Skip to main content
Beantwoord

Rekening van € 150 gekregen na omruilen defecte modem

• November 27, 2024
  • 13 reacties
  • 249 keer bekeken

1 november is bij mij de kpn monteur langsgeweest omdat ik graag een upgrade wilde van mijn internet verbinden.

Nu bleek het dat het huidige modem defect was en deze werd gelijk omgeruild voor een Sagemcom 5359.

Vervolgens kreeg ik een rekening van het modem van €150

Wat ik nou niet begrijp is als ik straks overstap naar een andere provider ik het modem weer moet inleveren anders krijg ik hiervoor een narekenen?

Ook na gesproken te hebben met de telefoniste over de klacht dat ik de bon getekend had van de monteur waar op moest staan dat ik €150 moest betalen niet werd serieus genomen. Het probleem is namelijk dat de monteur je een tablet voorhoud met alleen maar een heel groot vak dat je nooit mist om je handtekening te zetten naar niks over de kosten. 

Er is van tevoren ook niet gesproken over dat er moest betaald worden voor een nieuw modem. Die krijg je toch altijd van kpn in bruikleen?

Ik ben in iedergeval van plan mijn abonnement nu op te zeggen en ja het modem mag ik dan natuurlijk houden......…

Beste antwoord door Mpie

Dank voor alle reacties!

Ik ben vandaag gebeld door een zeer meegaande medewerker van kpn en alles is opgelost.

Het was blijkbaar een fout van de monteur die wat aangekruist heeft.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 27, 2024

Wat staat er voor omschrijving bij het bedrag? Voor een modem hoef je namelijk niet te betalen. En wat zou dan de upgrade van de verbinding moeten zijn?

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 27, 2024

Als omschrijving staat het type modem of de factuur; Sagemcom 5359

En de upgrade was van 500 naar 1gb glasvezel

De monteur zei tegen mij dat het oude modem niet meer online kwam en hij deze nieuwe wilde plaatsen.

Hierover is mij ook niks versteld van tevoren dat hiervoor kosten in rekening werden gebracht.

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 27, 2024

Als de monteur zijn tabled aanreikt voor de handtekening zie je alleen maar het deel waar je de handtekening moet plaatsen verder niks over bedragen

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 27, 2024

Dit is de bestelling die ik geplaatst had bij KPN. Hier word ook niet gesproken over bijkomende kosten van een nieuw modem

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 27, 2024

Haal die faktuur snel weg want je persoonlijke gegevens staan erop.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • November 27, 2024

En weet je toevallig waarom het modem is vervangen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 28, 2024

Mij werd gezegd dat het modem defect was. Vandaar deze vervangen moest worden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 28, 2024

Ik vind het niet kunnen, KPN modem is in bruikleen, als de oorspronkelijke defect is, heeft de klant recht op gratis vervanging.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 28, 2024

Hoi ​@Mpie 
Hier lijkt me duidelijk dat er een vergissing is begaan, wacht maar even tot een KPNmedewerker dit topic opneemt, maar je kunt ook even bellen 0800 0402
Of een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt, scroll de pagina van de link even naar beneden.

• November 28, 2024

Hier lijkt me duidelijk dat er een vergissing is begaan...

Lijkt mij ook.

Tenzij ​@Mpie dat modem zelf moedwillig stuk gemaakt heeft.

• Topper
  • November 28, 2024

hier is een vergissing begaan
de monteur had het vinkje 150 euro weg moeten halen
tevens had de monteur de volledige bon moeten laten zien zodat u weet waarvoor u tekent
de klant moet enkel 150 euro betalen als het door zijn schuld is defect gegaan , denk aan water schade etc..
u moet even contact opnemen met de klanten service, deze handelt het voor u af.

mvg

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • November 28, 2024

Dank voor alle reacties!

Ik ben vandaag gebeld door een zeer meegaande medewerker van kpn en alles is opgelost.

Het was blijkbaar een fout van de monteur die wat aangekruist heeft.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 1, 2024

Hi ​@Mpie, allereerst welkom bij ons. 

Allertweedst (het is geen woord maar het bekt lekker) sluit ik me er ook bij aan dat hier een fout is gemaakt. Een defect modem wordt gratis vervangen. Het komt erg sporadisch voor dat een monteur dit in rekening brengt, dan moet je het zelf van 3 hoog naar beneden hebben gegooid. 

Fijn om te zien dat alles nu is opgelost, anders had ik hier graag aan wat bellen getrokken.