Skip to main content
Antwoord

Status welkomstcadeau Samsung TV – sinds 14 oktober actief abonnement

• October 27, 2025
  • 8 reacties
  • 117 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste KPN en leden,

Op 14 oktober is mijn internetabonnement bij KPN van start gegaan. Alles werkt prima, maar ik heb nog niets vernomen over het welkomstcadeau (de Samsung TV).

Tijdens het afsluiten van mijn abonnement (overstapservice) heb ik gekozen voor de actie waarbij ik met een bijbetaling van €100 een betere Samsung TV zou ontvangen. Qled ultra 4k 55 inch tv

Weet iemand wanneer ik deze kan verwachten, of hoe ik de levering kan volgen? Zou een code ontvangen die ik kan invullen bij het kiezen van mijn welkomstcadeau. Maar tot heden nog helemaal niets vernomen

Alvast bedankt voor uw hulp.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Shendriks, en welkom bij KPN! Ik kan me voorstellen dat je in spanning wacht op je nieuwe tv. De welkomstcadeaus gaan via een partner van ons, we doen dit niet zelf. In de Kennisbank hebben we een artikel die uitlegt hoe een welkomstcadeau gaat: 

Dit deel is daarbij voor jou van toepassing:

Ik heb gekozen voor een cadeau bij mijn KPN Thuis abonnement. Wanneer ontvang ik deze?

Om je welkomstcadeau te ontvangen zijn een paar dingen belangrijk. Je abonnement moet actief zijn. Daarom ontvang je eerst de eerste factuur. Daarna gaan de 14 dagen bedenktijd in. Zo gauw die voorbij zijn, versturen we binnen uiterlijk 3 werkdagen je cadeau. 

Heb je de eerste factuur al gekregen? Als je die nog niet hebt, is dat het nog even afwachten. Als je die al wel hebt kan je de stappen volgen die ik het artikel worden genoemd.

8 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 29, 2025

Welkom op de community ​@Shendriks, en welkom bij KPN! Ik kan me voorstellen dat je in spanning wacht op je nieuwe tv. De welkomstcadeaus gaan via een partner van ons, we doen dit niet zelf. In de Kennisbank hebben we een artikel die uitlegt hoe een welkomstcadeau gaat: 

Dit deel is daarbij voor jou van toepassing:

Ik heb gekozen voor een cadeau bij mijn KPN Thuis abonnement. Wanneer ontvang ik deze?

Om je welkomstcadeau te ontvangen zijn een paar dingen belangrijk. Je abonnement moet actief zijn. Daarom ontvang je eerst de eerste factuur. Daarna gaan de 14 dagen bedenktijd in. Zo gauw die voorbij zijn, versturen we binnen uiterlijk 3 werkdagen je cadeau. 

Heb je de eerste factuur al gekregen? Als je die nog niet hebt, is dat het nog even afwachten. Als je die al wel hebt kan je de stappen volgen die ik het artikel worden genoemd.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 29, 2025

@Jasper van KPN 

Hey Jasper, bedankt voor je reactie. Ik had gisteren telefonisch contact en tot ieders verbazing bleek ons abonnement bij KPN nog niet actief te zijn, terwijl we al sinds 14 oktober zijn aangesloten en gewoon internet hebben.

Nu moeten we onnodig nog eens twee weken extra wachten, wat behoorlijk vervelend is. Daarnaast is het contract met Ziggo (onze vorige provider) pas op 28 oktober beëindigd. Dat betekent dat we een maand Ziggo voor niets hebben moeten betalen.

Eerlijk gezegd vind ik dat best vreemd, zeker omdat we bewust gebruik hebben gemaakt van de overstapservice. Daarbij werd juist aangegeven dat alles zorgeloos geregeld zou worden en we geen dubbele kosten zouden maken.

Kun je ook aangeven of het welkomstcadeau, zoals oorspronkelijk afgesproken (vanaf 29 oktober), alsnog gewoon binnen kan komen? En hoe wordt er omgegaan met de extra kosten die we nu hebben moeten maken door deze vertraging?

Alvast bedankt voor het meekijken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 30, 2025

Hallo ​@Shendriks ,

Het lijkt erop dat jouw abonnement bij KPN nu officieel is gestart op 28 oktober 2025. En op dezelfde datum dan is stopgezet bij Ziggo. Je hebt dan geen dubbele kosten. Wel moet je vanaf 28 oktober 2025 nog veertien dagen plus maximaal drie werkdagen wachten op het welkomstcadeau.

Bron: 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 30, 2025

@Noordzee 

hi Noordzee, dit klopt maar officiële startdatum is en was 14 oktober, vanaf 14e is dus alles aangesloten en hebben we verbinding. Fout vanaf KPN dat dit niet uitgelezen of dergelijke was, snapt u? Ziggo is dus onnodig doorgegaan en welkomscadeau ook onnodig langer.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 30, 2025

Duidelijk ​@Shendriks ,

Maar dan zal de hierboven beschreven procedure toch van start gaan vanaf 28 oktober 2025, het is niet anders. Dus nog even geduld.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 30, 2025

@Noordzee nou dat is dan gelijk een goed begin bij KPN 😅 vrij lullig door een fout van hen onnodig ziggo maand moeten betalen en langer wachten op welkomscadeau, als ze maar niet ineens met een ander cadeau gaan komen aanzetten 

Jasper van KPN
Moderator

Dat je abonnement nog niet actief is terwijl het dat wel is, is een rare situatie inderdaad! Zoals Noordzee al zegt zorgt dat er niet voor dat je dubbel betaalt, het is de 28e ingegaan begrijp ik, en alles zal vanaf dat moment lopen. Welk cadeau je krijgt is afhankelijk van het moment waarop je het abonnement hebt aangevraagd, wanneer het ingaat heeft daar geen invloed op. Dus je zult de tv dan nog van onze partner ontvangen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2025

@Jasper van KPN 

Toppie, dan hoor ik geen factuur van ziggo meer te ontvangen. Ben benieuwd, bedankt voor geruststelling 👍🏼