Skip to main content
Vraag

Senioren abonnement bestaat wel degelijk, ik kon hier geen antwoord op vinden

• July 2, 2025
  • 14 reacties
  • 174 keer bekeken

Hallo mensen , ik zie het wel eens voorbijkomen dat mensen vragen of er een senioren abbonement bestaat ik zie geen antwoorden.

Wel is het zo dat alleen in het collectief dat wordt aangeboden door KPN in bejaarden complex of soortgelijk!

Alles in 1 pakket basis of met onbeperkt bellen huistelefoon voor maar liefs 42,50 euro.

Bestaande klanten krijgen een extra half jaar korting voor 35,- en daarna 42,50.

Goed om te weten!

14 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 2, 2025

Dat klopt. Maar alleen als de organisatie een overeenkomst met kpn heeft.

Dat zie je snel genoeg via de postcodecheck op de bestelpagina. 

In dat geval wordt verwezen naar 0800-0776 .

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 2, 2025

Oh. Deze vond ik ook. Al staat daar wel een anderen prijs. Namelijk € 57.

https://www.kpn.com/thuis/zorginstellingen

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 3, 2025

Eigenlijk zou KPN ook alleen TV en Vast Bellen moeten aanbieden voor die doelgroep. 

Mijn hoogbejaarde schoonmoeder (92 jaar) woont in een zorginstelling. Zij snapt niets van internet en wil alleen maar naar een paar TV-zenders kijken. 

KPN zou bv ook dit kunnen aanbieden in modulen:

TV inclusief pluspakket: 20,00

Vast (onbeperkt) bellen: 7,00

Internet: 30,00

Dat is bij elkaar ook 57,00. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 3, 2025

Kpn levert tv en vaste telefoon over internet.

Je volgorde zou dus moeten zijn ​@Noordzee 

Internet: 30,00, deze sowieso want is de drager 

TV inclusief pluspakket: 20,00

Vast (onbeperkt) bellen: 7,00

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 3, 2025

Snap ik Peter, maar mijn schoonmoeder (en met haar vele andere ouderen) hebben niets aan internet. 

De afstandsbediening van de TV is al (te) lastig voor haar. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 3, 2025

Snap ik Peter, maar mijn schoonmoeder (en met haar vele andere ouderen) hebben niets aan internet. 

De afstandsbediening van de TV is al (te) lastig voor haar. 

Dan is Ziggo Kabel TV misschien een uitkomst. Coaxkabel tussen AOP en TV en kijken maar zonder extra kastje en maar 1 ab nodig.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 3, 2025

Klopt ​@JanD ,

Dat heb ik ook met pijn in mijn hart voor haar geregeld. 

Digitenne is bij haar geen optie. Ze heeft nu dus Ziggo-TV via de kabel. 

Maar dat raakt precies mijn punt: bij KPN moet je dus een drie in één-abonnement kopen voor 57,00, terwijl internet overbodig is. Daar zou KPN ook iets op moeten/kunnen verzinnen.

• July 3, 2025

Tv zonder internet is onmogelijk bij KPN. Zonder internet werkt de tv app niet. 

Financieel kan het ook niet. Alleen tv aanbieden voor € 12,50 kan nooit uit. Daar verdient KPN helemaal niks aan. Dus waarom zou KPN dat doen?

• July 3, 2025

Er kan natuurlijk worden gekeken naar de minimaal benodigde bandbreedte en dat leveren. Dan zal je op ongeveer 25 Mbps uitkomen voor 1 tv ontvanger.

Je hebt natuurlijk internet en internet. Er is ongetwijfeld wel iets mogelijk waarbij je wel tv kan kijken maar de verbinding niet kan gebruiken. Ik denk dan aan een afgeslankte modem/router zonder wifi met 1 netwerk poort voor een tv ontvanger.

Ik snap wat Noordzee schrijft maar we weten natuurlijk allemaal wel dat kpn een telefoon leverancier is van oorsprong.

Want andersom is bij Ziggo geen internet mogelijk zonder een TV abonnement.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 3, 2025

Tv zonder internet is onmogelijk bij KPN. Zonder internet werkt de tv app niet. 

Financieel kan het ook niet. Alleen tv aanbieden voor € 12,50 kan nooit uit. Daar verdient KPN helemaal niks aan. Dus waarom zou KPN dat doen?

Klopt, daarom schreef ik ook 20,00. Nu zitten al die (vaak dementerende) ouderen via Ziggo TV te kijken. KPN heeft daar in het verzorgingstehuis nu geen klanten. 

• July 3, 2025

Ik denk dat KPN er zelfs met 20 euro niet aan verdient. Niet bij individuele abonnementen in ieder geval. Er moet een modem en tv kastje geleverd worden. In geval van glasvezel ook nog een glasvezelkastje. Een monteur moet dat gratis installeren. Hoe moet dat met 20 euro per maand terug verdient worden? Dat duurt jaren. Vele jaren.

Bij Ziggo steek je de coax kabel zo in de tv. Bij KPN kan dat niet.

TV only kost het 25 euro bij Ziggo lees ik op hun site. Daar kan KPN onmogelijk onder gaan zitten. Dat geloof ik niet.

• July 3, 2025

Dit probleem herken ik zeker ook.
Techniek is handig maar ondertussen gaat het ook in de weg zitten.
Een apparaat met een paar knoppen en dan zo dat het na aanzetten altijd in een vaste stand terug komt, dat moet toch mogelijk zijn.

Voor wat het kpn-iptv systeem betreft :
Dat is gebonden aan een eigen internetaansluiting cq eigen kabel vanuit de straat.
Er wordt hier (dit forum) regelmatig gevraagd om het tv platform van kpn te kunnen gebruiken via een ander internetaanbieder maar dat wil kpn niet.
Alhoewel, er is toch een uitzondering voor bejaardentehuizen ed, dacht ik, gezien te hebben op dit forum.
Een (1) "dikke" internetlijn naar het gebouw en dan onderverdelen naar meerdere TV kastjes, waarom niet ?

Oh. Deze vond ik ook. Al staat daar wel een anderen prijs. Namelijk € 57.

https://www.kpn.com/thuis/zorginstellingen

O ja !
Minder infrastructuur, meer kosten.
Dan willen ze dus gewoon niet bij kpn !
Waarom zou je het makkelijk doen als het ook moeilijk kan :-/

• July 3, 2025

Digitenne is bij haar geen optie.

Echt niet ?
Antenne op het dak ?  :-)
Maar dat gaat/mag/”kan” niet natuurlijk . . .

• July 3, 2025

Klopt, daarom schreef ik ook 20,00. Nu zitten al die (vaak dementerende) ouderen via Ziggo TV te kijken. KPN heeft daar in het verzorgingstehuis nu geen klanten. 

Dat is toch helemaal geen probleem?