Skip to main content
Beantwoord

Spotify account blijft actief nadat KPN telefonisch heeft bevestigd dat het uit het KPN abonnement is gehaald

• July 3, 2025
  • 1 reactie
  • 28 keer bekeken

Ons gezin heeft 2 Spotify Premium accounts:

1) an******ff@kpnmail.nl Dit abonnement loopt rechtstreeks via Spotify

2) ru*******le@gmail.com Hierop loopt het abonnement via KPN

Hoe kan ik zorgen dat KPN niet langer mijn Spotify abonnement beheert? Er blijft in Spotify account ru*******le@gmail.com staan: “Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement.” Terwijl KPN aangeeft support telefonisch aangeeft dat Spotify uit het KPN abonnement is gehaald.

Ik wil dat ru*******le@gmail.com rechtsreeks via Spotify loopt en niet meer via KPN.

Ik heb bij KPN het abonnement stop laten zetten alleen dat komt niet goed door bij Spotify. Ik denk dat het een technische storing is in de koppeling tussen KPN en Spotify, kan dat?

Spotify-ondersteuning geeft dit als antwoord: “Je wilt geen abonnement hebben bij KPN, maar wij kunnen dat niet stopzetten. Dat kan alleen door KPN gedaan worden.” 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Ruudhon. Welkom op de community! Ik snap dat dit verwarrend is, en dat je graag duidelijkheid wilt. Als het Spotify-abonnement via KPN is stopgezet, kan het nog tot een maand duren voordat je Spotify-account wordt omgezet naar Spotify Free. Zolang dit nog niet is gebeurd, blijft er bij Spotify staan dat je abonnement via KPN loopt.

Dit is geen fout of storing, maar hoort bij de verwerking van het stopzetten. Zodra het helemaal is afgerond, kun je zelf weer een nieuw abonnement kiezen bij Spotify, los van KPN.

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Ruudhon. Welkom op de community! Ik snap dat dit verwarrend is, en dat je graag duidelijkheid wilt. Als het Spotify-abonnement via KPN is stopgezet, kan het nog tot een maand duren voordat je Spotify-account wordt omgezet naar Spotify Free. Zolang dit nog niet is gebeurd, blijft er bij Spotify staan dat je abonnement via KPN loopt.

Dit is geen fout of storing, maar hoort bij de verwerking van het stopzetten. Zodra het helemaal is afgerond, kun je zelf weer een nieuw abonnement kiezen bij Spotify, los van KPN.