Skip to main content

Ik heb nog steeds een oud “Alles in 1 Standaard” abonnement. Ik zag bij toeval dat vanaf juli 2024, toen ook de prijzen zijn verhoogd, ook de vaste telefoon separaat in rekening wordt gebracht (€2,-). Dit is volgens mij onjuist aangezien dit onderdeel is van het abonnement en ook niet in de mail van KPN in juni is aangekondigd. Is dit inderdaad een fout en waar moet ik dit melden.

Bvd. Gr. Paul.

Beste ​@pifs het klopt wel degelijk, KPN factureerde eerst een all-in-prijs van zeg maar als voorbeeld: €20, nu zie je op de factuur staan €18 diensten  + €2 vaste telefoon, is ook €20. Dus je bent niet duurder uit, KPN heeft het alleen gesplitst.

Daar is toentertijd ook over gecommuniceerd per mail en/of op de toen aangemaakte facturen.

@JanD dank voor je snelle reactie. Het bedrag klopt ook wel en dat is inderdaad ook aangekondigd. Zelfs de start kosten van de vaste telefoon zijn verhoogd en aangekondigd. Alleen ik kan nergens vinden dat de vaste telefoon uit het abonnement is gehaald (Alle mails en facturen doorgekeken)

Hallo ​@pifs ,

Op de website staat dit vermeld: 

https://www.kpn.com/service/internet2024 (bij de vragen): 

Ik zie op mijn juli factuur dat er een extra regel staat met ‘Vast Telefoonnummer’ en een bedrag van 2 euro. Hoe komt dat?

Bij sommige klanten zat Vast bellen nog in de totale abonnementsprijs. En kon je niet zien wat je hiervoor betaalde. Na 1 juli hebben we dit beter inzichtelijk gemaakt door het uit de totale abonnementsprijs te halen. Dit heeft geen invloed op de hoogte van de inflatiecorrectie die we in juni hebben gecommuniceerd.

De link naar de website is bekend daar staat niets over telefoon apart. De vraag heb ik gemist, maar beantwoord niet de vraag. Vaste telefoon was gratis in het abonnement. Nu is dat eruit getrokken en is er een bedrag aan gekoppeld. Ditzelfde kun je dan ook doen met de volgende gratis producten die onderdeel zijn van dit oude abonnement:

2x HD tv-ontvanger, Opnemen Pakket, Gratis Onderling Bellen, F-Secure 2 apparaten, Spotify Premium.

Formeel blijft het niet juist. Je kunt dan nml de individuele producten qua prijs gaan aanpassen. 

Voor mij geen big issue, ik vroeg het mij af waarom dit is gedaan en of ik iets gemist heb (blijkbaar niet)

@pifs 

Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen. Stel dat je geen vaste telefoon meer gebruikt, dan kun je dat nu eenvoudig opzeggen en betaal je twee euro minder per maand. En jouw abonnement wordt transparanter. Je ziet waar je voor betaalt. 

Want gratis bestaat natuurlijk niet. Ook in het verleden met die oude abonnementen werd er echt wel rekening gehouden met de kosten van die “gratis” onderdelen. Tegenwoordig is de basisprijs lager en kun je naar eigen wens het basisabonnenent (internet) aanvullen met allerlei aanvullende opties. 

Hoi ​@pifs, vaste telefonie wordt tegenwoordig apart weergegeven op de factuur. Als je je abonnement wilt behouden, maar alleen telefonie wilt stoppen kan dat tegenwoordig. De individuele prijs is niet veranderd, die is gelijk aan telefonie bij de nieuwere pakketten. 

Reageer