Skip to main content
Beantwoord

Spotify stond dubbel op mijn factuur, en nu enkel nadat ik het opgezegd heb

• February 17, 2025
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

Beste KPN,

Zoals een hoop anderen op dit forum, heb ik ook het probleem dat er te veel Spotify bij mij in rekening wordt gebracht, en wordt ik van de kastjes naar de muur gestuurd.

Sinds 2016 heb ik een KPN abbonement (vanaf het toentertijd Hi) met een Spotify Premium toevoeging, want daar kreeg je extra MBs voor. Sinds die tijd altijd mijn abbonement door laten lopen, tot september 2023. September 23 heb ik een keer mijn abbonement zelf aangepast wat in mijn situatie het beste lijkt, met Spotify er nog steeds bij. Dit leek allemaal goed te gaan.

In april 2024 kreeg ik een mail van KPN, met het excuses dat ze zijn vergeten Spotify in rekening te brengen en dit vanaf mei 2024 weer zullen doen, zonder de vergeten maanden terug te hoeven betalen.

Vanaf dit moment is het fout gegaan - sinds mei wordt Spotify 2x in rekening gebracht. Meerdere malen met KPN gebeld, waar de ene persoon wel behulpzaam is het geld terugstortte en probeerde het issue te verhelpen waar een ander een zeer arrogante toon opzette en mijzelf de schuld gaf dat  het niet goed ging. Door KPN ben ik naar Spotify gestuurd, door Spotify wordt ik weer naar KPN gestuurd - Tussen schip en wal.

Ook ben ik in twee KPN winkels geweest, waar ze ook in mijn telefoon hebben gekeken en daar niks in hebben gevonden. 18 januari was ik ook in de KPN winkel Nieuwegein geweest, waar meneer een mail zou sturen naar de betreffende afdeling en mij terugkoppeling zou geven. Natuurlijk niks meer van gehoord.

Ook heb ik KPN/Spotify gevraagd om met elkaar in gesprek te gaan hierover, maar dat schijnt heel moeilijk te zijn ofzo en niet mogelijk. Ook is het blijkbaar moeilijk onder een klant te noteren waarvoor deze belt, want aan elk KPN persoon moet ik elke keer weer hetzeflde verhaal ophangen.

Ergens tegen eind 2024 besloten Spotify helemaal stop te zetten, maar sindsdien staat die enkel op mijn rekening terwijl ik op geen enkele manier via KPN Spotify meer afneem.

Graag zou ik dit nu allemaal opgelost willen zien worden door KPN, en de bedragen die te veel zijn betaald teruggestort wil hebben - dat Spotify niet meer op de factuur staat.

Dus ik hoop, hoop dat iemand van het Forum hier meer kan zien/betekenen voor me dan de jongens en meiden aan de telefoon.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@wijnm en welkom bij de KPN Community. Wat ontzettend frustrerend dat Spotify na al die tijd en moeite nog steeds gefactureerd wordt via ons. 😕 Ik snap dat je hier een oplossing voor wilt. 

Normaliter zou ik je aanraden om een belafspraak te maken, maar gezien je al vaak gebeld hebt snap ik dat je dit niet nog eens ziet zitten. 
Je kunt ons hierover ook berichten via FacebookX of Instagram, maar mochten dat ook geen opties zijn voor je, dan raad ik je aan om hier een klacht over in te dienen. 

Mijn collega van de klachtenafdeling kan dit dan met je oppakken en ik hoop dat het dan snel opgelost is. 
Laat je weten hoe het gaat?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 20, 2025

Hi ​@wijnm en welkom bij de KPN Community. Wat ontzettend frustrerend dat Spotify na al die tijd en moeite nog steeds gefactureerd wordt via ons. 😕 Ik snap dat je hier een oplossing voor wilt. 

Normaliter zou ik je aanraden om een belafspraak te maken, maar gezien je al vaak gebeld hebt snap ik dat je dit niet nog eens ziet zitten. 
Je kunt ons hierover ook berichten via FacebookX of Instagram, maar mochten dat ook geen opties zijn voor je, dan raad ik je aan om hier een klacht over in te dienen. 

Mijn collega van de klachtenafdeling kan dit dan met je oppakken en ik hoop dat het dan snel opgelost is. 
Laat je weten hoe het gaat?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 20, 2025

Sorry?

Er zijn meerdere topics omtrent Spotify die bij mensen op de factuur staan/als online aankoop wat niet klopt en dergelijke en die worden allemaal door jullie geholpen / er wordt een interne afdeling gecontacteerd. In ieder geval iets want KPN intern of op de achter grond opzoekt.

En ik wordt weer doorgestuurd? Ik moet nu een klacht indienen om iets voor elkaar te krijgen? Ik snap het niet. Ik wordt er een beetje moedeloos van - jullie kunnen dus ook niks voor me doen?

Zie topics waar mensen ook issues met Spotify melden en er wat aan gedaan wordt door iemand van KPN:

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • February 21, 2025

Klopt, maar dit is voornamelijk een klant helpt klant Community. Wanneer het nodig is kunnen we ingrijpen, maar de bedoeling is dat er met de antwoorden hier meerdere klanten geholpen kunnen worden. Vandaar mijn advies om een klacht in te dienen. Dat is in één van de topics die je noemt ook gebeurd: 

https://community.kpn.com/facturen%2Dadministratie%2Den%2Dacties%2D125/spotify%2Dpremium%2Dstopzetten%2Dlukt%2Dniet%2D624880

Dit is namelijk ook een signaal dat er duidelijk iets niet goed gaat binnen de facturatie, en ook dat is makkelijker in te zamelen via de klachtenafdeling. 
Vandaar mijn advies! Mocht het via de klacht niet lukken, trek hier dan gerust weer aan de bel. 🙂