Skip to main content
Beantwoord

Trouwe klant geeft aan: Volgens mij kan ik het beste elk(e) (twee) jaar hoppen tussen providers voor de beste prijs

• November 21, 2025
  • 7 reacties
  • 70 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben al jaren trouwe klant en mijn termijnbedrag is 91 EUR. Dit is 1 GB up en down. Tevens heb ik ESPN.

Ik krijg van Ziggo een aanbieding eerste 12 maanden vergelijkbaar 37 EUR per maand en tweede jaar 75. Tevens een TV t.w.v. 650 EUR. Tweede jaar 74 EUR per maand. 

Ik hou het normaal niet echt bij maar ik kan eigenlijk het beste telkens hoppen tussen Ziggo en KPN.

Waarom krijgen trouwe klanten geen aanbiedingen want als ik niks zeg dan loopt het abonnement gewoon door zonder erop geattendeerd te worden.

Benieuwd naar jullie antwoord maar ook naar het antwoord van KPN.

Groeten

Beste antwoord door Remco van KPN

Goedemorgen ​@MaaktNietUitHoeIkHeet welkom op de KPN Community ik snap dat je daar een afweging in moet maken hoor. Kortingen zijn vaak alleen van toepassing op nieuwe abonnementen maar we vergeten ook bestaande klanten niet.

Zo is er een Combivoordeelprogramma voor klanten die voordelen biedt wanneer je meerdere abonnementen afneemt van ons.

Je kan altijd even contact met een collega van de klantenservice opnemen om je abonnementen op een rij te zetten om te kijken of alles nog bij je wensen aansluit. Dat kan ook via een terugbelafspraak

Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 21, 2025

Als de prijs het belangrijkste is en je het gedoe nuet erg vindt dan is ieder jaar switchen de beste optie. Alle providers werken met welkomstcadeau's voor nieuwe klanten. Sowieso is het verstandig om één of twee keer per jaar zelf te controleren of het abonnement nog bij je past. Dat doe je met electriciteit, kranten, tijdschriften en de zorgverzekering immers ook. Als je contractvrij bent kan je eventueel overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm van kpn. Vaak is dat iets goedkoper. Uiteraard kan je ook flink besparen door minder aanvullende opties te nemen. Denk daarbij ook aan het verlagen van de snelheid want meer dan 100Mbps heb je meestal niet nodig.

Forum|alt.badge.img

Joep bedankt voor je antwoord. Ik werk veel thuis en heb kinderen dus ik heb wel 1 GB nodig anders beginnen ze te klagen :-) Ik heb al eens Ziggo gehad, je sluit het binnen een half uurtje aan dat wel. 

• November 21, 2025

Waarom krijgen trouwe klanten geen aanbiedingen ...

Omdat da voor een provider financieel helemaal niet uit kan. En bovendien is het niet nodig. De meeste klanten blijven toch wel.

Forum|alt.badge.img

Bedankt Marlon, ja ik weet dat het zo werkt maar toch..ik kan ook elk jaar onderhandelen met kpn of ziggo om aanbiedingen ook te laten gelden voor de vaste klaten. Loyaliteitbonus zou ook een mooie zijn toch?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 21, 2025

Een loyaliteitsbonus ben ik geen fan van. Want waar trek je de grens. Daarbij zouden de prijzen omhoog gaan want u weet ook dat we kortingen altijd zelf betalen. Stel u krijgt € 10,00 per maand korting dan zouden alle "trouwe" klanten dat ook moeten krijgen. € 10,00 per maand maal 2.5 miljoen klanten is heel veel geld wat kpn dan per maand misloopt. Onbetaalbaar ten opzichte van die paar nieuwe klanten die er per maand bijkomen. 

Forum|alt.badge.img

Ja uiteraard, race to the bottom. Ik vind eigenlijk dat ze die overstap bonussen af moeten schaffen en puur op prijs/kwaliteit zouden moeten concurreren.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 24, 2025

Goedemorgen ​@MaaktNietUitHoeIkHeet welkom op de KPN Community ik snap dat je daar een afweging in moet maken hoor. Kortingen zijn vaak alleen van toepassing op nieuwe abonnementen maar we vergeten ook bestaande klanten niet.

Zo is er een Combivoordeelprogramma voor klanten die voordelen biedt wanneer je meerdere abonnementen afneemt van ons.

Je kan altijd even contact met een collega van de klantenservice opnemen om je abonnementen op een rij te zetten om te kijken of alles nog bij je wensen aansluit. Dat kan ook via een terugbelafspraak

Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!