Mijn vader van 83 heeft thuis jarenlang een vaste aansluiting via KPN gehad. Begin dit jaar is hij verhuisd naar een verpleeghuis. We hebben hierbij gebruik gemaakt van de speciale KPN-aanbieding voor bewoners van verpleeghuizen en op het bestelformulier aangekruist gebruik te maken van de KPN Verhuisservice, wat betekent dat KPN het lopende contract opzegt. Dat liep al bij KPN dus dat zou probleemloos moeten gaan, zou je zeggen. Ingangsdatum nieuw abonnement 15 maart 2022.
Wat schetst mijn verbazing als ik enkele maanden later de bankafschrijvingen onder ogen krijg waarbij KPN, naast de afschrijving voor het verpleeghuisabonnement, ook voor de vaste aansluiting, waar mijn vader dus al lang niet meer woont, gewoon het tweemaandelijkse bedrag blijft afschrijven. Ik heb dit bedrag laten storneren maar al vrij snel volgde een aanmaning. Daarom op 8 juli telefonisch contact gezocht met Klantenservice. Omdat het kennelijk nogal lastig is voor KPN om aanmaningen uit het systeem te halen werd me aangeraden het gestorneerde bedrag alsnog te betalen dan zou e.e.a. later worden verrekend. Gevraagd hoe de afschrijvingen voor de oude thuisaansluiting zijn blijven doorlopen terwijl we duidelijk hadden aangegeven gebruik te willen maken van de Verhuisservice antwoordde de Klantenservice-medewerker dat dit te maken had met het feit dat het netnummer van oude en nieuwe aansluiting niet hetzelfde was en daarom niet was opgemerkt dat de oude aansluiting beëindigd zou moeten worden(??) Apart, maar fout van KPN dus leek me dat ze dat netjes oplossen door het teveel betaalde vanaf 15 maart terug te storten. De Klantenservice-medewerker liet echter doorschemeren dat ze het teveel betaalde pas vanaf het moment van bellen (dus 8 juli) wilden terugstorten maar dat hij zou overleggen met een teamleider en ze schriftelijk op de zaak terug zouden komen. Uiteindelijk krijg ik een brief waarin staat dat ze de oude vaste aansluiting per 11 juli afsluiten. Ook betreuren ze het dat mijn vader hen als klant verlaat. Ze zien dus nog steeds niet dat mijn vader nog gewoon klant is maar op een ander adres met ander telefoonnummer…...Enige tijd later volgt een terugbetaling van minder dan 2 maanden abonnementsgeld.
Â
Kortom: door een fout van KPN betaalt de klant bijna 4 maanden dubbel abonnementsgeld. De klant heeft m.i. gewoon recht op terugbetaling vanaf 15 maart 2022, datum waarop het nieuwe abonnement is ingegaan en dus niet pas vanaf 11 juli. Graag verneem ik jullie input/reactie hoe dit op te lossen.