Skip to main content
Beantwoord

Spotify opzeggen lukt niet, zie het nergens behalve op mijn factuur?

• July 16, 2026
  • 8 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik probeer Spotify al MAANDEN op te zeggen maar dit kan niet via Spotify zelf en het staat alleen op mijn KPN factuur. Staat niet bij Entertainment, staat niet in PayPal, staat niet in Google Play Store en staat OOK niet in Apple Abonnementen!

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@RJDijkshoorn ,

Opzeggen kun je via MijnKPN.

Spotify Premium of Family wisselen of opzeggen

Spotify Premium of Family kun je wisselen en opzeggen in MijnKPN. Volg hiervoor de volgende stappen:

1. Log in op MijnKPN met je KPN account.
  2. Ga naar >Producten en kies je Thuis of Mobiel product.
  3. Klik op Wijzig uw pakket en/of extra opties.
  4. Verwijder onder Internet het vinkje bij de Spotify variant die je wilt opzeggen. Wil je wisselen? Vink dan vervolgens de andere aan. Rechts in beeld zie je het nieuwe maandbedrag.
  5. Klik op de knop ‘Volgende’ Plaats een vinkje als je akkoord bent en klik op de knop Plaats bestelling

Let op! Het kan tot een maand duren tot het abonnement omgezet wordt van Spotify Premium of Family naar Spotify Free.

Met Spotify Free hoor je reclame tussen sommige muzieknummers, je afspeellijsten blijven behouden.

bron:

Lukt het niet? 

Je kunt dan hulp vragen aan de KPN klantenservice.  

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: 

Facebook messengerInstagram,  X.com en Bluesky.​​​​​​

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 16, 2026

Hallo ​@RJDijkshoorn ,

Opzeggen kun je via MijnKPN.

Spotify Premium of Family wisselen of opzeggen

Spotify Premium of Family kun je wisselen en opzeggen in MijnKPN. Volg hiervoor de volgende stappen:

1. Log in op MijnKPN met je KPN account.
  2. Ga naar >Producten en kies je Thuis of Mobiel product.
  3. Klik op Wijzig uw pakket en/of extra opties.
  4. Verwijder onder Internet het vinkje bij de Spotify variant die je wilt opzeggen. Wil je wisselen? Vink dan vervolgens de andere aan. Rechts in beeld zie je het nieuwe maandbedrag.
  5. Klik op de knop ‘Volgende’ Plaats een vinkje als je akkoord bent en klik op de knop Plaats bestelling

Let op! Het kan tot een maand duren tot het abonnement omgezet wordt van Spotify Premium of Family naar Spotify Free.

Met Spotify Free hoor je reclame tussen sommige muzieknummers, je afspeellijsten blijven behouden.

bron:

Lukt het niet? 

Je kunt dan hulp vragen aan de KPN klantenservice.  

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: 

Facebook messengerInstagram,  X.com en Bluesky.​​​​​​

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 16, 2026

Ik heb geen ‘Extra opties’. Ook bij abonnement aanpassen komt er geen extra optie naar boven die ik zomaar kan aan of uitzetten. Waarom zou een KPN medewerker dit niet voor mij kunnen doen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 16, 2026

Zie mijn eerste reactie voor de contactmogelijkheden met een KPN-medewerker.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@RJDijkshoorn en welkom bij de KPN Community. Erg frustrerend dat het stopzetten maar niet lukt en fijn dat je al tips hebt gekregen om contact met ons op te nemen.

Hopelijk is dat inmiddels gelukt en is Spotify ook opgezegd! Ik ben benieuwd. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 22, 2026

Zie mijn eerste reactie voor de contactmogelijkheden met een KPN-medewerker.

@RJDijkshoorn 

Is het al gelukt om Spotify op te (laten) zeggen via de klantenservice? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 22, 2026

Ja is opgelost! Moest overigens wel via het officiële klachtenformulier.. Via een andere weg was er geen noodzaak om het op te lossen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 24, 2026

Mooi zo 👍🏼 En graag geholpen natuurlijk. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat het uiteindelijk gelukt is en bedankt voor het laten weten!