Skip to main content
Beantwoord

Steeds verkeerde facturen en afschrijvingen voor een 4e TV decoder die ik niet bezit

• September 11, 2025
  • 11 reacties
  • 93 keer bekeken

ronald58
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5

Geachte Forum,

Voor de zoveelste keer gebeld... 0402  , dit is alvanaf mei 2025 dat het fout gaat met de facturen, en maar blijven opsturen van een lege kpn doos om het apparaat terug te sturen.

Het zou elke keer goed komen, 5 keer gebeld inmiddels en zal niet meer gebeuren dat het factuur niet klopte., en de afschrijvingen van onterechte TV decoder , ook geen lege doos meer gestuurd wordt. 

Welnu weer voor de zoveelste keer een mail gekrgen om het apparaat terug te sturen wat ik niet heb ( wordt er moedeloos  van ) gelijk weer het kpn nummer gebeld, en werd mij voor de zoveelste keer verzekert door nu wer ene SUAH, dat het verrekend wordt , en ik nu 18 euro terug zou gecreditteerd krijgen van de 3 onterechte 6 euro afschrijvingen voor de TV decoder, die ik niet heb! Heb bewijs genoeg .Zou op de mail gezet worden deze afspraak door hem , maar tot nu toe niets gekregen op de mail.

• Is er een kpn webcare medewerker waarmee ik het probleem kan kortsluiten?,en eens en vooraltijd het nu goed gaat gaan. 

….. 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@ronald58. Bedankt voor je bericht en het delen van je gegevens. Ik heb je dossier erbij gepakt en zie dat een collega inmiddels het teveel betaalde bedrag heeft gecorrigeerd. Ook is de ontvanger die onterecht in je abonnement stond verwijderd.

Het e-mailbericht dat je op 11 september hebt ontvangen over het retour sturen van apparatuur is een automatisch bericht en mag je negeren. Er wordt van jou geen apparatuur terugverwacht. Fijn dat je dit hebt gemeld, en excuses voor het ongemak en de verwarring die dit de afgelopen maanden heeft veroorzaakt.

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 11, 2025

Beste ​@ronald58 vul je profiel (in het privedeel) aan met je NAW-gegevens, klantnnummer(s) en laatste 3 cijfers IBAN, dan komt een moderator er binnenkort op terug.

ronald58
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 11, 2025

Beste Jan,

Bedankt voor uw reply,

> Ik heb mijn profiel aldus aangevuld.

> Is dit correct? voor de moderator of moet er meer in vermeld worden? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 11, 2025

Beste ​@ronald58 gelukkig kan ik dat als medeforumlid niet zien i.v.m. je privacy, je hebt het in ieder geval waarschijnlijk in de goede vakjes ingevuld waar privé bij staat, want ik zie niets.

Nu dus nog de reactie van een moderator afwachten.

Succes.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 15, 2025

Hoi ​@ronald58. Bedankt voor je bericht en het delen van je gegevens. Ik heb je dossier erbij gepakt en zie dat een collega inmiddels het teveel betaalde bedrag heeft gecorrigeerd. Ook is de ontvanger die onterecht in je abonnement stond verwijderd.

Het e-mailbericht dat je op 11 september hebt ontvangen over het retour sturen van apparatuur is een automatisch bericht en mag je negeren. Er wordt van jou geen apparatuur terugverwacht. Fijn dat je dit hebt gemeld, en excuses voor het ongemak en de verwarring die dit de afgelopen maanden heeft veroorzaakt.

ronald58
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 15, 2025

Beste Vikash,

Bedankt voor het uitzoeken en het oplossen van het probleem.

Dus als ik het goed begrijp van uw collega dan krijg ik nog 18 euro  ( 3 maanden);terug bij mijn factuur van 20 september zoals hij gezegd heeft.

En is voortaan de regel van 6 euro extra box nu weg!

Ik hou het in de gaten bij het volgende factuur.

Kunt u mij wel zeggen hoeveel ik nu precies moet betalen voor mijn abbo?

*Mag ik bij u er mee komen als er weer iets niet goed gaat?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dus als ik het goed begrijp van uw collega dan krijg ik nog 18 euro  ( 3 maanden);terug bij mijn factuur van 20 september zoals hij gezegd heeft.

En is voortaan de regel van 6 euro extra box nu weg!

Dat klopt, Ik zie dat er een bedrag van 18 euro is gecrediteerd. Je betaalt nu 6 euro minder per maand omdat er nu niet vier maar 3 ontvangers in jouw abonnement zitten. 

*Mag ik bij u er mee komen als er weer iets niet goed gaat?

Dat mag natuurlijk altijd! 😊

ronald58
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Beste Vikash,

Ik kom weer er weer bij u terug, dat het nog steeds niet goed gaat met het aangeven door kpn  4e  tv decoder die ik niet heb, wat ik meerdere male heb aangegeven  Ik krijg net weer een mailtje dat ik de tv decoder terug moet sturen, anders moet ik daar voor betalen?

Op de factuur heb ik i.d.d gezien dat er gecrediteerd is wat er te veel afgehaald werd.

Het zou nu toch goed moeten gaan volgens u.

Graag uw reactie, en hulp in deze.

Want dit is nu al de 5e keer!😡

Het zou nu wel sieren van kpn dat ik nu een kpn box soundbox gratis krijg, daar ik nu alvan af mei bezig ben dat ik geen 4e tv decoder heb, en dit steeds mij verwijt ten onrechte dat ik er 4 zou hebben.??

*Facturen waar ik steeds achteraan moet gaan, voor verrekeningen.

Ik als goede jaren trouwe kpn afnemer baalt hier behoorlijk van, zal je begrijpen.

Wat gaat nu steeds verkeerd bij jullie?

Is toch niet zo moeilijk dacht ik zo.

Anders ga ik echt een gegronde klacht indienen bij kpn retentie afdeling, maak /geef  alvast maar een code nr om dit te behandelen.

Ik dacht echt yes het gaat nu goed! Maar neen dus.

Dadelijk krijg ik voor de 5e keer een lege doos om de tv decoder die ik dus niet heb! 

Wordt er doodmoe van.🙃

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@ronald58 Ik snap dat dit ontzettend frustrerend voor je is, excuses voor alle verwarring en het ongemak dat je hebt ervaren.

Ik heb het nagekeken en kan bevestigen dat een collega inmiddels de vierde tv-ontvanger, die je niet had, uit je abonnement heeft verwijderd. De kosten daarvan zijn inmiddels gecrediteerd op je factuur. Het systeem stuurt bij het verwijderen van een tv-ontvanger automatisch een herinneringen voor het retour sturen van de ontvanger. Deze meldingen kun je daarom negeren, er worden geen extra kosten meer in rekening gebracht.

Ik begrijp dat je dit proces als erg vervelend ervaart, zeker omdat je dit meerdere keren hebt moeten aangeven. Nogmaals excuses voor de verwarring en bedankt dat je dit hebt gemeld. Het helpt ons om de service te verbeteren.

ronald58
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Beste Vikash,

Bedankt voor je bericht en snelle antwoord.

Ik wacht af of het nu wel verder goed gaat 😉

Anders trek ik weer aan de bel 💪

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Het kan zijn dat je nog een (automatisch) herinnering gaat ontvangen, die mag je ook negeren. Ik ga er vanuit dat mijn hulp verder nu niet meer nodig zal zijn, maar mocht er toch nog iets misgaan, dan hoor ik het graag van je. 😉

ronald58
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Dat is afgesproken,

Maar als het weer niet goed gaat of weer mis gaat met de factuur.

En jij er ook niet uitkomt.

De mails liegen er niet om bij kpn! 

Onterechte 

*Dan moet je maar mij doorverwijzen naar de retentie afdeling kpn , met een casenummer.

Voor de goede orde: dit zou niet de eerste keer wezen dat ik met de retentie afdeling zou contacten. Er is meer misgegaan in het verleden met onterechte facturen en Apparaten.

Er wordt toch in het dossier bijgehouden wat er gecommuniceerd wordt door ons, en klantenservice.

*Want ik ben het goed zat als jaren getrouwd goede afnemer klant van kpn.

Maar dit jaar spant echt de kroon.