Skip to main content
Beantwoord

Spotify staat onterecht aan en wordt nu met terugwerkende kracht in rekening gebracht

• April 3, 2025
  • 4 reacties
  • 98 keer bekeken

Sinds 2015 een abonnement bij KPN incl Spotify. Dit abonnement is vorig jaar omgezet door een medewerker van KPN in een ander abonnement incl. Spotify aangezien ik natuurlijk al een tijd teveel betaalde en hier door KPN niet op attent werd gemaakt als vaste klant.

Maar enfin, uiteindelijk 24 augustus de internet snelheid verhoogd via de app. Hierdoor is blijkbaar de gratis Spotify uit het abonnement gevallen maar stilzwijgend door KPN verlengd. Alleen is dit niet in rekening gebracht. Hierdoor bleef mijn maandbedrag dus hetzelfde en had ik ook niks in de gaten.

14/02/25 een mail gekregen dat ze de Spotify in rekening gingen brengen aangezien deze buiten het abonnement valt. Hier splitst KPN ons dus 10,99€ extra in de maag zonder overleg.

28/03/25 weer een mail dat ze de maanden hiervoor ook nog eens met terugwerkende kracht gaan vorderen. Ook dit zonder overleg.

Uiteindelijk betalen wij dus voor de fout van KPN.

Maffiapraktijken vind ik. Klantenservice = 0

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@MartijnvB89 en welkom bij de KPN Community. Begrijpelijk dat je er niet vrolijk van wordt om hier ineens kosten van te krijgen. 

Je zou, als Spotify in het abonnement behouden is, dit op de bevestiging terug moeten zien met het bijbehorende bedrag. Toen dit destijds door mijn collega was omgezet zou je hier ook bevestiging van moeten hebben gekregen. 

Mocht dat niet het geval zijn of mocht je het niet kunnen vinden, wil je dan een foto van de bevestiging destijds hier plaatsen met eventuele privégegevens weggepoetst? 
Je kunt ook je forumprofiel aanvullen. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik ook kijken wat er qua communicatie verstuurd is. 🙂

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 3, 2025

Hallo ​@MartijnvB89 ,

Sinds 2015 een abonnement bij KPN incl Spotify. Dit abonnement is vorig jaar omgezet door een medewerker van KPN in een ander abonnement incl. Spotify 

Jij hebt jouw abonnement (laten) wijzigen naar de nieuwste voorwaarden. Bij de huidige voorwaarden is Spotify nooit gratis, maar wordt het aanvullend in rekening gebracht bij de klanten die daar gebruik van willen maken. Als het goed is, is jouw standaard internet-abonnement goedkoper geworden, maar betaal je inderdaad wel voor alle aanvullende opties. 

Dit was het kostenoverzicht van eind 2024:

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 4, 2025

Hi ​@MartijnvB89 en welkom bij de KPN Community. Begrijpelijk dat je er niet vrolijk van wordt om hier ineens kosten van te krijgen. 

Je zou, als Spotify in het abonnement behouden is, dit op de bevestiging terug moeten zien met het bijbehorende bedrag. Toen dit destijds door mijn collega was omgezet zou je hier ook bevestiging van moeten hebben gekregen. 

Mocht dat niet het geval zijn of mocht je het niet kunnen vinden, wil je dan een foto van de bevestiging destijds hier plaatsen met eventuele privégegevens weggepoetst? 
Je kunt ook je forumprofiel aanvullen. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik ook kijken wat er qua communicatie verstuurd is. 🙂

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 7, 2025

Beste Sanne, 

Ik heb mijn forumprofiel zo ver als ik nu even wist aangevuld, wilt u eens kijken of dit voldoende is om mijn communicatie gegevens op te zoeken? 

Dankjewel alvast. 

mvg,

Martijn.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Bedankt! Ik heb de bevestiging van de verlenging gevonden in een mail van 30 augustus getiteld ‘Verlenging van uw contract’. Daarin staat Spotify als betaalde extra genoemd: 

Als je geen Spotify meer wilde destijds dan had je ons binnen 14 dagen na de verlenging kunnen bellen (binnen de bedenktijd) en dan was Spotify uit de verlenging gehaald. Nu is dat met terugwerkende kracht niet meer mogelijk, alleen het alsnog berekenen van de kosten voor Spotify die eerder niet in rekening zijn gebracht. Stilzwijgend extra's toevoegen kunnen we niet doen, deze staan altijd in je orderbevestiging vermeld en je kunt altijd contact met ons opnemen als daar iets niet in klopt. 

Hopelijk heb ik het zo helder uitgelegd!