Skip to main content
Vraag

Spotify blijft afschrijven via online aankopen ondanks blokkade KPN Pay

• July 16, 2026
  • 6 reacties
  • 68 keer bekeken

Beste KPN

Op mijn mobiele factuur worden nog steeds abonnementskosten voor Spotify afgeschreven onder de noemer ‘Online aankopen’. Dit is vreemd, omdat KPN Pay/Online aankopen op mijn verzoek al volledig is geblokkeerd.

Ik heb alle mogelijke stappen al  gecontroleerd:

​​​​​​​1.In MijnKPN staat Spotify niet bij mijn extra opties of produkten

2.In mijnhuidige  ID (iPhone) staat geen Spotify-abonnement

3.In mijn oude Google Play Store account (Samsung) staat geen Spotify-abonnement meer actief en er is geen koppeling met KPN.

Het abonnement is voor mij nergens meer in te zien of op te zeggen, maar de incasso loopt via jullie administratie gewoon door. Omdat KPN Pay geblokkeerd is, had deze lopende afschrijving technisch gezien al gestopt moeten zijn .Zouden jullie dit handmatig vanuit de backoffice volledig uit het systeem kunnen verwijderen.

Alvast bedankt voor de hulp

6 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@Richard van Dam welkom op de KPN Community! Bedankt voor je uitgebreide openingsbericht dat helpt enorm. Ik wil dit nader voor je uitzoeken als je dat goed vindt. Zou je voor mij jouw profiel kunnen invullen met de relevante gegevens en mij hier een seintje kunnen geven? Dan kijk ik even met je mee!

Profielgegevens ingevuld

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank je Richard! Ik ga kijken of we dit ergens kunnen neerleggen om dit opgelost te krijgen! Ik kom erop terug! 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Richard van Dam  ik had even een reactie terug en ben nog in conclaaf met mijn collega's. Even voor de zekerheid: als je inlogt bij Spotify dan zie je als betaalmethode daar KPN staan onder jouw profiel?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank Richard, ik heb er een formele klacht van laten maken om dit nader uit te laten zoeken.