dat dit vaker voorkomt?

Mark

Hoi ​@Markiemark2506 

Bedankt voor je reactie terug.

Als het modem en de TV ontvanger in dezelfde doos hebben gezeten, dan kan het eigenlijk niet anders dan dat de medewerker dit heeft gezien, en ook de TV ontvanger retour heeft gemeld.
Maar daarbij is waarschijnlijk alleen het modem afgemeld binnen jouw klantgegevens, terwijl dat ook had moeten gebeuren met de TV ontvanger, let wel dit is een aanname vanuit mijn kant.

Een boete zul je echt niet gaan krijgen, en mocht je die alsnog ontvangen dan hoef je die vanzelfsprekend niet te betalen.
Vandaar dat het ook heel belangrijk is om het verzendbewijs van het PostNL punt goed te bewaren.

Zelf heb ik gemerkt, als je apparatuur moet terug sturen naar KPN, om te wachten op de retourdoos met daarbij het verzendlabel, en die te gebruiken om de apparatuur in terug te sturen.
Deze kun je ook telefonisch aanvragen via de telefonische klantenservice.
Als het verzendlabel in het magazijn wordt gescand, dan krijg je daar keurig een mail over dat alles goed is binnengekomen, en je krijgt vervolgens geen herinneringen meer.

Dus geen zorgen maken!!
Dat is in dit geval nergens voor nodig.

Bedankt voor je antwoord Michel, ik heb de spullen verstuurd met de doos die KPN opstuurde  en de adressticker die daarbij was geleverd, dus aan mijn kant heb ik alles gedaan zoals jij hebt beschreven. Een ontvangstbevestiging van het gehele pakket heb ik niet ontvangen (behalve dan dat het modem wel is ontvangen, tv-ontvanger niet).

Volgens de PostNL-app is het pakket in ieder geval wel door KPN ontvangen. Dus dat bewijs heb ik in de PostNL-app staan.

Ik vind het ook geen probleem als er een miscommunicatie is, maar twee mailtjes met de vraag of ik de producten wil terugsturen is toch wel apart, zeker als het gaat om slechts 1 van de twee terug te sturen producten. Maar goed, ik ga ervan uit dat het goed komt en anders trek ik weer aan de bel.

Groet,

Mark

Reageer