Skip to main content
Vraag

Tegenstrijdige informatie over opzeggen KPN abonnement na wijzigen Algemene Voorwaarden

• June 1, 2026
  • 6 reacties
  • 81 keer bekeken

Ik heb een mail ontvangen dat ik voor 10 juni mijn internet abonnement op kan zeggen door de gewijzigde voorwaarden. Dus ik heb gisteren gebeld en door de vriendelijke mevrouw zou alles in orde worden gemaakt en ik zou 5 juni van mijn glasvezel abo afzijn, zonder opzegboete/afkoopsom. Ik had niet alle informatie gereed en kon later terugbellen. Toen ik terug belde kreeg ik iemand aan de lijn die zij dat dat helemaal niet kon en daarvan ook een notie in het systeem zou maken maar wel zou opzeggen per 5 juni. wat is nu waar? Kan ik door de wijziging het abo nu Per direct in de toekomst of niet opzeggen? in de mail staat toch duidelijk: We helpen je graag verder. Ga dan naar kpn.com/service. Wil je door deze wijzigingen opzeggen of iets aanpassen aan je abonnement(en)? Dan kan dit op de gebruikelijke manier en zonder kosten tot 10 juni 2026. Je regelt dit het makkelijkst in MijnKPN. Het word me allemaal zeer moeilijk gemaakt zo.

6 reacties

JanD
Superuser
  • June 2, 2026

Beste ​@TonY07 het is in wezen heel simpel.

Als je een mail hebt gehad aangaande de wijziging voorwaarden vanaf 1 juni heb je binnen de in de mail gestelde termijn de mogelijkheid op te zeggen of over te stappen omdat je binnen de gestelde periode tijdelijk contractvrij bent.

Je kunt er ook voor kiezen niets te doen, dan blijf je gewoon klant bij KPN.

Als je echter besluit binnen de gestelde termijn over te stappen of op te stappen, geldt de gebruikelijke opzegtermijn van 1 maand.

Dus als je vandaag opzegt of overstapt naar een andere provider gaat dat in op om omstreeks 2 juli a.s. en hoef je geen afkoopsom te betalen.

Duidelijk zo?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 2, 2026

Als je een mail hebt gehad aangaande de wijziging voorwaarden vanaf 1 juni heb je binnen de in de mail gestelde termijn de mogelijkheid op te zeggen of over te stappen omdat je binnen de gestelde periode tijdelijk contractvrij bent.

Als je echter besluit binnen de gestelde termijn over te stappen of op te stappen, geldt de gebruikelijke opzegtermijn van 1 maand.

Dus als je vandaag opzegt of overstapt naar een andere provider gaat dat in op om omstreeks 2 juli a.s. en hoef je geen afkoopsom te betalen.

Duidelijk zo?

Net weer gebeld. Alleen is dit niet duidelijk bij het merendeel van de KPN medewerkers en heb nu al zo veel verschillende verhalen gehoord van de klantenservice medewerkers dat ik de opzegging net maar geannuleerd heb. Raar dat dit intern niet goed gecommuniceerd word. 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

“mail ontvangen dat ik voor 10 juni mijn internet abonnement op kan zeggen door de gewijzigde voorwaarden”

Kosteloos opzeggen geldt toch alleen voor mobiele abonnementen en niet voor internet en tv?? of ben ik abuis? 

JanD
Superuser
  • June 2, 2026

“mail ontvangen dat ik voor 10 juni mijn internet abonnement op kan zeggen door de gewijzigde voorwaarden”

Kosteloos opzeggen geldt toch alleen voor mobiele abonnementen en niet voor internet en tv?? of ben ik abuis? 

Beste ​@Berrie_Kaas daar ben je inderdaad mee abuis.

De gewijzigde voorwaarden gelden voor alle soortenm abo's, dus inclusief thuisabo.

De klant krijgt per abo een aparte mail over de wijzigingen en kan binnen de in de mail gestelde termijn opzeggen, overstappen of gewoon blijven.

JanD
Superuser
  • June 2, 2026

Duidelijk zo?

Net weer gebeld. Alleen is dit niet duidelijk bij het merendeel van de KPN medewerkers en heb nu al zo veel verschillende verhalen gehoord van de klantenservice medewerkers dat ik de opzegging net maar geannuleerd heb. Raar dat dit intern niet goed gecommuniceerd word. 

Beste ​@TonY07 zoals ik het beschreven heb is het correct en een moderator kan dit eventueel nog bevestigen.

Het is inderdaad jammer dat de helpdesk niet op een lijn ligt met de antwoorden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@TonY07. Ik kan bevestigen dat ​@JanD het helemaal bij het rechte eind heeft. We houden je natuurlijk het allerliefste bij KPN als klant, maar als ik je toch een tip mag geven kun je het beste kiezen voor een overstapservice. Dan regelt de nieuwe provider de overstap en opzegging en zit je nooit zonder diensten.