Skip to main content
Beantwoord

Spotify op 7 mei stopgezet, tot wanneer betaal ik dan nog en tot wanneer werkt het?

• May 29, 2025
  • 5 reacties
  • 42 keer bekeken

Op 7 mei jl. heb ik telefonisch mijn Spotify Family Premium via KPN opgezegd. Tegen mij is toen gezegd dat het per die dag ook zou stoppen. En ik gedeeltelijk het geld van het abonnement zou terug krijgen. 

Nu zag ik dat op mijn factuur van 23 mei Spotify in rekening was gebracht. Hierop weer gebeld. Nu kreeg ik het antwoord dat er één maand opzegtermijn was. En dat het abonnement (waarschijnlijk) per 7 juni niet meer te gebruiken is. 

Als ik mijn opzeggingsbevestiging lees, staat dat er voor Spotify geen geld terug wordt betaald en dat het abonnement tot aan de vervaldatum te gebruiken is. Dat zou dan toch ongeveer 22/23 mei zijn. 

Door deze tegenstrijdige antwoorden ben ik het spoor nu een beetje bijster. Mijn vragen die ik graag beantwoord zie:

1.) Als ik op 7 mei opgezegd heb, wanneer betaal ik dan voor het laatst?

2.) Als ik op 7 mei opgezegd heb, tot wanneer kan ik Spotify FamilyPremium dan blijven gebruiken? 

Ik hoor het graag! 

Groet, Debby

Beste antwoord door Denise van KPN

Jammer dat je Spotify bij KPN hebt opgezegd, ​@Piepjes73. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je graag wilt weten per wanneer dit dan stopt.

Als ik mijn opzeggingsbevestiging lees, staat dat er voor Spotify geen geld terug wordt betaald en dat het abonnement tot aan de vervaldatum te gebruiken is. Dat zou dan toch ongeveer 22/23 mei zijn. 

Dit heb je helemaal goed. Bij Spotify is het inderdaad zo dat een opzegging per factuurperiode gaat. Als je Spotify op 7 mei opzegt en je krijgt de volgende factuur op 23 mei, dan kan je Spotify nog gebruiken tot en met 22 mei. Op de factuur van 23 mei zou dit dan niet meer in rekening gebracht moeten worden. Ook zou dan Spotify omgezet moeten worden naar Free.

Is dit bij jou niet het geval? Dan gaat er mogelijk iets niet helemaal goed. In dat geval kijk ik graag even met je mee. Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer dat je Spotify bij KPN hebt opgezegd, ​@Piepjes73. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je graag wilt weten per wanneer dit dan stopt.

Dit heb je helemaal goed. Bij Spotify is het inderdaad zo dat een opzegging per factuurperiode gaat. Als je Spotify op 7 mei opzegt en je krijgt de volgende factuur op 23 mei, dan kan je Spotify nog gebruiken tot en met 22 mei. Op de factuur van 23 mei zou dit dan niet meer in rekening gebracht moeten worden. Ook zou dan Spotify omgezet moeten worden naar Free.

Is dit bij jou niet het geval? Dan gaat er mogelijk iets niet helemaal goed. In dat geval kijk ik graag even met je mee. Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?

• Auteur
  • Topper
  • June 2, 2025

Hallo Denise,

Dank voor jouw reactie. 

Het is inderdaad niet goed gegaan, want op de factuur van 23 mei stond Spotify weer in rekening gebracht. Hierop heb ik contact gehad. Als het goed is wordt er op de volgende rekening € 10,00 gecrediteerd. Kan je dat checken? Ik begrijp ik er uit dat mijn Spotify nu per 22 juni stopt? 

Groer, 

Debby

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik zie inderdaad dat er een vergoeding van € 10 klaar staat. Deze krijg je op de volgende factuur. Ik zie ook dat mijn collega zegt dat het per 22 juni inderdaad gestopt moet zijn. Laten we dat dan even afwachten. Mocht dit niet het geval zijn, trek dan gerust hier aan de bel. Dan kijk ik dan wat ik nog voor je kan betekenen!

• Auteur
  • Topper
  • June 9, 2025

Hallo Denise,

Nu is ineens mijn Spotify stopgezet per 6 juni, terwijl ik tot 22 juni betaald heb…🫤.  

Gaat niet dus niet goed. Graag reactie.

Groet, 

Debby

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmm, dit loopt anders dan verwacht. Blijkbaar is er bij jou een maandopzegtermijn gehanteerd en niet tot het einde van de factuurperiode.

Over de kosten hoef je je geen zorgen te maken. Je betaalt bij KPN altijd je factuur een maand vooruit. Als dan aan het einde van de factuurperiode blijkt dat Spotify eerder is gestopt, dan krijg je het teveel betaalde bedrag van ons terug.