Skip to main content
Beantwoord

Toch nog een rekening na opzegging

• January 6, 2026
  • 4 reacties
  • 42 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Op 19 november 2025 heb ik het TV-abonnement van mijn schoonmoeder, geboren op 10 april 1929, bij u opgezegd.
De reden hiervoor is dat zij is verhuisd naar een verzorgingshuis waar geen KPN-aansluiting aanwezig of mogelijk is.
Van de opzegging heb ik destijds ook een bevestiging per e-mail ontvangen.

Tot aan de verhuizing woonde zij op het adres:

Zij is inmiddels verhuisd naar:
een verzorgingshuis zonder TV-aansluiting van KPN.

Tot mijn verbazing zie ik dat er toch nog kosten voor de maand december in rekening zijn gebracht en afgeschreven.
Graag ontvang ik van u een toelichting hoe deze afschrijving tot stand is gekomen, aangezien het abonnement tijdig is opgezegd en de dienst feitelijk niet meer geleverd kan worden.

Ik hoor graag van u en vertrouw erop dat dit administratief kan worden rechtgezet.

Met vriendelijke groet,

Jelle Zijlstra

Admin: privégegevens verborgen

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi Jelle. Allereerst welkom op de community. Ik kan me voorstellen dat het verwarrend en frustrerend voelt om kosten in rekening te zien terwijl het abonnement al was opgezegd. Zeker in een situatie waarin het om de zorg van je schoonmoeder gaat, snap ik dat je duidelijkheid wilt hebben.

Het lijkt erop dat de afschrijving voor december nog is gedaan omdat de administratieve verwerking van een opzegging soms even doorloopt. Meestal volgt er nog een slotfactuur waarin dit netjes wordt verrekend. Alles hierover en hoe dit exact in jullie situatie wordt afgehandeld, kun je teruglezen in het topic dat hierboven is gedeeld door Raspberry. Daar wordt stap voor stap uitgelegd hoe dit soort gevallen doorgaans worden verwerkt en wat je kunt verwachten.

Als er na de slotfactuur nog iets niet duidelijk is, kun je het beste een terugbelafspraak maken met onze klantenservice. Zij bellen jou dan op een moment dat jou goed uitkomt om alles verder te bespreken.

4 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 6, 2026

Het beste kan je hiervoor gratis 0800-0402 bellen.

De kans op een antwoord op het forum is klein.

Het is een open forum, dus nooit privé gegevens hier vermelden.

Ik zie dat KPN admin. het al heeft aangepast.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 6, 2026

'’Graag ontvang ik van u een toelichting hoe deze afschrijving tot stand is gekomen, aangezien het abonnement tijdig is opgezegd en de dienst feitelijk niet meer geleverd kan worden.'’

De uitleg hierover vind je zelf terug op de opzegbevestiging die je per e-mail is verstuurd ​@JFZ. Neem/lees de opzegbevestiging dus nog eens rustig door. Of lees de informatie omtrent een factuur na een opzegging door op;

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2026

er is geen kan aansluiting mogelijk aansluiting in het verzorgingstehuis op de 2e verdieping. 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 8, 2026

Hoi Jelle. Allereerst welkom op de community. Ik kan me voorstellen dat het verwarrend en frustrerend voelt om kosten in rekening te zien terwijl het abonnement al was opgezegd. Zeker in een situatie waarin het om de zorg van je schoonmoeder gaat, snap ik dat je duidelijkheid wilt hebben.

Het lijkt erop dat de afschrijving voor december nog is gedaan omdat de administratieve verwerking van een opzegging soms even doorloopt. Meestal volgt er nog een slotfactuur waarin dit netjes wordt verrekend. Alles hierover en hoe dit exact in jullie situatie wordt afgehandeld, kun je teruglezen in het topic dat hierboven is gedeeld door Raspberry. Daar wordt stap voor stap uitgelegd hoe dit soort gevallen doorgaans worden verwerkt en wat je kunt verwachten.

Als er na de slotfactuur nog iets niet duidelijk is, kun je het beste een terugbelafspraak maken met onze klantenservice. Zij bellen jou dan op een moment dat jou goed uitkomt om alles verder te bespreken.