Skip to main content
Vraag

Toch boete na opzeggen van mobiel abonnement

• June 13, 2026
  • 12 reacties
  • 151 keer bekeken

De zoveelste teleurstelling na kontakt met KPN service medewerker!

Op 8 Juni bel ik 0800 0402 of ik zonder afkoopsom kan overstappen naar andere mobiel provider; ja hoor kan ivm gewijzigde ………, trouwens u kunt ook uw Hussel Internet TV zonder boete opzeggen/overstappen. Als men vertelde dat er een boete was, zou ik niet overgstapt zijn, lijkt me logisch toch?

Op 10 Juni vindt portering plaats en ik krijg dezelfde dag een mail van KPN met mijn afkoopsom…….

(ik wacht al 5 maanden op restitutie van Spotify maar een afkoopsom kan dezelfde dag eruit.)

Dezelfde dag nog gebeld met KPN en begint het gezeik weer natuurlijk, men stelt voor om mijn nieuwe provider te bellen en te vragen of zij nog iets kunnen aanpassen, na 35 minuten roept de medewerkster hallo hallo, ik hoor u u niet meer en de verbinding wordt verbroken, zo gaat KPN met klanten om.

Ook bijzonder is dat KPN  een fout maakt  en vraagt mijn nieuwe provider het op te lossen. Nieuwe provider kan natuurlijk niets dus volgende dag weer bellen. Als je denkt dat niet gekker kan dan kan dat bij KPN wel.

Weer hele verhaal uitgelegd en alle begrip voor de fout wordt getoond….ik ga dit even overleggen met de teamleider, 10 minuten later; mijn teamleider is er niet…….dat wist ze nog niet? Maar ik bel u morgen 13 juni, zaterdag om 17.00 uur even terug met het antwoord. Het is nu 13 Juni 18.30 en natuurlijk nog niet gebeld. Om 17.00 uur is de service desk dicht dus welke medewerker belt er nog om 17.00 uur, anders gezegd; stik maar meneer.

Het zou netjes zijn als er een medewerker zich wel bekommert om dit probleem en er netjes voor zorgt dat de afkoopsom gecanceld wordt.

Wie van KPN gaat mij helpen?

12 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 13, 2026

Had u een mail gehad met de datum waarop u kon opzeggen?

• Auteur
  • Topper
  • June 13, 2026

Nee , maar bel met 0800 bevestigde mijn vermoeden, ivm gewijzigde  voorwaarden en tot een bepaalde datum.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 13, 2026

Wat een gedoe toch weer. En het is juist zo eenvoudig gemaakt. Iedereen krijgt een mail met een datum waarop je op kunt zeggen en je hebt daarvoor een maand de tijd. Het lijkt er wel op dat de betreffende medewerker niet helemaal bij de les was. Ik raad u aan een melding te maken dmv dit formulier. 

• Auteur
  • Topper
  • June 13, 2026

Dank. Ga ik doen! 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 13, 2026

Laat je nog even weten hoe het afloopt?

• Auteur
  • Topper
  • June 13, 2026

Ja laat ik weten!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Heel vervelend hoe dit loopt ​@Rob O.! Wanneer je binnen de toegestane periode (naar aanleiding van de wijziging van de Algemene Voorwaarden) een overstap/nummerbehoud hebt aangevraagd, dan zou dit kosteloos moeten zijn. Wel zie ik dat je de overstap binnen enkele dagen hebt geregeld, waar er normaal gesproken een maand opzegtermijn geldt. Mogelijk heeft het daarmee te maken dat er toch een afkoopsom is gerekend. Hoe dan ook, dit moet opgelost worden met jou. 

@Joep1965 heeft je al heel prettig een link gegeven naar ons contactformulier, zodat je in contact kan komen met de Webcare collega's. Wat je ook kunt doen is het online klachtenformulier invullen, zodat de collega's van de klachtenafdeling dit samen met je kunnen afhandelen. Je wordt dan binnen enkele dagen opgebeld. Ik hoop dat dit goed met je wordt opgelost!

• Auteur
  • Topper
  • June 14, 2026

Dank, zal ook dit formulier  invullen. Als ik hierop geattendeerd was zou ik niet de verkorte overstap doen, ik had geen haast.

• Auteur
  • Topper
  • June 15, 2026

Wel de rekening binnen, maar ook benaderd door een medewerkster en ben in gelijk gesteld. Ben nu even benieuwd hoe de korrectie plaats vindt......😅

Het is pas hooi als t op zolder ligt.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 15, 2026

De correctie zal je terugvinden op de volgende faktuur. 

• Auteur
  • Topper
  • June 15, 2026

Ok, dank, ik wacht af.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

@Rob O. Fijn om te lezen dat er contact met je is opgenomen en dat het goed opgelost wordt! Logisch dat je graag wilt weten waar je aan toe bent. Wat Joep aangeeft klopt helemaal: verrekeningen worden altijd op de volgende factuur in orde gemaakt.