Skip to main content
Vraag

Spotify omzetten van mobiel naar Thuis abonnement lukt niet

• October 21, 2025
  • 6 reacties
  • 54 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen,

Over dit onderwerp heb ik al meerdere malen contact gehad met de klantenservice. Iets meer dan 6 weken geleden is afgesproken dat een speciale afdeling contact met mij zou op opnemen, maar dit is niet gebeurd. 

Begin augustus heb ik mijn thuis contract van KPN verlengd. Een van de redenen dat ik weer voor KPN koos was het aanbod van spotify voor 5 euro per maand. Degene aan de telefoon was erg oplettend en zag dat ik hiermee kon besparen, aangezien ik via mijn mobiele abonnement 12,99 euro betaalde. 

Sindsdien lukt het echter maar niet om dit te activeren, omdat mijn abonnement via mobiel blijft bestaan. De klantenservice heeft dit meerdere keren gestopt en geeft nu aan dat de optie spotify is uitgezet. Ik heb spotify via kpn zelf afgesloten, jk betaal spotify niet zelf. Maar spotify blijft terugkomen op mijn facturen van kpn mobiel als online aankoop. Zo ook vandaag weer. Doordat dit door blijft gaan, kan ik het niet activeren via mijn thuis abonnement voor die 5 euro per maand. Daarvoor moet spotify eerst op een free account komen te staan. 

Ik zie dit probleem continu terug keren op dit forum. Kan iemand dit voor mij oplossen aub? Ik begin het erg vervelend te vinden. Ik heb in totaal al uren met de klantenservice gebeld, maar er verandert niets. Ik betaal nu al maanden teveel. Dit zou gecompenseerd worden werd mij verteld, maar zo lang dit nog doorloopt, loopt dit bedrag aardig op. 

6 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 23, 2025

Goedemorgen ​@Miesjemooi , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Allereerst enorm zuur om te lezen dat je hier al zoveel tijd aan kwijt bent maar eigenlijk geen stap verder lijkt te komen, kan me voorstellen dat dit de nodige frustraties met zich mee kan brengen. Daarom ook goed dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt want ik pak dit graag verder voor je op. Zou jij daarom je profiel voor me in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt, ik hoor graag weer van je!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 23, 2025

Hi, bedankt! :) 

Excuses, ik heb inmiddels mijn profiel verder ingevuld. Is dit zo voldoende? 

Groetjes Michelle 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 28, 2025

Goedemorgen ​@Miesjemooi, dank voor het invullen van jouw profiel, ik ga hiermee aan de slag en zodra ik meer weet, kom ik hier zo snel mogelijk bij jou op terug!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 3, 2025

Hoi ​@Miesjemooi :)

Spotify Premium is afgemeld en het zou nu dan ook moeten lukken om Spotify Premium bij je thuis abonnement te activeren! Laat je me weten of dit is gelukt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 15, 2025

Hi,

Nadat ik vorige week gebeld werd, is het vandaag eindelijk gelukt! Dus heel erg bedankt!

Maar… ik hoor maar niets over de prijs compensatie van de afgelopen maanden. Je collega aan de telefoon zou dit nogmaals doorgeven aan de afdeling, tot op heden niets gehoord. En toen ik zojuist spotify activeerde via mijn thuis abonnement stond er gewoon een bedrag van 12,99 euro, ipv de beloofde actie van 5 euro per maand… er werd mij destijds verteld dat dit automatisch op de maandelijkse facturen recht getrokken zou worden. Hoe werkt dit? Op het prijsoverzicht wordt dit namelijk niet vermeld. 

Groetjes Michelle

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi Michelle, goed om te horen dat het gelukt is! Over de compensatie en de Spotify-korting: het is het beste om eerst de volgende factuur af te wachten. Daarop kun je zien of de bedragen goed zijn verwerkt. Klopt het daarna nog steeds niet? Neem dan even opnieuw contact op met de klantenservice. Zij kunnen in je gegevens kijken en dit voor je oplossen. Via deze weg kunnen wij helaas geen kortingen of aanpassingen doen in abonnementen.