Skip to main content

Hoi!

Ik ga binnenkort verhuizen en KPN mag mee met oog op de glasvezelaansluiting die volgende jaar zal worden uitgerold op ons nieuwe adres. Ik heb in september al netjes mijn verhuisdatum doorgegeven, namelijk 23 november. Nu wil het geval dat de oude bewoners nog een contractuele verplichting hebben bij KPN tot juni 2025, waardoor ik in principe niet eerder gebruik kan gaan maken van KPN in de nieuwe woning.

3x hierover iemand telefonisch gesproken en het komt erop neer dat het abonnement alleen eerder kan meeverhuizen wanneer de oude bewoners hun contractuele verplichting afkopen. Dit kan toch niet zo zijn dat zij hierdoor de aansluiting bezet houden? Ik als nieuwe bewoner heb daar eigenlijk niets mee te maken. Ik heb gelukkig redelijk goed contact met de oude bewoners en gevraagd naar het afkopen, maar waarom is dit zo omslachtig en is er geen andere oplossing waardoor ik gewoon vanaf eind deze maand van KPN gebruik kan maken?

De laatste klantenservicemedewerker die ik sprak heeft nu ter overbrugging een 'direct online pakket' toegestuurd voor op het nieuwe adres. Hopelijk werkt dit naar behoren. Ik ben echter ook wel benieuwd naar de situatie wat betreft ons oude huis. Creëren wij niet een soortgelijk probleem voor de nieuwe bewoners op ons oude adres als zij ook gebruik willen gaan maken van KPN? Wij zouden dan tenslotte de aansluiting bezet houden tot juni 2025.

Ben benieuwd of iemand dit eerder heeft meegemaakt. Alvast bedankt voor alle input!

Frank

Hallo @XYRAF ,

Dit komt inderdaad vaker voor. Je kunt pas op een adres een Thuisabonnement bij KPN afsluiten nadat het abonnement van de vorige bewoner is afgelopen. KPN kan per adres maar aan één klant een abonnement leveren. 

Hoi @XYRAF, als de oude bewoners van het nieuwe adres gaan verhuizen kunnen zij hun abonnement ook meenemen naar hun nieuwe adres. Als er een reden is om dat niet te doen, bijvoorbeeld als er geen KPN beschikbaar is op dat nieuwe adres kunnen zij daarvoor telefonisch contact met ons opnemen en dat aangeven. Dat is overmacht, en dan kan het abonnement wel gestopt worden. Dat kan jij niet voor ze doen, dat moeten de oude bewoners doen.

Hoi!

Ik ga binnenkort verhuizen en KPN mag mee met oog op de glasvezelaansluiting die volgende jaar zal worden uitgerold op ons nieuwe adres. Ik heb in september al netjes mijn verhuisdatum doorgegeven, namelijk 23 november. Nu wil het geval dat de oude bewoners nog een contractuele verplichting hebben bij KPN tot juni 2025, waardoor ik in principe niet eerder gebruik kan gaan maken van KPN in de nieuwe woning.

Dat is natuurlijk onzin. Jij hebt niets te maken met hun contact. Dat moeten zij gewoon meeverhuizen. Als er op hun nieuwe adres geen KPN beschikbaar is, dan kunnen zij dit opzeggen. Dat is dan een geldige reden. Ook overlijden van de contractant is een geldige reden om op te mogen zeggen. En anders moeten ze het afkopen. Kost geld. Maar dat is hun probleem. Niet de jouwe.

En afkopen kost voor hun niet meer dan gewoon blijven betalen tot einde contract en er geen gebruik van maken.

Verder: kan jij wel je abonnement opzeggen? Dan kan je op marktplaats een Experiabox scoren en gratis gebruik maken van de verbinding. Heb je alleen geen teevee. Maar ik weet niet of dat een probleem is? 

Beste @Noordzee , @Jasper van KPN en @Marlon92 ,

Dank voor jullie reacties!
Ik heb inmiddels weer gesproken met de oude bewoners. Die geven aan dat KPN hen vertelde dat hun contract na 1 mnd afgesloten zou worden en dat de doorlooptijd tot 6-2025 geen probleem was, aangezien ik ook KPN klant ben. Dit zijn dus tegenstrijdige berichten, want toen ik de klantenservice belde kreeg ik 3x te horen dat de aansluiting bezet blijft tot 6-2025, tenzij er wordt afgekocht of uitgediend. 

Volgens mij zijn de oud bewoners zelf in hun nieuwe woonplaats overgestapt naar Ziggo, dus dan kan er volgens mij alleen maar sprake zijn van opzegging dmv afkopen (tenzij KPN op hun nieuwe adres niet levert, maar dat is geloof ik niet het geval)?

Ik heb inmiddels het direct online pakket ontvangen van KPN, dus ik kan in principe online vanaf het moment van verhuizen, maar ideaal is het zeker niet. Maar toeval of niet, KPN is as we speak begonnen met de graafwerkzaamheden voor de glasvezel in onze nieuwe straat!

P.s. mijn aansluiting in mijn huidige woning wordt overigens gewoon gestopt per 23 nov, dus dat is gelukkig geen issue voor eventuele nieuwe bewoners.

Mvg, Frank

Als ze daar een andere provider hebben en KPN niet beschikbaar is, zullen zij het abonnement inderdaad op moeten zeggen. Het meenemen van een abonnement is bij een verhuizing het makkelijkst, dat voorkomt dit soort verrassingen 🙂

Reageer