Skip to main content

Verkeerde Snelpakker televisie onderweg? Philips PUS8200 i.p.v. geadverteerde QLED PUS8500

• March 14, 2026
  • 249 reacties
  • 7064 keer bekeken

Toon eerste bericht

249 reacties

Forum|alt.badge.img

Onderwerp: De "reservevoorraad" en de weg naar een werkelijke oplossing

​Bedankt voor de verduidelijking, ​@Shyrin van KPN . Het is een belangrijke bekentenis dat er blijkbaar toch een voorraad van de 55PUS8500 beschikbaar was, terwijl er eerder — ook richting Radar — werd gecommuniceerd dat dit model niet meer leverbaar was.

De inconsistentie in voorraadbeheer

Dat er een "reserve" wordt aangehouden voor defecten is begrijpelijk, maar dat deze reserve belangrijker wordt geacht dan het nakomen van lopende contracten (waarbij in plaats daarvan een 8200 werd gestuurd zonder overleg), is voor ons onbegrijpelijk. Dit bevestigt het beeld van misleidende informatievoorziening op het moment dat onze 14 dagen bedenktijd verliepen.

Waarom de 8500 nu niet meer volstaat

KPN stelt dat er "niet te onderhandelen valt" en dat we de 8500 moeten accepteren of moeten wachten op de algemene e-mail. Ik ben echter van mening dat de situatie inmiddels is veranderd:

1. Vertrouwensbreuk: Door de herhaaldelijke onjuiste informatie over de voorraad is het vertrouwen ernstig geschaad.
  2. Geleden overlast: We zijn wekenlang bezig geweest om ons recht te halen, terwijl we met een ongewenst apparaat in de gang zitten.
  3. Upgrade als compensatie: In dergelijke gevallen is een simpel "herstel" (alsnog de 8500 sturen) niet meer voldoende. Een duidelijke upgrade naar de 2025/2026-lijn (de 9000/9050-serie) is de enige passende manier om dit dossier voor de forum-groep correct af te sluiten.

Mijn besluit

Ik zal het telefoontje van Sidekix afwachten, maar ik zal de 8500 niet accepteren. Ik kies voor de optie om mee te gaan in de bredere communicatie van volgende week, in de verwachting dat KPN daar wél met de "diverse opties" komt die inmiddels ook al aan andere forumleden zijn toegezegd.

​Mocht de e-mail van volgende week geen passend voorstel voor een upgrade bevatten, dan is de gang naar de ACM voor misleidende handelspraktijken helaas onvermijdelijk. Het gaat hier niet om een gebrek aan respect, maar om het opeisen van waar we als consument recht op hebben na een zeer ongelukkig verlopen proces.

• Nieuwkomer
  • March 26, 2026

Om hier toch nog even op in te haken.

Ik ben allereerst blij dat KPN aan een oplossing werkt en ik hoop dat het spoedig voor iedereen opgelost zal worden.

Maar dan nog even het puntje over dat suggesties van misleiding of kwade intenties niet op zijn plek zijn:

Als ik in mijn bestel mails kijk dan is nergens het type nummer van de te leveren TV terug te vinden. Ook als je zoekt op KPN gelopen acties wordt er slechts gerept over een 55” 4K tv en ook hier is geen type nummer meer terug te vinden.

Vervolgens stuurt KPN een 8200 af ipv een 8500 zonder verder enige vorm van communicatie vooraf dan begrijp ik heel goed dat men dit als misleiding ziet en vind ik het wel terecht dat mensen dit aangeven.

Want je gaat een contract aan en dit wordt eenzijdig gewijzigd.

En als ik dan eerdere berichten lees in dit forum dat er idd 8200 modellen zijn afgestuurd en dat dit voor de meeste mensen voldoende is (dat staat er)maar voor een kleine groep niet dan denk ik...ow..dat is die groep die het niet door heeft want het is namelijk voor NIEMAND voldoende. Het juiste model dient gewoon geleverd te worden.

Of dit dan misleiding is: ik denk persoonlijk van wel maar zal het hier verder in het midden laten.

@Shyrin van KPN  Er is mij tijdens de eerste contact met de helpdesk duidelijk gemaakt dat de 8500 door het succes van de actie niet meer voorradig was en dat KPN het recht had een vervangend model te sturen. Dit strookt dus niet met het verhaal wat jij hier neer zet. Daarbij ben ik in alle reacties respectvol naar een ieder en snap  jou reactie dus niet. Over eventuele opmerkingen over misleiding of kwade opzet richting KPN is een logisch gevolg van jullie actie en ik laat deze opmerking geheel voor de ACM, RADAR of KASSA over. Ik ben dus benieuwd naar jullie juiste oplossing.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 26, 2026

Korte update: ik ben zojuist gebeld door Sidekix en de originele 55PUS8500/12 is naar mij verzonden!

Eerlijk gezegd voel ik me er desondanks toch een beetje mee afgescheept. Het was zeker de eerste week een enorme strijd om überhaupt gehoord te worden en ik heb inmiddels al twee facturen betaald. Een fatsoenlijke compensatie voor al dit gedoe zou KPN sieren.

Daarnaast vind ik het jammer dat de groep die tot maandag moet wachten op een e-mail, nog steeds niet direct te horen krijgt wat die 'andere opties' dan precies zijn. Dat houdt de onzekerheid onnodig in stand. Ik snap dan ook heel goed dat niet iedereen hier zomaar akkoord gaat, of nog meldingen bij de ACM overweegt.

Voor mij is dit leveringsprobleem opgelost zodra ik een nieuwe, verzegelde 8500 in ontvangst heb genomen. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • March 26, 2026

@Dktje ja zo zit ik er ook in, heb ze op het hart gedrukt dat als ik maar vermoed dat het een tv uit de grochten van moria is of anders deze linea recta weer retour mee mag, waarop bevestigd werd dat het een spikplinter nieuwe zou zijn.  (Het gesprek heb ik ook zelf opgenomen aangezien ze hun eigen opnames ook niet goed bewaren. )

• March 26, 2026

Mooi dat er nu via Sidekix een 55PUS8500/12 geleverd kan worden.
Het lijkt mij beter om de email van maandag af te wachten om al de opties te kunnen zien.
Nog beter zou zijn als al de opties al bekend zijn voordat Sidekix belt. 
Nu bestaat de mogelijkheid dat er in de email de opties voor een 55PUS8500/12 wel/niet word vermeld.
Ook is er de mogelijkheid dat er een beter/ander model als optie word vermeld.
Hopelijk zijn degene die nu gebeld worden door Sidekix en kiezen voor de 55PUS8500/12 nog tevreden
met hun keuze als de andere opties in de email van maandag bekend zijn. 

Sidekix/KPN kunnen nieuwe voorraad aanschaffen waardoor de tv's weer leverbaar zijn via Sidekix/KPN. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 26, 2026

Ik ben wel benieuwd wat KPN of hun partner Sidekix gaat doen met deze honderden gebruikte tv's, met of zonder doos. Welke duurzame oplossing hebben jullie hiervoor? Ik dacht dat KPN duurzaamheid zo hoog in het vaandel had staan...

Daar zijn wel mogelijkheden voor. 

Ze kunnen naar de Kringloop. Of gedoneerd worden aan initiatieven die zich bezighouden met armoedebestrijding, zodat zij mensen die met schuldenproblematiek te maken hebben van een tv kunnen voorzien. Dat zou een mooi initiatief zijn en helpt ook een beetje tegen reputatieschade. 

Maar kpn is natuurlijk geen filantropische instelling en zal ook de financiële schade van dit debacle willen beperken. Misschien dat ze daarom verkocht worden aan een bedrijf die ze vervolgens verkoopt via veilingsites.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 26, 2026

Mooi dat er nu via Sidekix een 55PUS8500/12 geleverd kan worden.
Het lijkt mij beter om de email van maandag af te wachten om al de opties te kunnen zien.
Nog beter zou zijn als al de opties al bekend zijn voordat Sidekix belt. 
Nu bestaat de mogelijkheid dat er in de email de opties voor een 55PUS8500/12 wel/niet word vermeld.
Ook is er de mogelijkheid dat er een beter/ander model als optie word vermeld.
Hopelijk zijn degene die nu gebeld worden door Sidekix en kiezen voor de 55PUS8500/12 nog tevreden
met hun keuze als de andere opties in de email van maandag bekend zijn. 

Sidekix/KPN kunnen nieuwe voorraad aanschaffen waardoor de tv's weer leverbaar zijn via Sidekix/KPN. 

Om inderdaad een goede afweging te kunnen maken of men akkoord gaat met de ruil/levering van de 55PUS8500/12 of tussen een andere ‘optie’, lijkt het me dat men vooraf moet weten wat de andere opties dan zijn. 

Kan zomaar zijn dat de andere optie gunstiger uitpakt of juist minder gunstig. Om een eenzelfde gedoe te vermijden, lijkt het me daarom wel zo helder en transparant, de andere opties hier te vermelden. Proactief én transparant.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • March 26, 2026

Het kan ook zomaar zo zijn dat degene die nu ja zeggen hem volgende week hebben en degene die de mail afwachten op de grote hoop gaan en mogen kiezen uit

-8200 serie plus financiële compensatie

-tv terug en korting op het abbo 

- omruilen naar 8500 serie maar levertijd nog onbekend. 

Maandag gaan we het weten 

Ik denk niet dat je zelfs maar hoeft te rekenen op een kpn button en ballon als enige compensatie voor het hele gebeuren. 

• Nieuwkomer
  • March 26, 2026

Beste KPN, ​@Jasper van KPN, ​@Erik van KPN, ​@Alexandra van KPN, ​@Vikash van KPN, ​@Shyrin van KPN, ​@Arjan van KPN, ​@Thomas van KPN,

Ik wil graag mijn onvrede uiten over de huidige communicatie en oplossingsgerichtheid vanuit zowel KPN als Sidekix.

Begin vorige week is vanuit KPN geadviseerd om rechtstreeks contact op te nemen met Sidekix om een verzoek tot omruiling naar het juiste model in te dienen. Deze route heb ik gevolgd. Tot op heden heb ik hier echter geen enkele reactie op ontvangen vanuit Sidekix.

Tot mijn verbazing zie ik nu dat klanten die op dit forum getagd zijn, proactief benaderd worden met een oplossing, waaronder een omruiling naar het juiste model. Ik heb zojuist opnieuw contact opgenomen met Sidekix om aan te geven dat ik eveneens graag het juiste tv‑model wil ontvangen. Daarbij wordt mij echter verteld dat er nog geen oplossing is.

Mijn vraag is dan ook: geldt deze oplossing alleen voor de mensen die op dit forum getagd zijn?

In een eerdere post geven jullie aan dat jullie dit proces eerlijk willen laten verlopen, maar de huidige gang van zaken voelt eerlijk gezegd allerminst eerlijk, zeker gezien het feit dat ik de eerder geadviseerde route heb gevolgd en daar tot nu toe niets op terugkrijg.

Ik zou het waarderen als er eindelijk een keer transparant wordt gecommuniceerd vanuit KPN.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • March 26, 2026

@Nielstv de mensen die niet getaged zijn krijgen maandag allemaal een mail met de opties. 

Als ze nu de 2 verschillende lijsten door elkaar gaan laten lopen onstaan daar straks weer problemen mee vermoed ik.  Maar maandag zou iedereen die een verkeerde tv heeft ontvangen bericht via email moeten krijgen. 

• Helper
  • March 26, 2026

Laten we afwachten. Het mag wat mij betreft ook een 55 inch samsung. Lg. Sony of tlc met met qled zijn als er maar ambilight of soortgelijk systeem op zit

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 26, 2026

Een 55 inch QLED van Samsung, LG of Sony is een stuk duurder dan de Philips. Bovendien is Ambilight alleen op Philips TV’s beschikbaar.

TLC is goedkoper dan Philips, heeft ook geen ambilight, dus be careful what you wish for ​@AL030

Een optie (en waarschijnlijk de meest efficiënte) is nog voor klanten die een alternatief’ model hebben ontvangen, deze terug te halen en € 600 over te maken, zodat men zelf een televisie kan kopen: zij die de 8200 willen behouden € 170 (verschil tussen de adviesprijs van de 8200 en 8500 serie). 

Een ‘upgrade’ zoals ​@Optikes Ines die voorstelt, zou inderdaad een mooie compensatie zijn, maar die moet dan ook gaan gelden voor hen die wél de 8500 ontvangen hebben. 

Kan me zomaar voorstellen dat dat aardig in de papieren gaat lopen …

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 26, 2026

Een 55 inch QLED van Samsung, LG of Sony is een stuk duurder dan de Philips. Bovendien is Ambilight alleen op Philips TV’s beschikbaar.

TLC is goedkoper dan Philips, heeft ook geen ambilight, dus be careful what you wish for. 

Een optie (en waarschijnlijk de meest efficiënte) is nog voor klanten die een alternatief’ model hebben ontvangen, deze terug te halen en € 600 over te maken, zodat men zelf een televisie kan kopen: zij die de 8200 willen behouden € 170 (verschil tussen de adviesprijs van de 8200 en 8500 serie). 

Daar heb je helemaal gelijk in, overstappen op een ander merk of een financiële vergoeding brengt weer heel andere dingen met zich mee. Mede daarom ben ik wel echt benieuwd wat maandag die 'andere opties' precies gaan zijn.

Het voelt eerlijk gezegd niet zo fijn dat ik nu niet de keuze kreeg, zoals anderen dat straks via die mail wel krijgen. Maar goed, dat maakt uiteindelijk ook niet zoveel uit. Wanneer de televisie er straks is, wil ik dit hele drama snel vergeten en gewoon doen alsof het nooit zo is gelopen. Lekker een game of een goeie film opstarten en er eindelijk van genieten.

Het is alleen jammer dat we niet weten wat er maandag precies zal komen, en dat ik daar zonder jullie hier op het forum ook nooit achter zal komen. Hou ons dus vooral op de hoogte maandag! ​@AL030 

• Helper
  • March 26, 2026

Ik wacht af. Eerst maar zien…..

• Nieuwkomer
  • March 27, 2026

Heb de aanbieding mail ontvangen 

Dit zijn de opties 

Wij hopen dat je blij bent met de TV die je hebt ontvangen. Mocht je toch liever iets anders willen, dan kun je kiezen uit de volgende opties: 

• Je krijgt €100 terug op je factuur.
  • Je krijgt een extra Philips 32” TV. Handig voor in de slaapkamer of caravan.
  • Je kan je huidige TV omruilen voor het beloofde model (55PUS85x0/12). Dit kan vanaf half mei 2026, als die TV weer op voorraad is.

Chrissie TheOneAndOnly
Topper
Forum|alt.badge.img+1

@Shyrin van KPN Ik snap het ff niet meer!!! Ik ben wel gebeld door KPN maar nog niet door Sidekix... Volgens jou collega gaat dat aankomende week plaats vinden. Een afspraak wordt dan ingepland en de TV's worden direct aan de deur omgeruild...

En nu lees ik hier ergens dat dat pas half mei gaat plaats vinden? Geldt dat ook voor mij, en iedereen die akkoord is gegaan om de 8500 netjes geleverd te krijgen en niet de opties af te wachten?

Ik begrijp er helemaal niets meer van!!! Graag duidelijk antwoord! Want ik ga toch niet tot half mei wachten?! 🤣

@Dktje jij bent daadwerkelijk al gebeld en de afspraak om te ruilen staat ook al vast? 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • March 27, 2026

@Chrissie TheOneAndOnly 

Ik heb gisteren duidelijk afgesproken dat er maandag contact wordt opgenomen over de levering en dat deze volgende week geleverd zal worden (zelf ook het gesprek opgenomen en ze heeft het nog speciaal nagevraagd) want ze hadden er een paar staan.

Ik vermoede al dat de grote groep kon gaan afwachten wanneer ze weer voorradig waren of nog andere opties.

Als de 8200 voldoet is de extra 32" wel weer leuk gevonden voor de mensen die het niet eens doorhadden. 

Als ik volgende week vrijdag niet hier naar een 8500 zit te kijken hebben we de poppen aan het dansen.

Chrissie TheOneAndOnly
Topper
Forum|alt.badge.img+1

@OpaGamert Zelfde verhaal hier, denk gaak niet doen! Afspraak was de 8500, dan wil ik die ook! En ook expliciet en duidelijk overlegd hoe en wat! Vlam nieuw ding, geen kneusje, geen stickers oid geen rommel, gewoon goed! Ruilen aan de deur en klaar ermee!!!

Maar had jij Sidekix al gesproken of alleen KPN? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • March 27, 2026

@Chrissie TheOneAndOnly 

Ze zei kpn maar belde met het sidekix nummer dus ik vermoed dat ze gewoon van sidekix is.

• Helper
  • March 27, 2026

Ik ben niet gebeld of gemaild….

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 27, 2026

@OpaGamert Zelfde verhaal hier, denk gaak niet doen! Afspraak was de 8500, dan wil ik die ook! En ook expliciet en duidelijk overlegd hoe en wat! Vlam nieuw ding, geen kneusje, geen stickers oid geen rommel, gewoon goed! Ruilen aan de deur en klaar ermee!!!

Sidekix belt als “servicelijn KPN voor de welkomstcadeau’s”

Check even het nummer dat je heeft gebeld. Wat is er afgesproken?

• Helper
  • March 27, 2026

Sidekix belt als “servicelijn KPN voor de welkomstcadeau’s”

de philips site zelf geeft bij de tech specificaties aan dat het geen qled is maar hetzelfde type paneel als de 8200.  Een 4k ultra hd led ipv qled..  Zie printscreen. Dus krijgen we oude wijn in nieuwe zakken met de 8500?  Bij de andere series qled tv’s staat wel duidelijk dat er een qled paneel in is  gemonteerd namelijk itt de pus 8500 waar in de specificaties duidelijk staat dat hier hetzelfde traditionele panel in zit als bij de 8200. itt tot de qled die ze zeggen te leveren.,is dit een drukfout van Philips? Ennis dasrom de verwarring bij kpn ontstaan?Bij de andere series staat namelijk dat er wel een aled scherm in  zit… hoe zit dit? Kan iemand  van philips daar uitsluitsel over geven?  Overigens. Ziggo biedt nu een samsung aan van 650 euro… en de 8500 zag ik nu staan voor 430 euronipv 599.  Hoe zit t nu vraag ik mij dan af? Wordt er verdrietig van. 😢ik dacht een echte wled te krijgen zoals geadverteerd voornik de overeenkomst aanging vanwege de 55inch qled die bij de overeenkomst zou worden geleverd 😢

• Helper
  • March 27, 2026

Aled wlles moet natuurlijk qled zijn 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 27, 2026

@AL030 

Dit model is 100% QLED. Maak je daar niet druk over.

Adviesprijzen zijn natuurlijk anders dan huidige verkoopprijs. Dat kan.