Skip to main content
Beantwoord

Teken contract bij Belsimpel.nl en KPN wijzigt toestelbundelprijs eenzijdig

• May 31, 2025
  • 14 reacties
  • 171 keer bekeken

Via Belsimpel.nl heb ik na lang vergelijken een goede aanbieding gekozen voor een toestel met abonnement (zakelijk). 

Op Belsimpel kwam het totaalbedrag op €46,33.  Echter van KPN krijg ik zojuist een mail met de totale prijs van €52,05 ex btw. Het verschil zit ‘m in de toestel prijs, volgens KPN €33,- ex btw en €27,27 ex btw volgens Belsimpel. Deze grap pakt bijna €140,- duurder uit over de looptijd.

Ik sluit een contract af bij Belsimpel maar zij geven niet thuis en wijzen naar KPN en KPN wijst naar Belsimpel.

Het toestel was snel binnen en heb ik helaas al geopend en getest, de simkaart gelukkig nog in de verpakking gelaten.

Nu lijkt mij dat het contract niet rechtsgeldig is en wil ik dus ontbinden tenzij er een oplossing geboden kan worden. Helaas zitten we nu wel met de geopende verpakking van het toestel.

Wat valt er aan te doen KPN?

Beste antwoord door TDN

Helaas zakelijk. Volgens mij heb je dan geen herroepingsrecht. 

Ook voor kleine ondernemer of zzp'er gelden herroepingsrecht. Welke abonnement heb je gekozen? Kleinzakelijk?  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 31, 2025

Helaas zitten we nu wel met de geopende verpakking van het toestel.

Ook met geopend verpakking kan je het toestel retourneren als het toestel zelfs nog in goed staat is. Met de wet koop op afstand heb je 14 dagen bedenktijd en binnen deze limiet kan je de koop en het contract annuleren. Wel moet je de gebruikskosten betalen, b.v. voor een maandabo van 30,€ moet je voor de dagen tot je annuleert 1€/dag betalen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 31, 2025

wel vertrouwen dat het hogere tarief niet rechtsgeldig is, maar om dit nou te moeten escaleren. Ik hoop dat Belsimpel of KPN met een oplossing kunnen komen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 31, 2025

Ook voor kleine ondernemer of zzp'er gelden herroepingsrecht. Welke abonnement heb je gekozen? Kleinzakelijk?  

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 31, 2025

Kleinzakelijk. 
Ik lees inderdaad dat er mogelijkheid bestaat voor kleine ondernemers om beroep te doen op het consumentenrecht.

Bedankt TDN. 
Ik zal nog wel updaten hoe het verloopt. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 3, 2025

Hoi ​@Mijk , dank voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Zoals ​@TDN hierboven al aangeeft, geldt het herroepingsrecht ook voor een kleine ondernemer of ZZP'er. Ik ben dan ook benieuwd naar de afloop al verwacht ik verder eigenlijk geen problemen. 

• June 9, 2025

Bij Belsimpel kon ik inderdaad beroep doen op het herroepingsrecht en mobiel + abo terugsturen.

uiteindelijk niet gedaan omdat ik gewoon graag KPN als provider heb en geen betere aanbieding kon vinden i.c.m. KPN. 

Hou er helaas wel een wrange smaak van na omdat het gewoon niet klopt: je kiest een aanbieding en tekent een contract bij Belsimpel en vervolgens rekent KPN een ander bedrag..

• June 9, 2025

Ik vind het een zooitje. Ik snap er helemaal niets van. Die 33 euro staat wel degelijk bovenaan. En daar staat bij dat er geen btw op het toestelkrediet zit. Wat ook logisch is. Waar komt dan die € 27,27 vandaan?

• June 9, 2025

Het zijn 2 printscreens, het bovenste deel is het tarievenoverzicht van KPN en het onderste deel is uit het contract van Belsimpel. Die € 27,27 staat in het contract van belsimpel waar ik de overeenkomst ben aangegaan.

Bij KPN lijkt er ineens BTW bij te zijn gekomen (33/1,21), alhoewel de €33,- ex BTW is.

• June 9, 2025

Aha. Dan word het wat duidelijker. 

Laat Belsimpel ook nog ergens zien wat je inclusief btw gaat betalen? Zou moeten betalen? 

• June 9, 2025

Nee, wel een totaalbedrag wat ik voor het toestel betaal, in totaal: 654,55 / 24 = 27,27, zie printscreen.

Dit staat wel in de mail: “Btw terugvragen
Omdat je een zakelijk abonnement hebt besteld, is het bedrag dat op de factuur van Belsimpel vermeld wordt exclusief btw. Het kan zijn dat KPN wél btw rekent op de factuur. In dat geval kun je de btw terugvragen bij de Belastingdienst.”

• June 9, 2025

Ik zit nog eens na te piekeren. Ik denk dat er niets verkeerd is.

Jij krijgt van KPN een aparte aankoopnota van het toestel. Daar staat netjes de BTW op. Deze nota stop jij in de boekhouding en vervolgens krijg jij de btw van het toestel gewoon in 1 keer helemaal terug van de belastingdienst. 

Op de maandelijkse factuur staat bij het bedrag van de toestel lening dan geen btw meer natuurlijk. Anders zou je de btw 2 keer terug kunnen vragen. Dat is niet de bedoeling natuurlijk. Dus daar staat dan 33 euro. Dat is 1 bedrag zonder btw.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 9, 2025

Hoi Marlon,

Daar zeg je wat. Dat klinkt aannemelijk. 
ik heb gezocht in de mails en in de online accounts van kpn en Belsimpel maar er is geen toestel factuur te vinden. Ik ga ervan uit dat Belsimpel dat moet leveren, dus ik heb ze een mail gestuurd.

bedankt voor het meedenken!

• June 9, 2025

KPN levert die volgens mij. Via http://mijnbestelling.kpn.com.

• June 9, 2025

Daar staat wel de bestelling, maar geen factuur helaas.

Het toestel is geleverd door Belsimpel, dus ik hoop dat zij dit leveren.