Skip to main content
Vraag

Recommerce inruilbonus bij aankoop iPhone 17 Pro niet ontvangen

• November 4, 2025
  • 6 reacties
  • 135 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen,

Ik heb op 24 september een iPhone 17 pro gekocht in de kpn webshop in de actieweek van 20 t/m 28 september. Bij deze aankoop zou je volgens kpn ook een inruilbonus krijgen voor je oude telefoon. Stond nadrukkelijk vermeld als je de iPhone 17 kocht.

Die oude telefoon heb ik al op 4 oktober opgestuurd naar Recommerce en deze is op 6 oktober al ontvangen door hen. De uitbetaling van de telefoonwaarde zelf is inmiddels al lang geweest (12 oktober bevestiging dat de uitbetaling zou volgen van de telefoon zelf en die betaling was een paar dagen later inderdaad op mijn rekening gestort. In de bevestigingsmail van Recommerce staat ook dat als er recht is op een extra inruilwaarde, deze wordt dan apart uitbetaald, na de wettelijke zichttermijn van 14 dagen. En mocht deze al voorbij zijn, dan wordt die waarde ook uitbetaald. Inmiddels zijn we al een maand verder en blijft zowel Recommerce als KPN naar elkaar wijzen. 

Ik ben er eerlijk gezegd een beetje klaar mee hier maar achteraan te moeten zitten. Ik voel me misleid door KPN en deze “zogenoemde” bonusactie. Ze hebben niet voldaan aan hun aanbod en ik als consument zit met de gebakken peren zoals dat zo mooi heet. Inmiddels heb ik de rekening van de iPhone 17 pro al betaald aan kpn. 

Mijn vader had hetzelfde probleem en die heeft ook nog steeds zijn bonus van 150 euro nog steeds niet ontvangen. Die wordt ook maar van kpn naar recommerce gewezen en vice versa.

Ik hoop graag snel een oplossing te krijgen van KPN omtrent deze zaak, anders ben ik helaas geacht om rechtsbijstand te moeten inschakelen.

6 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 4, 2025

Hierbij nog aanvullende informatie van de actie zelf. 

Alle persoonlijke informatie heb ik weggehaald.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 4, 2025

@KPN  Ik hoop dat jullie spoedig met een reactie komen. 

Ik heb net even verder gekeken op het forum, helaas zie ik momenteel al meerdere topics voorbijkomen over hetzelfde. 

Help ons alsjeblieft.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Inmiddels los contact gehad ook met de klantenservice van KPN en eindelijk een medewerker die echt weet wat klantenservice is, die alles noteert en aanhoort en je niet met een kluitje het riet instuurt. Maar gewoon goed luistert en snapt dat de klant vastloopt in processen tussen 2 bedrijven die naar elkaar wijzen.

Die jongeman heeft een proces in gang gezet nadat we aangaven al continue tussen kpn en recommerce heen weer gestuurd te worden, al meerdere malen. 

Nu in afwachting van dit proces. Maar deze jongeman heeft al meer gedaan dan voorgaande medewerkers van zowel recommerce als kpn. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Helaas zit ik in precies hetzelfde schuitje. Zie daarvoor het topic dat ik gisteren heb aangemaakt. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 6, 2025

Goedemorgen ​@Mctje1908 , welkom hier op de KPN Community:)

Bedankt voor jouw uitgebreide bericht en ik kan me oprecht heel goed voorstellen dat deze situatie de nodige frustratie met zich meebrengt. Dat je hier al weken achteraan moet bellen is ook niet wat je van ons mag verwachten en voor wat het waard is, wil ik je hiervoor namens KPN wel oprechte excuses voor aanbieden. Des te fijner om te lezen dat je hier gister (weer) contact over hebt gehad met onze Helpdesk en dat je nu iemand hebt getroffen die een proces voor je in gang heeft gezet. Het is inderdaad verstandig om dit eerst even af te wachten maar ik verwacht eerlijk gezegd dat het zo goed moet gaan komen. Als je zou willen, houd me vooral op de hoogte. Mocht ik ergens nog iets kunnen betekenen, laat het dan gerust weten 🙏🏻

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 6, 2025

Goedemorgen ​@Wouterrr_ , ook welkom voor jou hier op onze Community al is de aanleiding natuurlijk een stuk minder :(
Goed dat je hier al een eigen topic voor hebt aangemaakt, zodra we er aan toe zijn zullen we hier ook reageren (we beantwoorden topics op volgorde van binnenkomst). Bedankt voor je geduld maar mocht je toch directe ondersteuning wensen dan kun je hiervoor ook zelf een belafspraak voor inplannen met onze Helpdesk!