Skip to main content
Antwoord

Verhuizing gaat helemaal mis omdat het abonnement van de vorige bewoner nog actief blijkt

• October 27, 2025
  • 10 reacties
  • 119 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Op 14/10 verhuizing online doorgegeven van vast nummer en internet met verhuisdatum 25/10.

Bevestiging ontvangen met de mededeling dat vanaf 25/10 alles te gebruiken is op nieuwe adres en dat op 27/10 oude adres afgesloten wordt. 

Helaas kreeg ik op 25/10 een mail met nieuwe verhuidatum abonnement 25/11.

Als reden werd gegeven dat het abonnement van de vorige bewoners nog actief is.

Ik heb contact met de vorige bewoners opgenomen en die gaven aan dat ze al in augustus het abonnement opgezegd hebben. 

Zowel de vorige bewoners als ik hebben hierover diverse malen de klantenservice gebeld maar de datum kan niet veranderd worden. Krijgen geen duidelijkheid wat hier fout gegaan is hoe dit op te lossen is.  

Iemand een idee hoe dit te doorbreken is?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Berberah, welkom op onze community! Inhoudelijk kan ik je via deze route niet helpen maar dit is wel knap vervelend zeg! Het is voor ons lastig omdat we iemand niet zomaar van een lijn af kunnen duwen als ze daar geen akkoord voor hebben gegeven. Daar heb je nu weinig aan, dat snap ik. Ik hoop dat het met de doorschakeling in ieder geval gelukt is, dan is je moeder in ieder geval voor iedereen bereikbaar.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 27, 2025

Kortste slag is bellen met kpn (link opent bel-app op telefoon). Die kunnen direct de gegevens inzien. Bel indien mogelijk met de oude bewoners erbij. 

De kpn moderators hier mogen die gegevens niet gebruiken ivm de AVG regelgeving.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Kortste slag is bellen met kpn (link opent bel-app op telefoon). Die kunnen direct de gegevens inzien. Bel indien mogelijk met de oude bewoners erbij. 

De kpn moderators hier mogen die gegevens niet gebruiken ivm de AVG regelgeving.

Zowel de oude bewoners als ik hebben hier al diverse keren over gebeld. Samen bellen wordt lastig omdat we heel ver uit elkaar wonen. +100 km. 

• October 27, 2025

Is het abonnement van de vorige bewoners ook een KPN abonnement? Dan kan je gewoon je "eigen" Experiabox of KPN Box aansluiten. 

Als de vorige bewoners ook tv hadden, dan werken de tv ontvangers ook als je die hebt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Is het abonnement van de vorige bewoners ook een KPN abonnement? Dan kan je gewoon je "eigen" Experiabox of KPN Box aansluiten. 

Als de vorige bewoners ook tv hadden, dan werken de tv ontvangers ook als je die hebt.

Het gaat om het vaste nummer. Daar is geen beweging in te krijgen t/m 25 november. Het is de verhuizing van mijn moeder die geen internet of mail heeft. Het vaste nummer is het enige waarmee ze te bereiken is. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 27, 2025

Misschien een idee om het vaste nummer met *21*  door te zetten naar een  ( senioren ) mobieltje,

wat je dan wel speciaal  voor dit doel zou moeten aanschaffen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Misschien een idee om het vaste nummer met *21*  door te zetten naar een  ( senioren ) mobieltje,

wat je dan wel speciaal  voor dit doel zou moeten aanschaffen.

Dankjewel, dat gaan we in ieder geval proberen. Vervelende is dat nieuwe bewoners oude adres ook een maand niets kunnen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 29, 2025

Hoi ​@Berberah, welkom op onze community! Inhoudelijk kan ik je via deze route niet helpen maar dit is wel knap vervelend zeg! Het is voor ons lastig omdat we iemand niet zomaar van een lijn af kunnen duwen als ze daar geen akkoord voor hebben gegeven. Daar heb je nu weinig aan, dat snap ik. Ik hoop dat het met de doorschakeling in ieder geval gelukt is, dan is je moeder in ieder geval voor iedereen bereikbaar.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 10, 2025

Helaas Thomas,

Dit begint op een soap te lijken. Vorige week krijg ik mail van backoffice en heb ze teruggebeld. De persoon die ik aan de lijn had gaf aan dat ik verkeerde info had gekregen. Hij ging contact met de vorige bewoner opnemen en het oplossen. Hij heeft mij teruggebeld dat alles in orde was en dat het zou moeten werken. Gisteren bij mijn moeder alles aangesloten maar helaas geen signaal. Zojuist weer met backoffice gebeld en die gaven aan dat de verhuizing echt op 25/11 staat en dat er geen enkel log te vinden was van het gesprek van vorige week.  Hij ging proberen de verhuizing naar voren te halen maar geen garantie dat het ging lukken. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Oh dat is balen, dat schiet niet op zo. Inhoudelijk kan ik je er hier via de community niet echt mee helpen. Heb je hierna nog iets van ze gehoord? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 12, 2025

Oh dat is balen, dat schiet niet op zo. Inhoudelijk kan ik je er hier via de community niet echt mee helpen. Heb je hierna nog iets van ze gehoord? 

Vanmorgen weer contact opgenomen want ik had niets meer gehoord. Morgen krijg ik een mail over de nieuwe datum? van de verhuizing. 

Het trieste is dat ik nu zeker 5 keer met de klantenservice en backoffice contact heb gehad en dat ik evenzoveel verschillende antwoorden heb gekregen. Ik heb een set kabels toegestuurd gekregen, 3x de verzekering gehad dat het ‘morgen’ zou werken en dat er geen logs zijn van deze gesprekken.