Skip to main content
Beantwoord

Verhuizing lukt niet en afspraken gemaakt over eindafrekening worden niet nagekomen

• October 1, 2026
  • 2 reacties
  • 47 keer bekeken

Geachte Heer / Mevr.

Graag wil ik even reageren op de rekening die ik van u heb gekregen ,

DE afspraak die ik in een telefoon gesprek heb gehad op maandag 28 augustus 2026 is besproken dat het contract beeindigd is en dat het berekend zou worden hoeveel er nog verrekend moet worden , Ik ben vanaf 17 augustus bezig om een verhuizing door te geven van de adres 1 te Leeuwarden naar de adres 2 te Leeuwarden . Helaas vanaf die tijd is het anders niet dan problemen , Het begon op 21 augustus werd ik gebeld door een monteur van KPN dat ik moest regelen om de glasvezel kabel aan te leggen door de Poiesz supermarkt , woning 1 en woning 2. Hiervoor heb ik overleg gehad met dhr Twan van MVGM makelaars die de beheerders zijn van de woningen , deze heeft mij verklaard dat hiervoor geentoestemming word gegeven om door de woningen en winkelpand van anderen een kabel door heen te leggen . Ik heb dit aan KPN doorgegeven en gevraagd on evetueel een andere oplossing te regelen zodat ik gewoon internet en tv van KPN kon behouden wat ook beslist mijn voorkeur heeft omdat ik ook mijn email adres aan KPN verbonden is . Na een aantal gesprekken later zo rond 28 augustus de dag waarop ik ben verhuisd naar het nieuwe adres kreeg ik van een vrouwelijke KPN medewerker te horen dat ik naar een andere provider moest gaan zoeken omdat KPN niet meer op dit adres kan leveren , ik had te overbrugging tot de aansluiting een  mobiele internet kastje gekregen om toch tv te kunne kijken maar had hier helemaal niets aan wand dan kon ik nog geen tv kijken alleen mogelijk vanaf mobiele telefoon streamen .Dus ben ik vanaf maandag 31 augustus gaan zoeken wie wel op het nieuwe  adres internet en tv kon regelen en heb dit via Ziggo gedaan en had vanaf 4 september weer internet en tv . Op 2 september heb ik een gesprek van bijna 18 minuten om verdere afhandeling te gaan regelen , onder anderen het terug sturen van alle KPN apparatuur en een oplossing voor het behouden van mijn email adres wat ik intensief nodig heb , ik heb gesproken met een manlijke KPN medewerker en afgesproken dat hij zou regelen een retour doos voor de KPN apparatuur retour te zenden en de mogelijkheid mijn email adres een jaar  gratis te behouden door negentig euro op mijn rekening te storten en ik dan  zeven euro vijftig per maand een jaar lang moet betalen .zo gezegd en zo gedaan hoor ik bijna een maand lang niets , geen verzendoos en geen bericht over de negentig euro die op mijn rekening gestort zou worden tot 24 september ik de rekening van mijn KPN contract weer kreeg , ben hier weer gelijk over gaan bellen en het verhaal voor de zoveelste keer heb moeten uitleggen en deze uiterst begripvolle medewerker mij heeft beloofd op met een oplossing terug te bellen , dat heeft ze niet gedaan maar er wel werk van gemaakt dat ik op maandag 28 september door KPN terug gebeld ben . besproken dat het contract per die tijd word beeindigd en er een verrekening zou komen . ik heb hier over ook per mail een bevestiging van gehad.  Vandaag kreeg ik een betaal herinnering om toch eerst de rekening van september over te maken echter dit weiger ik omdat ik geen gebruik heb kunnen maken van de KPN diensten van af 28 september  . Ook valt het mij op dat er gesprekken wel bij KPN gedocumenteerd maar de gesprekken van de opzegging van KPN zijn kant dat deze niet meer kan leveren op het nieuwe adres en over behoud van email adres en door voor retourzending is ineens niet terug te vinden bij KPN. En wat mij opvalt en waar ik de KPN medewerkers ook direct op heb aangesproken is dat deze zeggen dat ik de verhuizing heb geannuleerd , dit klopt beslist niet ik heb gedaan wat ik kon om mijn abonnement te behouden en werd verzocht om een andere provider te zoeken wat mijn veel werk en inspanning heeft opgeleverd waar ik tijdens een verhuizing niet op zat te wachten.

Ik wil het volgende doen , stuur mij een rekening voor het contract tot 31 september en de verrekening voor de korting die ik anders op de mobile telefoons zou hebben , dit vind ik redelijk en krijgt een ieder waar hij recht op heeft .

met vriendelijke groet John

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@John.nieu, welkom op onze community. Wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat je niet op deze rekening zat te wachten en dat je dit graag voor eens en altijd geregeld hebt.
Via de community kan ik je er inhoudelijk niet mee helpen maar ik kan je wel in grote lijnen uitleggen hoe het hoort te werken.

Omdat we op het nieuwe adres niet kunnen leveren kun je je abonnement kosteloos beëindigen maar dit moet wel in overleg met de afdeling opzeggingen. Het kan zijn dat ze daarvoor nog bewijs nodig hebben in de vorm van een inschrijving op het nieuwe adres (waar we dus niet kunnen leveren). Als je buiten je jaarcontract zit is het allemaal wat anders want dan kon je namelijk sowieso al opzeggen.

Waarom de opzegging niet goed gegaan is en hoe nu verder, daarvoor moet ik je toch verwijzen naar mijn telefonische collega's die je hierover eerder ook al gesproken hebt. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken, dan hoef je er in ieder geval niet voor in de wacht te staan.

De community is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen.

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 1, 2026

Hier vind je meer informatie over de faktuur na opzeggen. Wellicht dat daar het antwoord staat op jouw vraag. Niet betalen is onverstandig. De volgende faktuur zal de slotnota zijn waarop de verrekening tot de einddatum van het abonnement zal staan en je het teveel betaalde terug krijgt.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 5, 2026

Hoi ​@John.nieu, welkom op onze community. Wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat je niet op deze rekening zat te wachten en dat je dit graag voor eens en altijd geregeld hebt.
Via de community kan ik je er inhoudelijk niet mee helpen maar ik kan je wel in grote lijnen uitleggen hoe het hoort te werken.

Omdat we op het nieuwe adres niet kunnen leveren kun je je abonnement kosteloos beëindigen maar dit moet wel in overleg met de afdeling opzeggingen. Het kan zijn dat ze daarvoor nog bewijs nodig hebben in de vorm van een inschrijving op het nieuwe adres (waar we dus niet kunnen leveren). Als je buiten je jaarcontract zit is het allemaal wat anders want dan kon je namelijk sowieso al opzeggen.

Waarom de opzegging niet goed gegaan is en hoe nu verder, daarvoor moet ik je toch verwijzen naar mijn telefonische collega's die je hierover eerder ook al gesproken hebt. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken, dan hoef je er in ieder geval niet voor in de wacht te staan.

De community is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen.