Skip to main content
Beantwoord

Start van abonnement niet vlekkeloos verlopen en welkomstcadeau nog niet ontvangen

• January 12, 2026
  • 1 reactie
  • 50 keer bekeken

Graag wil ik mijn ontevredenheid uiten over de manier waarop mijn recente ervaringen met KPN zijn verlopen. Helaas is de gang van zaken rondom zowel mijn internet- als mobiele abonnement rommelig en teleurstellend geweest.

Na het afsluiten van mijn internetabonnement bleek al snel dat ik niet over de juiste aansluiting beschikte, waardoor er geen stabiele internetverbinding tot stand kon komen. Het contact met de klantenservice hierover verliep moeizaam en tegenstrijdig. Bij mijn eerste contact werd mij verteld dat een reset het probleem zou oplossen, wat niet het geval was. Bij een volgend contact gaf een andere medewerker aan dat er een monteur nodig was.

Deze medewerker gaf echter aan dat hij geen monteur kon inplannen en dat ik hiervoor later opnieuw contact moest opnemen. Tot mijn verbazing stond er enkele dagen later alsnog onaangekondigd een monteur bij mij op de stoep, zonder dat hierover vooraf met mij was gecommuniceerd. Deze manier van werken ervaar ik als onprofessioneel en verwarrend.

Daarnaast is het welkomstcadeau, de PlayStation, tot op heden niet geleverd. Mij is aangegeven dat deze pas na afloop van de opzegtermijn zou worden verstuurd. Na deze termijn kreeg ik te horen dat er geen voorraad was en dat ik de PlayStation na circa drie weken kon verwachten. Inmiddels zijn we ruim twee maanden verder en heb ik nog steeds niets ontvangen.

Ook mijn mobiele abonnement bij KPN, dat ik heb afgesloten vanwege het combinatievoordeel, is niet vlekkeloos verlopen. Ik heb een telefoon uitgezocht en een leverdatum gekozen, waarna bleek dat het toestel op die datum toch niet leverbaar was. Dit heeft opnieuw voor onduidelijkheid en frustratie gezorgd.

Alles bij elkaar geeft dit mij het gevoel dat processen niet goed op elkaar zijn afgestemd en dat communicatie richting de klant tekortschiet. Dit vind ik bijzonder teleurstellend van een organisatie als KPN.

Ik verwacht van KPN een duidelijke en inhoudelijke reactie, waarin wordt aangegeven:

• hoe deze situatie wordt rechtgezet;

• wanneer ik het welkomstcadeau daadwerkelijk kan verwachten;

• en hoe wordt voorkomen dat klanten in de toekomst met dit soort problemen te maken krijgen.

Ik hoop dat u deze klacht serieus neemt en zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Joris

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@JorisKB, dat is op zijn minst een rommelig begin van jouw abonnement bij KPN. Laten we beginnen met de PS5 spelcomputer. 

De levering loopt helaas moeizamer dan afgesproken en dat is niet zoals het hoort. Onze excuses daarvoor. 
Goed nieuws: volgende week ontvangt onze logistieke partner extra voorraad. Zodra die binnen is, worden de resterende bestellingen uitgeleverd. Klanten die nog wachten, ontvangen hierover nog een aparte reminder. 

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een monteur onaangekondigd aan de deur verschijnt. Gelukkig was je op dat moment thuis. Wat er precies is gebeurd dat die monteur dan toch na jouw contact is ingpland durf ik zo niet te zeggen. Nogmaals dat is niet zo maar de bedoeling. 

Voor de mobiele toestellen doen we ons best om zo actueel mogelijk de voorraad van de toestellen weer te geven op onze website. Het kan dan helaas gebeuren dat je toch bericht krijgt dat het toestel niet op voorraad is. 

1 reactie

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 15, 2026

Hallo ​@JorisKB, dat is op zijn minst een rommelig begin van jouw abonnement bij KPN. Laten we beginnen met de PS5 spelcomputer. 

De levering loopt helaas moeizamer dan afgesproken en dat is niet zoals het hoort. Onze excuses daarvoor. 
Goed nieuws: volgende week ontvangt onze logistieke partner extra voorraad. Zodra die binnen is, worden de resterende bestellingen uitgeleverd. Klanten die nog wachten, ontvangen hierover nog een aparte reminder. 

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een monteur onaangekondigd aan de deur verschijnt. Gelukkig was je op dat moment thuis. Wat er precies is gebeurd dat die monteur dan toch na jouw contact is ingpland durf ik zo niet te zeggen. Nogmaals dat is niet zo maar de bedoeling. 

Voor de mobiele toestellen doen we ons best om zo actueel mogelijk de voorraad van de toestellen weer te geven op onze website. Het kan dan helaas gebeuren dat je toch bericht krijgt dat het toestel niet op voorraad is.Â