Skip to main content

Toch afkoopsom gekregen bij opzeggen

• July 8, 2026
  • 5 reacties
  • 23 keer bekeken

Ik heb op 7 mei jl een mail gekregen van kpn dat ze de algemene voorwaarden veranderen en dat ik zonder kosten mijn internet abonnement mocht opzeggen.

Op 11 mei jl heb ik mijn internet abonnement opgezegd en daar ook een bevestiging van gehad van kpn.

Ik kreeg in de maand mei gelijk een mail van kpn dat ze mijn een bedrag van € 520,72 in rekening zouden brengen omdat ik mijn abonnement binnen het contract zou hebben beëindigd.

Ik heb hierover gebeld met kpn en ze zeiden dat het een geautomatiseerd bericht was en dat ze het zouden crediteren.

Ik had hier een hard hoofd in omdat ze me dat ook hadden gedaan bij mijn mobiele abonnement ook een afkoopsom. Wat veel telefoontjes hebben gekost en een aangetekende brief.

Dus heb ik via de website een klachtenformulier ingevuld ( Nooit geen reactie op gehad)

Maar nu krijg ik op 1 juli WEER een factuur met een afkoopsom van € 472,91 betalen.

Terwijl er KOSTELOOS mag worden opgezegd ivm wijziging algemene voorwaarden.

Dus maar WEER een klachtenformulier ingevuld. ( Geen reactie)

In mijn kpn staat nu oeps er staat nog een factuur open betaal direct.

Kpn doe hier iets mee achter de facturen administratie zitten wel mensen.

Ik ben het helemaal zat om elke keer te bellen en alles uit te leggen.

En elke keer krijg ik het antwoord het wordt kwijtgescholden maar niks is waar.

Het gaat om factuur nr : 11399477834.

Ik hoop dat het nu eens opgelost wordt.

Graag ontvang ik een mail van u

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

5 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@R1962 . Welkom hier.

Wat vervelend dat je hier al zo lang mee bezig bent. Ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is als je meerdere keren dezelfde uitleg moet geven en er vervolgens toch weer een afkoopsom op de factuur verschijnt.

Goed om te weten is dat de KPN Community geen helpdesk is. Hier helpen vooral andere klanten elkaar en moderatoren kunnen waar mogelijk meekijken, maar zij zijn niet hetzelfde als de klantenservice en kunnen ook niet altijd direct facturen aanpassen. 

Wat ik wel kan doen is even meekijken en controleren of dit ondertussen al bij onze klachten afdeling is beland.  Je zou namelijk ALTIJD reactie moeten krijgen op een ingediende klacht.

Kun je jouw profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven.   (het is belangrijk dat je postcode/huisnummer/naam én laatste 3 cijfers van je IBAN in je profiel vermeld) 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2026

Hallo Erwin sorry hoor maar ik ben hieral zolang mee bezig.

Dat je er moedeloos van wordt.

Vandaar maar op deze manier.

Ik heb alles aangevuld waar je om vroeg.

Hopende dat het nu eindelijk  eens opgelost wordt.

Erwin van KPN
Moderator

Ik heb je andere topic verwijderd want dat is dubbelop en zorgt alleen maar voor verwarring.

Ik heb wel voorzichtig goed nieuws.  De klantafdeling is met jouw case bezig.  Nog even voor de zekerheid: Je bent nog niet gebeld?  Heeft er nog geen -KR medewerker contact gezocht? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2026

Nee ben nog niet gebeld 

Erwin van KPN
Moderator

Okay.  Ik zal de collega die jouw case behandeld even mailen.  Aangezien we tegen het weekend zitten vermoed ik niet dat je deze week nog gebeld wordt.

Ik kan wel aangeven dat het - zoals ik het nu lees - allemaal netjes opgelost gaat worden.  Maar pin mij er nog NIET op vast.  Het is niet mijn afdeling. Ik lees alleen de notities. 

Â