Skip to main content
Beantwoord

Servicetools werken al poos niet

• July 4, 2025
  • 12 reacties
  • 106 keer bekeken

Kdejong213
Topper
Forum|alt.badge.img

Al een hele tijd (ik denk zo'n 2 maanden) kan ik niets meer zelf regelen via de servicetools. Ik krijg steeds een foutmelding dat er iets mis ging en dat ik het later nog eens moet proberen. Zowel op mijn telefoon als op mijn laptop. 
Het lukt me niet om een afschrijfdatum aan te passen. Laatst met een storing lukte het me ook niet om mijn stroomadapter te controleren via een servicetool. Ik vind dit heel vervelend want als ik vervolgens wil chatten dan is er niemand beschikbaar. Ik zou graag een oplossing vinden voor de servicetools. Iemand tips?

Beste antwoord door Kdejong213

@Shyrin van KPN 

Ik heb mijn account verwijderd en een nieuwe aangemaakt en mijn producten gekoppeld. 

De tool voor het wijzigen van mijn betaaldatum werkt nog niet maar dat klopt dus zoals ik lees. 

Andere servicetools werken nu wel weer! Dus dat heeft mijn probleem opgelost. 

Nu hopen dat de storing in de betaaldatum aanpassen snel is opgelost. 

Bedankt voor de hulp! 

12 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 4, 2025

Hallo ​@Kdejong213 ,

Vervelend! 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt door de klantenservice teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Kdejong213
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 4, 2025

@Noordzee 

Ik weet hoe ik de klantenservice kan bereiken, daar gaat het me niet om. Ik zoek een oplossing voor de niet werkende servicetools. Ik wil zaken gewoon zelf online kunnen regelen maar dan moeten de tools wel beschikbaar zijn.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 4, 2025

Je kunt proberen om de cookies en je browsegeschiedenis te wissen op jouw laptop. Dat wil nog wel eens helpen. 

Kdejong213
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 4, 2025

@Noordzee dat had ik al geprobeerd maar is helaas niet de oplossing :-( 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

@Noordzee 

Ik weet hoe ik de klantenservice kan bereiken, daar gaat het me niet om. Ik zoek een oplossing voor de niet werkende servicetools. Ik wil zaken gewoon zelf online kunnen regelen maar dan moeten de tools wel beschikbaar zijn.

Ik ben het helemaal met je eens: de tools zijn er en moeten ook gewoon werken. Ik geef ook graag een tip:

Omdat geen enkele servicetool werkt, lijkt het erop dat er mogelijk geen goede verbinding meer is tussen jouw modem en ons beheersysteem. In dat geval helpt een reset van het modem vaak om de verbinding te herstellen.

Zou je het modem eens volledig willen resetten en daarna opnieuw proberen of de servicetools werken?

Via onderstaande link vind je duidelijke instructies hoe je dat doet:
Experia Box (modem) resetten of herstarten

Mijn advies is om direct naar stap 2 te gaan, dat is Reset je modem (Experia Box of KPN Box). 
Volg daarna de uitleg onder: Handmatig je modem resetten

Laat je even weten of dit heeft geholpen? We denken graag met je mee als het probleem blijft bestaan!

Kdejong213
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 4, 2025

Ik ga dat proberen straks! 

Kdejong213
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 4, 2025

@Shyrin van KPN 

Ik heb mijn modem gereset, ik moest zelfs mijn wifi netwerk (naam + wachtwoord) opnieuw instellen.

Maar helaas was dit niet de oplossing. Ik krijg bij afschrijfdatum aanpassen nog steeds een foutmelding in de servicetool. Zie afbeelding.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 4, 2025

Ik ga dat proberen straks! 

Ik heb ook geprobeerd voor mijn mobiel, dus via 5G. Het werkt ook niet.

Kdejong213
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 4, 2025

@TDN  ik krijg een iets andere melding 🤔, vreemd. En bij mij doet geen enkele tool het, al maanden. Behalve de wifi manager (die werkt altijd). 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Jammer, dan lijkt er toch iets anders aan de hand te zijn. Ik zie dat je je profiel netjes hebt ingevuld, dus ik heb intern navraag gedaan. We wachten nu op een terugkoppeling: zodra ik iets hoor, laat ik het je uiteraard weten.

Overigens lijkt de tool voor het wijzigen van de betaaldatum sowieso niet goed te werken. Ook bij onze test krijgen we een foutmelding of lukt het helemaal niet. Dat heb ik ook intern doorgezet voor onderzoek.

We houden je op de hoogte!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Jammer, dan lijkt er toch iets anders aan de hand te zijn. Ik zie dat je je profiel netjes hebt ingevuld, dus ik heb intern navraag gedaan. We wachten nu op een terugkoppeling: zodra ik iets hoor, laat ik het je uiteraard weten.

@Kdejong213 bedankt voor jouw geduld.

Achter de schermen is er met je meegekeken en we hebben alles aan onze kant gecontroleerd. Helaas is er geen duidelijke oorzaak gevonden waarom de servicetools bij jou niet werken.

We willen je vragen om het volgende te proberen:

• Verwijder je huidige account in de MijnKPN app en registreer daarna een nieuw account: dit kan ook weer op hetzelfde e-mailadres. 
  • Koppel vervolgens opnieuw je producten aan je nieuwe MijnKPN ID.
    Tip: noteer van tevoren je klantnummer(s), dat maakt het koppelen straks een stuk makkelijker.

We zijn erg benieuwd of het probleem hiermee verholpen is en je daarna weer gebruik kunt maken van de servicetools. Laat je het ons weten?

Kdejong213
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • July 9, 2025

@Shyrin van KPN 

Ik heb mijn account verwijderd en een nieuwe aangemaakt en mijn producten gekoppeld. 

De tool voor het wijzigen van mijn betaaldatum werkt nog niet maar dat klopt dus zoals ik lees. 

Andere servicetools werken nu wel weer! Dus dat heeft mijn probleem opgelost. 

Nu hopen dat de storing in de betaaldatum aanpassen snel is opgelost. 

Bedankt voor de hulp!