Skip to main content

Verkeerde Snelpakker televisie onderweg? Philips PUS8200 i.p.v. geadverteerde QLED PUS8500

• March 14, 2026
  • 249 reacties
  • 7038 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoi allemaal,

Ik heb een Snelpakker Glasvezel besteld met het welkomstcadeau "55 inch Philips Ambilight TV €599" – duidelijk met QLED-logo op de advertentie-afbeelding. Model PUS5800/12

Maar tracking/pakbon van verzending toont "kpn.philips.tv.55pus8200/12" 

De PUS8200/12 is:

• LED (geen QLED) – downgrade qua beeldkwaliteit

• Waarde ~€300 vs. €599 geadverteerd

Wat valt af te lezen aan zo'n KPN -pakbon? Klopt model altijd met inhoud? Ik ben namelijk bang dat ik een verkeerd (minder goed) model geleverd ga krijgen.

Iemand zelfde ervaring?

Advies welkom!

Groet

March 18, 2026

We hebben inmiddels alle reacties gelezen en delen graag een update:

De actie was zo succesvol dat het oorspronkelijke model helaas op een gegeven moment niet meer beschikbaar was. Zoals mijn collega Arjan al aangaf: om ervoor te zorgen dat jullie toch een passend alternatief krijgen, hebben we een ander model geleverd. Voor de meeste klanten werkt dit goed, maar we begrijpen dat dit voor sommige klanten niet ideaal is. Uiteraard mag je verwachten dat bij een productwissel een minimaal vergelijkbaar product wordt geleverd.

Voor klanten die zich tot nu toe in dit topic hebben gemeld, geldt het volgende:

Wij ontvangen graag de klantgegevens van de onderstaande klanten die zich tot nu toe in het topic hebben gemeld:

@Dktje 

@Niels.1990. 

@Cet1n 

@Chrissie TheOneAndOnly 

@Optikes Ines 

@Drostje3 

@Niekkje 

@OpaGamert 

@KoertvanderLaan 

@Piet8044 

@Sebastiaan92 

@Sansan1978  ​​​​​​

(klantnummer, contact telefoonnummer en postcode en huisnummer) in jouw community profiel

Geef hier in het topic even een seintje zodra jij je gegevens met de benodigde gegevens hebt aangevuld, zodat we weten dat je profiel is ingevuld. We geven jouw klantgegevens door aan onze logistieke partner. Onze logistieke partner neemt daarna contact op om samen tot een passende oplossing te komen. De nu geleverde tv’s worden opgehaald en tegelijkertijd wordt het juiste model bij jullie afgeleverd. Zo maken we het omruilproces zo eenvoudig mogelijk.

Voor klanten die zich nog niet hebben gemeld, nu in dit topic belanden en een oplossing nodig hebben:

Op dit moment is het niet nodig om zelf actie te ondernemen.
Er wordt proactief contact opgenomen met alle klanten die een ander model hebben ontvangen. Deze worden omgeruild, zodat de afhandeling voor iedereen gelijk verloopt. 

We vragen hierbij wel om jullie geduld; de oplossing kost wat tijd, maar we zorgen ervoor dat dit voor iedereen correct en zo snel mogelijk wordt afgehandeld.

Onze excuses voor het ongemak!
We hopen dat iedereen met deze oplossing alsnog een tv ontvangt die goed aansluit bij de verwachtingen. Zoals eerder aangegeven waarderen we jullie feedback enorm en nemen we dit mee om toekomstige acties nog beter te communiceren.

Update: 19 maart 2026

249 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 14, 2026

Beste ​@Dktje het kan zijn dat het geadverteerde model niet (meer) in voorraad is/was en dan mag men een vervangend model leveren, zie de voorwaarden.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 14, 2026

Beste ​@Dktje het kan zijn dat het geadverteerde model niet (meer) in voorraad is/was en dan mag men een vervangend model leveren, zie de voorwaarden.

Bedankt voor uw reactie!

Heeft u een link/quote uit de actievoorwaarden over "vervangend model" bij voorraadtekort? Ik heb de PDF doorgespit en er staat niets over equivalenten, alternatieven of modelwijzigingen:  Actievoorwaarden

De PUS8200/12 is minder goed én goedkoper dan de geadverteerde QLED, dus geen voorraad vervanger maar een downgrade.

• Deelnemer
  • March 15, 2026

Hoi allemaal,

Ik heb een Snelpakker Glasvezel besteld met het welkomstcadeau "55 inch Philips Ambilight TV €599" – duidelijk met QLED-logo op de advertentie-afbeelding. Model PUS5800/12

Maar tracking/pakbon van verzending toont "kpn.philips.tv.55pus8200/12" 

De PUS8200/12 is:

• LED (geen QLED) – downgrade qua beeldkwaliteit

• Waarde ~€300 vs. €599 geadverteerd

Wat valt af te lezen aan zo'n KPN -pakbon? Klopt model altijd met inhoud? Ik ben namelijk bang dat ik een verkeerd (minder goed) model geleverd ga krijgen.

Iemand zelfde ervaring?

Advies welkom!

Groet

Ik heb het zelfde probleem. Ik kwam er helaas pas achter toen ik het beeldkwaliteit erg slecht vond. Heb ook de 8200 serie ontvangen terwijl ik de qled zou moeten krijgen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 15, 2026

@Niels.1990. Vreemd allemaal. Heb je hierover contact opgenomen met KPN?

Voor mij is dit vergelijkbaar met een Playstation 5 PRO adverteren maar dan ineens een normale Playstation 5 te sturen.

Ik heb nu al een QLED televisie, was blij om een formaat groter te ontvangen. Maar nu voelt het als een downgrade. Dan had ik liever korting gehad op mijn abonnement en zocht ik zelf een mooie televisie uit.

• Deelnemer
  • March 15, 2026

Heb nog geen contact kunnen krijgen met kpn, ze bellen morgen terug. Ik vind het ook erg vreemd. Dit is gewoon fraude lijkt mij. De hele reden dat ik voor kpn ging was voor die qled tv.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 15, 2026

Ik ben benieuwd wat ze tegen je zullen zeggen, kun je mij op de hoogte houden?

Mij is verteld dat ik contact moest opnemen met de partner die de welkomstcadeaus verzenden. Dat doe ik morgen.

Mevrouw van KPN bevestigde dat ik de 55PUS8500/12 moet ontvangen. Ik ben benieuwd of ze zich daaraan zullen houden of dat het een gevalletje wordt: “Tv's zijn op, helaas pindakaas.”

Toen ik het abonnement afsloot heb ik zelfs nog gevraagd of de kans bestond dat de televisie niet meer op voorraad zou zijn en dat ik dan alsnog buiten de boot zou vallen, toen is mij verteld dat dat vrijwel nooit gebeurd. 😅

• Deelnemer
  • March 15, 2026

Ja ben ik daar ook wel benieuwd naar. Ik denk dat we er goed aan doen om allebei hier op dez forum elkaar maar ook andere gedupeerden op de hoogte te houden. Denk dat wij lang  niet de enige gaan zijn.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Beste ​@Dktje en ​@Niels.1990. 

Alles omtrent de uitlevering van jullie welkomstcadeau “Philips Televisie” verloopt via de partner van KPN, namelijk het bedrijf Sidekix.

Sidekix verzorgd namens KPN de verzending van de welkomstcadeau voor nieuwe klanten, waaronder dus ook jullie “Philips Televisie”.

Waarom jullie nu een ander model hebben ontvangen, dan dat tijdens de actie werd gecommuniceerd, zouden jullie dus kunnen navragen bij SideKix.

Sidekix is telefonisch bereikbaar op: 088 6237 006
(Bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur)

Bij defecten en de garantievoorwaarden van de televisie, bel je weer met Philips.

In de actievoorwaarden staat ook de volgende zin ​@Dktje :

• KPN behoudt zich het recht voor om deze actie te wijzigen of te beëindigen als daar aanleiding toe mocht ontstaan.

Een wijziging zou kunnen zijn, dat er van model wordt gewisseld als de voorraad van de getoonde Philips televisie (met QLED) op zijn.
Of dat in jullie geval dit van toepassing is, kun je dus navragen bij Sidekix.

• Deelnemer
  • March 15, 2026

Dus met andere woorden, moeten we het zelf maar uitzoeken? Lijkt mij toch contractbreuk aangezien kpn haar afspraken niet nakomt?

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 15, 2026

Gevalletje van een goudstaaf beloven maar omdat het voorbehouden wordt om de actie te wijzigen of te beëindigen, kan men dus zomaar afgescheept worden met een leeg conservenblik of niets.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 15, 2026

Bij de actievoorwaarden voor de Playstation 5 en Switch 2 staat wel expliciet:

“KPN behoudt zich het recht voor om deze actie te wijzigen of te beëindigen als daar aanleiding

toe mocht ontstaan. Ook behoudt KPN zich aan het recht om bij een voorraad tekort een

gelijkwaardig, en vergelijkbaar vervangend model te leveren.”

Dit is niet zo bij de TV. Dus ik had nog goede hoop.

Einde van de dag snap ik dat dit eventueel kan gebeuren, maar zonder enige communicatie, aankondiging of wat dan ook, is dit natuurlijk niet netjes. Het is gewoon geen waardige vervanger voor wat er aanvankelijk werd aangeboden.

Als voorbeeld gaf de dame van KPN aan dat toen de Dyson actie niet meer geleverd kon worden vanwege te weinig voorraad, dat  de klanten een luxere variant van het toestel kregen, en niet een mindere variant.

Maar goed, bedenktijd voor mijn abonnement is voorbij. Ze kunnen doen wat ze willen, ik zit toch al vast. Als ze niet de QLED kunnen leveren dan heb ik pech en betaal ik extra voor een TV die direct weer de deur uit kan.

Gelukkig wel tevreden met de glasvezel verbinding! Om het niet zo zuur af te sluiten. 👍

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 15, 2026

Mooie afsluiting Dktje, ook goed dat jullie het aankaarten. Als je van mening bent dat je niet hebt gekregen wat er geleverd zou worden zou ik zeker in contact gaan met Sidekix. Ervaringen welke op deze communitie zijn gedeeld zijn over het algemeen erg positief bij een geschil. Dus ik zou er ook positief in blijven en kijken wat het oplevert.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 16, 2026

@Niels.1990. Ik heb Sidekix gebeld. Super aardige dame aan de lijn vertelde dat in hun systeem stond dat de 8200 serie naar mij verzonden moest worden.

Supervisor gesproken, die wist ook niet waarom er ineens een ander model zou komen dan geadverteerd vanaf KPN.

De dame vertelde me dat er geen dingen bekend zijn over voorraad problemen of wat dan ook, ze hebben gewoon de opdracht van KPN uitgevoerd.

Nu zei de klantenservice van KPN dat ik de 8500 moet ontvangen

De klantenservice van Sidekix heeft opdracht voor de 8200.

Sidekix gaat het uitzoeken. Klonk allemaal heel behulpzaam, ik word later nog eens teruggebeld.

• Deelnemer
  • March 16, 2026

Ik reageer ook even omdat ook ik het verkeerde model televisie binnen heb gekregen (8200 series ipv 8500 series). Even de feiten op een rijtje:

8200 series = LED, nieuwwaarde €399

8500 series = QLED, nieuwwaarde €599, hier is mee geadverteerd door KPN

Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat dit onacceptabel is voor mij, ik heb dus ook meteen contact opgenomen maar de klantenservice wist van niets. Ik word dus nog teruggebeld.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 16, 2026

Zomaar uit nieuwsgierigheid. Is er iemand die de advertentie ook nog heeft? 

• Deelnemer
  • March 16, 2026

Ik krijg de pagina van KPN zelf niet zo snel gevonden maar hieronder wat linkjes van de actie:

https://www.androidplanet.nl/deals/gratis-philips-tv/

https://www.gratis.nl/317694-gratis-philips-ambilight-tv-bij-kpn.php

https://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/kpn-snelpakker-philips-55-inch-ambilight-smart-tv

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 16, 2026

Ik heb voor nu niet meer dan dit. Dat was een screenshot die ik heel enthousiast doorstuurde naar mijn vriendin. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Dktje 

Goed dat je even telefonisch contact hebt gehad met Sidekix, over de verkeerd geleverde Philips Televisie.

Fijn dat je daar ook goed en behulpzaam geholpen bent, en dat Sidekix het gaat uitzoeken waar het nu fout is gegaan, waarschijnlijk een miscommunicatie met KPN (meest voor de hand liggende).

Ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat gebeuren, dus laat zeker even weten zodra je bent teruggebeld door een medewerker van Sidekix.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 16, 2026

Ik zie geen modelnummer, maar het ziet er dan wel heel erg uit alsof je minimaal een QLED tv moet krijgen. Goed dat Sidekix het gaat uitzoeken ​@Dktje 

@Cet1n mijn advies aan jou is om ook direct met Sidekix te bellen. Hun gaan over het uitleveren van welkomskado’s.  

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 16, 2026

Ik zie geen modelnummer, maar het ziet er dan wel heel erg uit alsof je minimaal een QLED tv moet krijgen. Goed dat Sidekix het gaat uitzoeken ​@Dktje 

@Cet1n mijn advies aan jou is om ook direct met Sidekix te bellen. Hun gaan over het uitleveren van welkomskado’s.  

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 16, 2026

Ik weet niet of ik hier linkjes kan en mag delen. Hier nog een korte video van de pagina om je pakket samen te stellen. Duidelijk met modelnummer dat is geadverteerd. Excuus voor de vele reacties. Ik laat het voor nu even hierbij, tot een update vanuit Sidekix.

Korte video actiepagina (streamable linkje)

Chrissie TheOneAndOnly
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Hoi, ik heb net ook de 8200 serie ontvangen, ipv de Qled. "Grappig" ben dus niet de enige...

Al tekefonisch contact opgenomen met KPN.Duidelijk iets mis gegaan.Hij gaat het voor mij uitzoeken.Belt mij morgen terug.

Ben erg benieuwd hoe dit opgelost wordt! 

Forum|alt.badge.img

Ook ik heb afgelopen vrijdag de 13e een 55PUS8200 ontvangen in plaats van de geadverteerde 55PUS8500 (QLED).

​Mijn ervaring met de klantenservice is uiterst zorgwekkend. Er werd aanvankelijk ontkend dat er ooit met een QLED-model is geadverteerd. Wat de zaak echter nog ernstiger maakt: tijdens het telefonisch afsluiten van mijn overeenkomst heb ik expliciet naar het modelnummer gevraagd. Hierop werd door de verkoopmedewerker bevestigd dat het om de 55PUS8500 ging.

​Toen ik nu om de log/opname van dit bewuste verkoopgesprek vroeg, werd mij verteld dat deze 'niet meer beschikbaar' is. Dit is juridisch zeer kwalijk; KPN is verplicht de basis van een contractuele afspraak te kunnen overleggen. Het stelselmatig ontkennen van eigen marketinguitingen en het 'verliezen' van bewijslast ervaar ik als pure gaslighting.

​KPN spreekt over een oplossing uit 'coulance', maar dit is simpelweg een kwestie van conformiteit:

1. Mondelinge toezegging: Het model 8500 is tijdens de verkoop bevestigd. Dat de opname nu 'weg' is, mag nooit in het nadeel van de consument werken.
  2. Technisch: De 8500 is een QLED (Quantum Dot). De geleverde 8200 is een standaard LED. Dit is een wezenlijke downgrade in beeldkwaliteit.
  3. Waarde: De geadverteerde waarde was € 599,-. De 8200 vertegenwoordigt deze waarde niet.

​Er werd beloofd dat ik vandaag, maandag 16 maart, zou worden teruggebeld voor een oplossing. Ook die afspraak is niet nagekomen. Ik laat de doos dicht. Aangezien de 8500 niet leverbaar is, verwacht ik een gelijkwaardig QLED-alternatief uit de 2025-lijn, zoals de 55PUS9050.

• Nieuwkomer
  • March 16, 2026

Goeiedag, Ik heb vandaag ook mijn welkoms cadeau binnen gekregen dit is ook 55pus8200/12 inplaats van 8500 waarmee geadviseerd werd. 

Zo te zien zijn meerdere met zelfde probleem. Ik hoop dag kpn hier voor met oplossing komt 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 16, 2026

Oei, geen fijne ervaring.  Was dit met de klantenservice van Sidekix of KPN?

De klantenservice van Sidekix raadde me aan om de levering morgen te weigeren. Ik twijfel een beetje wat ik nu moet doen. Ben benieuwd of weigeren niet voor nog meer gedoe gaat zorgen.

Ik ben benieuwd hoe dit nu gaat verlopen. Sidekix wist van niets en KPN lijkt ook niets te weten. Even zien of er een structurele oplossing zal komen, en van wie..

Wel jammer om als nieuwe klant zo’n strijd te voeren.