Skip to main content
Beantwoord

Sim Only abonnement afsluiten zonder EU paspoort

• May 23, 2022
  • 2 reacties
  • 710 keer bekeken

Mijn schoonzus is onlangs gevlucht uit Oekraïne en wil een sim only abonnement afsluiten. Zij heeft inmiddels een 

• BSN nummer
  • Een Nederlands bankrekeningnummer met bankpas
  • Een Nederlands contractantadres
  • Zij is in staat een pintransactie met de bankpas te doen.

Zij heeft echter geen EU paspoort of verblijfsdocument. Maar zij mag met haar Oekraïnse (biometrische) paspoort wel langer in Nederland verblijven. Hoe kan zij toch een sim only abonnement afsluiten?

Gr. Ronnyponny

Beste antwoord door Remco van KPN

Goedemorgen ​@Ronnyponny en eventuele meelezers. De situatie is op dit moment gewijzigd en ik dacht ik meld hier nog even wat dat inhoud.

Voor mensen uit Oekraïne is het mogelijk om in de winkel een order te plaatsen voor een KPN Sim Only abonnement. Het is ook mogelijk om een mobiel toestel met een toestelkrediet aan te schaffen. De maximale prijs voor het toestel is € 500,-. En het toestel moet vanuit de winkelvoorraad geleverd kunnen worden.  

Personen met een Oekraïens legitimatiebewijs die een IND-sticker kunnen tonen, mogen een mobiel abonnement afsluiten. Op dit moment kan dit alléén in de winkel. 

Het is ook belangrijk om te weten dat je 18 jaar of ouder moet zijn, en je een SEPA IBAN rekening moet hebben.

Admin: wijziging in het antwoord doorgevoerd op 19-9-2025. Beste antwoord aangepast. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi @Ronnyponny, blij om te lezen dat jouw schoonzus veilig uit Oekraïne is gekomen.

Helaas is zonder EU paspoort of verblijfsdocument niet mogelijk om een abonnement aan te vragen. Wanneer ze een verblijfsvergunning aanvraagt en deze ontvangt, is het aanvragen van een abonnement mogelijk.

Maar om de vluchtelingen uit Oekraïne te helpen, hebben we wel speciale Prepaid simkaarten. De Prepaid kaart wordt standaard geleverd met een ruime bundel beltegoed, voldoende sms’jes en met een ruime databundel.

Als je wilt, kan ik deze voor je aanvragen. Ik heb daarvoor wel informatie van jou nodig:

• de naam van jouw schoonzus
  • jouw adres (postcode en huisnummer)
  • jouw naam

Deze gegevens kan je invullen in je forumprofiel. Geef even een seintje als je dit gedaan hebt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 19, 2025

Goedemorgen ​@Ronnyponny en eventuele meelezers. De situatie is op dit moment gewijzigd en ik dacht ik meld hier nog even wat dat inhoud.

Voor mensen uit Oekraïne is het mogelijk om in de winkel een order te plaatsen voor een KPN Sim Only abonnement. Het is ook mogelijk om een mobiel toestel met een toestelkrediet aan te schaffen. De maximale prijs voor het toestel is € 500,-. En het toestel moet vanuit de winkelvoorraad geleverd kunnen worden.  

Personen met een Oekraïens legitimatiebewijs die een IND-sticker kunnen tonen, mogen een mobiel abonnement afsluiten. Op dit moment kan dit alléén in de winkel. 

Het is ook belangrijk om te weten dat je 18 jaar of ouder moet zijn, en je een SEPA IBAN rekening moet hebben.

Admin: wijziging in het antwoord doorgevoerd op 19-9-2025. Beste antwoord aangepast.