Skip to main content
Vraag

Schuld bij KPN na stornering factuur

• December 27, 2024
  • 8 reacties
  • 69 keer bekeken

Per 4 december 2024 is het abonnemment voor internet en tv bij KPN beëinigd.  Tot mijn verbazing zag ik dat KPN enkele dagen later het abonnementsbedrag voor de gehele maand december ging incasseren. Deze incasso heb ik gewiegerd. Enkele dagen later (11 dec) ontving ik een betalingsherinnering. Hierover contact opgenomen met de klatenservice. Conclusie: de factuur voor de maand december moest geheel worden betaald en begin januari krijg ik dan het teveel betaalde terug. Een beetje absurd dat je eerst alles moet betalen en dan na vier weken het teveel betaalde terug krijgt. Ook omdat het abonnement tijdig is opgezegd. Tot mijn verbazing ontving ik op 13 december een brief van Preventel dat ik was aangemeld als slechte betaler omdat ik een schuld heb bij KPN. Maar weer gebeld met klantenservice. Er stond geen schuld op mijn naam en de bewuste medewerker kon mij niet uitleggen waarom ik ben aangemeld bij Preventel. Daarna heb ik bezwaar ingediend bij Preventel. Vandaag (27 dec.) ontving ik bericht dat KPN nog steeds van mening is dat er een openstaande schud is en mijn registratie niet wordt ingetrokken.

De medewerker van klantenservice omschreef de aanmelding als volgt: Omdat ik de factuur had gestorneerd nadat het abonnement was beëindigd ben ik aangemeld bij Preventel. 

Ik neem KPN dit soort praktijken heel kwalijk. Ik sta nu te boek als wanbetaler over een bedrag van € 80,14!!! voor een factuur van 2 december 2024!! (dus amper drie weken geleden). Bovendien had KPN mij hierover bericht moeten sturen dat wanneer ik niet betaal ik zou worden aangemeld.

Ik zou het daarom heel netjeds vinden dat KPN per direct de aanmelding intrekt en mij excuses aanbiedt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 27, 2024

Hier kunt u alles vinden over facturen na opzeggen. Ik denk dat alles volgens de voorwaarden gaat en storneren is NOOIT de oplossing. 

• December 27, 2024

Dit is helemaal niet absurd. Dit is gewoon normaal. Een factuur die je krijgt moet je gewoon betalen. Tenzij het een factuur van een wildvreemde is ofzo. Waar je nog nooit contact mee gehad hebt. Maar anders moet je een factuur altijd betalen. Natuurlijk mag je bezwaar maken en een klacht indienen enzo. Maar betalen moet je altijd.

Niet alleen KPN doet dit. Andere providers doen hetzelfde. Ze blijven gewoon door factureren totdat het abonnement echt afgelopen is. Pas daarna gaan ze nadenken over een slotfactuur.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 27, 2024

Ik blijf het absurd vinden dat je wordt angemeld terwijl de maand waarover het gaat nog niet eens is verstreken en er slchts één betalingsherinnering is gestuurd.  

Aanmelinding na een aantal aanmingen lijkt mij logisch.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 27, 2024

Ik snap u maar u wilt ook graag uw geld iedere maand op tijd ontvangen en dat is bij bedrijven precies hetzelfde. Achter debiteuren aanzitten kost duizenden euro's. Overigens komt daar geen mens meer aan te pas natuurlijk. De computer regelt dat.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 27, 2024

Dus dan maar meteen aanmelden als wanbetaler???

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 27, 2024

Preventel is een beetje een papieren tijger hoor. Ik zou er geen oliebol minder om eten de komen dagen. Maar met wat u nu weet zou ik de openstaande factuur wel betalen. Het komt goed. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 27, 2024

Ik heb nog wel zoveel fatsoen om mij te kunnen verplaatsen in het factuursysteem van KPN en heb daarom vandaag de laatste factuur maar betaald. 

Het gaat mij meer om het feit dat ik ben aangemekd als wanbetaler. Terwijl de factuur eigenlijk maar voor 2 dagen berekend wordt.  Naar mijn mening is dat ongeveer  5,00 euro. 

Ook de klantenservicemedewerker gaf toe dat het we erg snel was aangemeld.

• December 27, 2024

Ik blijf het absurd vinden dat je wordt angemeld terwijl de maand waarover het gaat nog niet eens is verstreken en er slchts één betalingsherinnering is gestuurd.  

Aanmelinding na een aantal aanmingen lijkt mij logisch.

Ik vind het ook wel wat snel. Maar hoe sneller ze het doen, hoe meer effect het zal hebben denk ik. 

Het is eigenlijk ordinaire chantage. Daar komt het enigsinds op neer. Maar helaas zit het zo in elkaar.