Skip to main content
Vraag

Telefoonabonnement blijft doorlopen na correcte opzegging

• August 20, 2026
  • 0 reacties
  • 8 keer bekeken

Beste KPN,

Ik hoop dat iemand hier mee kan denken, want via de telefonische klantenservice kom ik er al maanden niet uit.

Op 27 april heb ik zowel mijn wifi-abonnement als mijn telefoonabonnement opgezegd. Volgens de bevestigingsmail die ik toen ontving, zou de wifi eindigen op 29 april en de telefoon op 31 mei. De wifi is inderdaad correct opgezegd. Het telefoonabonnement echter niet: ondanks de bevestiging loopt dit gewoon door.

Sindsdien heb ik meerdere keren per telefoon contact opgenomen om dit te laten corrigeren. Tijdens een van die gesprekken is mij verteld dat ik terugbetaald zou worden voor de maanden die ik ten onrechte extra heb betaald. Uiteindelijk is mij bevestigd dat het abonnement per september alsnog wordt stopgezet.

Omdat de opzegging niet goed werd verwerkt, heb ik de automatische incasso geblokkeerd en de laatste twee termijnen geannuleerd. Ik kreeg daarna echter een automatische e-mail dat ik moet betalen om mijn telefoon te kunnen blijven gebruiken. Toen ik hier vandaag weer over belde, kon de klantenservice niets voor mij doen en werd geadviseerd om een en ander door te sturen naar de opzegservice.

Ik heb inmiddels een formele klacht met alle details en de originele bevestigingsmail gestuurd naar opzeggen@kpn.com, met het verzoek om de openstaande facturen te annuleren en de te veel betaalde maanden terug te storten.

Zou iemand van het moderatorteam hier intern naar kunnen kijken? Ik deel mijn klantnummers graag via DM als dat nodig is.

Alvast bedankt.