Skip to main content
Vraag

Spotify abonnement via KPN Thuis opzeggen lukt niet via MijnKPN

• June 6, 2026
  • 3 reacties
  • 17 keer bekeken

Ik probeer voor mijn ouders het Spotify account op te zeggen dat gekoppeld is aan hun (recent opgezegde) KPN Thuis abonnement. Dit Spotify abonnement staat nog onder het kopje “online aankopen” op de factuur.

Omdat er via MijnKPN geen mogelijkheid is om dit op te zeggen, heb ik het geprobeerd via de KPN helpdesk. Deze verwijzen me echter naar Spotify.

Na contact met de Spotify helpdesk verwijzen die me weer door naar KPN. 
(in de Spotify app staat bij dit abonnement ook “...neem contact op met KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement...”).

Hopelijk is er op dit forum iemand die kan helpen met deze opzegging.

Ik zie vergelijkbare cases hier en hier

3 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi en welkom hier ​@vdm99! Wat fijn dat je je ouders hiermee helpt, want ik lees dat 't zover nog niet wil lukken.

Ik begrijp uit je verhaal dat het Spotify account van je ouders nog gekoppeld is aan het KPN Thuis abonnement, maar dat dat abonnement intussen opgezegd is. Hoe lang is het geleden dat zij het hebben opgezegd, en werkt het abonnement nog of intussen niet meer? Gewoonlijk hoort Spotify uiterlijk een maand na opzeggen van het abonnement te stoppen en te worden ontkoppeld.

Als het langer geleden is, vul je dan de naam en adresgegevens van je ouders in je profiel in? Dan kan ik er voor je naar kijken!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 8, 2026

Dank voor de reactie, ik heb de gegevens ingevuld in het profiel.

Het abonnement is op 2-mei opgezegd, en de opzegging is verwerkt per 2-juni.
Op de factuur van 2-juni is alles netjes verwerkt, behalve dus het Spotify abonnement.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dankjewel ​@vdm99! Ik zet navraag voor je uit bij onze backoffice, dan verwacht ik dat 't snel opgelost is. Ik laat het je weten zo gauw ik terugkoppeling heb gekregen.