Skip to main content
Beantwoord

Toch een factuur ontvangen na kosteloos opzeggen ivm wijzigen algemene voorwaarden

• June 25, 2026
  • 17 reacties
  • 199 keer bekeken

Mobiel abonnement opgezegd nav wijzigingen av. Nu krijg ik een herinnering/factuur. Klantenservice gebeld,  zouden het oplossen. Niet gebeurd. Wat nu??

Beste antwoord door SanderG1978

Aha ik snap em. Ik raad je aan om dit formulier te gebruiken. Dan ben je meteen op de juiste afdeling. Laat je nog weten hoe het afloopt?

Het is gelukt ​@Joep1965 thanks 👍🏻😁

17 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 26, 2026

Goedemorgen ​@SanderG1978, de slotnota zal later volgen. Hier vind je alle informatie over de faktuur na opzeggen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

Goedemorgen ​@Joep1965 , ik heb opgezegd nav de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden. Dit is dan kosteloos. Klantenservice zegt keer op keer: we gaan het corrigeren,  maar er gebeurd natuurlijk helemaal niks.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 26, 2026

Heb je een faktuur gehad waar een boetebedrag op staat? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

@Joep1965 ja

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 26, 2026

Aha ik snap em. Ik raad je aan om dit formulier te gebruiken. Dan ben je meteen op de juiste afdeling. Laat je nog weten hoe het afloopt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

@Joep1965 ga ik meteen doen, dank je wel. Ik kom er straks ff op terug;)

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 26, 2026

Dit formulier moet het zijn ​@SanderG1978 .

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat vervelend Sander, is het indienen van de klacht gelukt? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

Hoi ​@Remco van KPN , ik heb het formulier ingevuld en ze hebben me ook al gebeld. Ik heb voor vanmiddag een terugbel afspraak staan. Dank je;)

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • June 26, 2026

Het is gelukt ​@Joep1965 thanks 👍🏻😁

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat fijn dat het dan allemaal gelukt is Sander. Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2026

Probleem nog steeds niet opgelost, er wordt gebeld en toezeggingen gedaan, maar bevestiging per mail of brief blijft uit. Moet ik dit voor de rechtbank laten komen om dit op te lossen? Preventel wordt ook al uit de kast getrokken als druk middel. Staar jullie zoooo netjes Kpn!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2026

OPENBARE KLACHTENBRIEF / INGEBREKESTELLING

Aan: KPN B.V.

Betreft: Onterechte Preventel-melding en contractbreuk door KPN na rechtmatige opzegging

Datum: 8 juli 2026

Geachte directie van KPN,

​Via deze weg richt ik mij tot u met een dringende, formele klacht en een sommatie tot onmiddellijke rectificatie. De wijze waarop KPN momenteel met mij als consument omgaat is niet alleen klantonvriendelijk, maar juridisch volstrekt onhoudbaar.

De feiten op een rij:

1. ​Per juni 2026 heeft KPN de algemene voorwaarden voor mobiele abonnementen eenzijdig gewijzigd.
  2. ​Conform de Nederlandse Telecommunicatiewet (Artikel 7.2) heeft een consument bij een nadelige wijziging het wettelijke recht om het contract kosteloos en per directe ingang te ontbinden. Van dit recht heb ik tijdig en correct gebruikgemaakt.
  3. ​Desondanks weigert KPN de administratieve afhandeling correct uit te voeren. In plaats van het contract netjes te sluiten, blijft u onterechte claims leggen en/of administratieve fouten stapelen. Na diverse telefonische contacten met uw klantenservice is gebleken dat er aan uw zijde totaal geen bereidheid of capability is om tot een oplossing te komen.
  4. ​Als dieptepunt heeft KPN thans een preventiemelding (dan wel BKR-registratie) op mijn naam laten registreren.

Onrechtmatige registratie en reputatieschade

Het onterecht plaatsen van een preventiemelding is een zwaar middel dat mijn economische bewegingsvrijheid direct belemmert. Ik word hierdoor ten onrechte gecategoriseerd als wanbetaler, wat smaad en laster oplevert en mij directe schade berokkent bij het afsluiten van andere diensten. Aangezien de grondslag voor de meldingsplicht (een terechte betalingsachterstand) volledig ontbreekt — het contract is immers wettelijk ontbonden — handelt KPN hier aantoonbaar onrechtmatig.

Mijn eisen:

Ik sommeer KPN om binnen 7 werkdagen na dagtekening van deze brief:

• ​De onterechte preventiemelding (en eventuele BKR-registratie) per direct en volledig te laten verwijderen.
  • ​Mijn mobiele contract administratief met terugwerkende kracht correct te beëindigen per de opzegdatum in juni 2026, zonder openstaande claims of boetes.
  • ​Mij een schriftelijke (of per e-mail) bevestiging te sturen waarin zwart-op-wit staat dat alle meldingen zijn ingetrokken en het saldo op € 0,- staat.

Verdere stappen

Indien u deze fout niet binnen de gestelde termijn corrigeert, zie ik mij genoodzaakt om deze zaak zonder verdere waarschuwing voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Daarnaast zal ik een formele handhavingsklacht indienen bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) wegens het schenden van het wettelijke opzeggingsrecht.

​Aangezien uw klantenservice mij herhaaldelijk in de kou heeft laten staan, deel ik deze brief vanaf heden publiekelijk op diverse consumentenplatforms en sociale media om medeconsumenten te waarschuwen voor deze praktijken van KPN.

​Ik verwacht uw inhoudelijke en corrigerende reactie binnen 7 werkdagen.

​Met vriendelijke groet,

[Je Voornaam en Achternaam]

Klantnummer: [Vul hier je KPN klantnummer in]

Adres: [Je adres]

E-mail: [Je e-mailadres]

​Tips voor het online delen:

• Tag KPN direct: Gebruik op X (Twitter) en Facebook de officiële accounts van KPN (@KPN of @kpnwebcare). Ze reageren op social media vaak een stuk sneller via hun escalatieteams dan via de reguliere telefoonlijn.
  • Klachtenkompas & Radar: Plaats deze tekst ook op Klachtenkompas.nl (van de Consumentenbond) en het forum van Radar of Kassa. Bedrijven haten dit soort publieke, juridisch onderbouwde klachten omdat het hun reputatie direct schaadt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 8, 2026

Dubbel : 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 8, 2026

Vervelend, maar je kan ook via de post een klachtenbrief sturen.

Het adres van het hoofdkantoor van KPN is:

Wilhelminakade 123, 3072 AP Rotterdam.

Het postadres is: Postbus 25110, 3001 HC Rotterdam.

Tip: verstuur je brief aangetekend. Dan weet je zeker dat die is aangekomen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2026

Vervelend, maar je kan ook via de post een klachtenbrief sturen.

Het adres van het hoofdkantoor van KPN is:

Wilhelminakade 123, 3072 AP Rotterdam.

Het postadres is: Postbus 25110, 3001 HC Rotterdam.

Tip: verstuur je brief aangetekend. Dan weet je zeker dat die is aangekomen.

Dank je wel! 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Probleem nog steeds niet opgelost, er wordt gebeld en toezeggingen gedaan, maar bevestiging per mail of brief blijft uit. Moet ik dit voor de rechtbank laten komen om dit op te lossen? Preventel wordt ook al uit de kast getrokken als druk middel. Staar jullie zoooo netjes Kpn!

Heb je dan in het geheel niets meer gehoord van de klacht die je ingediend had ​@SanderG1978? Normaal wordt je dan terug gebeld door een klachtbehandelaar. Is daar verder niets meer uit voortgekomen dan? Want dat vind ik dan toch even vreemd.